Εσωτερική αστρολογία-Η 3η Ακτίνα του Ανώτερου Νου

Όπως φαίνεται και από την ονομασία της, η ακτίνα αυτή έχει κυρίως να κάνει με πνευματικές δραστηριότητες
Παπασταύρου Λίντα

Από το Χρήστο Παΐζη

Η φύση της Τρίτης Ακτίνας

Όπως φαίνεται και από την ονομασία της, η ακτίνα αυτή έχει κυρίως να κάνει με πνευματικές δραστηριότητες και, μάλιστα, ανωτέρου επιπέδου. Το πρώτο ερώτημα που αυθόρμητα γεννιέται, όταν ακούμε την ονομασία της, είναι γιατί υπάρχει ο επιθετικός προσδιορισμός (ανώτερος); Μήπως σημαίνει πως υπάρχει και «κατώτερος» νους;

Η απάντηση είναι απλή και γνωστή σε όσους έχουν ασχοληθεί – ελάχιστα έστω – με την Εξωτερική – Παραδοσιακή Αστρολογία : ναι, υπάρχει ο όρος «κατώτερος» και «ανώτερος» νους και στην «άλλη» - μη εσωτερική – Αστρολογία και δηλώνεται από τον άξονα 3ου – 9ου Οίκου (3ος ο «κατώτερος» και 9ος ο «ανώτερος), και, βέβαια από τον άξονα Διδύμων – Τοξότη. Φυσικά οι όροι «ανώτερος» και «κατώτερος» δεν πρέπει να θεωρηθούν αξιολογικο-ηθικά (και, έτσι να θεωρηθεί κάτι σπουδαίο ο «ανώτερος» και κάτι ασήμαντο ο «κατώτερος», πρέπει να θεωρηθούν οντολογικά, ως δύο διαφορετικά επίπεδα, εξίσου όμως απαραίτητα και τα δύο. Μην ξεχνάμε πως όσοι ασχολούμαστε με την Εσωτερική Αστρολογία έχουμε κατανοήσει πως οτιδήποτε, για να υπάρχει, επιτελεί κάποιο ρόλο και τίποτα δεν είναι προς υποτίμηση (γι’ αυτό και είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με κάθε μορφή ρατσισμού) και ξέρουμε πως «φύσις ουδέν μάτην ποιεί» (Αριστοτέλης) και πως «ότι είναι πραγματικό, είναι και λογικό» (Hegel), δηλαδή για να υπάρχει έχει κάποια λειτουργικότητα. Ακόμα και ότι βρίσκεται σε χαμηλές εξελικτικές βαθμίδες είναι απαραίτητο, γιατί μπορεί να παίζει με την ύπαρξή του κάποιο ρόλο στην ισορροπία του σύμπαντος. «Άγνωσται αι βουλαί του Υψίστου» έλεγαν οι παλιότεροι, που μπορεί να ήταν πιο σοφοί από μας μιας και βρίσκονταν σε μεγαλύτερη γειτνίαση με το Θείο, γειτνίαση που εμείς το χάσαμε στη σημερινή, πολλαχώς αλλοτριωτική, εποχή.

Ας θυμηθούμε το γερμανό μυστικιστή φιλόσοφο-ποιητή ΄Εκχαρτ που θεωρούσε πως η βασίλισσα της Πρωσίας έχει αξία ίδια με ένα ταπεινό βατράχι, εννοώντας βέβαια πως κάθε τι, για να υπάρχει, έχει κάποιο λειτουργικό ρόλο και τίποτα, όπως παραπάνω γράψαμε, δεν είναι προς υποτίμηση.
‘Έτσι ακριβώς και η διάκριση «ανώτερος» και «κατώτερος» νους δε δηλώνει μια υπεροχή του πρώτου έναντι του δεύτερου και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εκληφθεί έτσι, είναι απλά διαφορετικά επίπεδα νοητικά. Ο λεγόμενος «κατώτερος» νους έχει να κάνει με τις καθαρά πρακτικές εργασίες, που είναι, όμως, τόσο απαραίτητες για την επιβίωση στην καθημερινή ζωή. Ο «κατώτερος» νους είναι αυτός που θα φροντίσει για τη συντήρησή μας, προϋπόθεση απαραίτητη για να κάνουμε και τα νοητικά μας «πετάγματα» («πρώτα θα ζήσουμε, μετά, ας φιλοσοφήσουμε», όπως έλεγε κάποιο λατινικό ρητό). Ο κατώτερος νους είναι αυτός που μας βοηθά να μαθαίνουμε, να λύνουμε καθημερινά μικροπροβλήματα (ή και μεγάλα), αυτός που μας βοηθά να θυμόμαστε, να επεξεργαζόμαστε πληροφορίες, να τις ταξινομούμε, συνδέεται με μνήμη, εκμάθηση, συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών. Το να αρνηθούμε ή να υποτιμήσουμε τον κατώτερο νου, είναι σαν να θέλουμε να πάμε κατευθείαν στο Πανεπιστήμιο (και μάλιστα σε μεταπτυχιακό τμήμα) χωρίς να έχουμε τελειώσει το Δημοτικό ! Το σκαλοπάτι του «Κατώτερου Νου» είναι απαραίτητο για να περάσει κάποιος στον «Ανώτερο Νου», η πολυσυλλεκτικότητα των Διδύμων είναι αναγκαία για να περάσουμε στην ενοποιητική – φιλοσοφική φύση του Τοξότη. Γι’ αυτό όσοι προσπαθούν να περάσουν σε θέματα του «Ανώτερου» Νου χωρίς να έχουν πρώτα διαβεί τα σκαλοπάτι του «Κατώτερου» Νου συνήθως είναι ημιμαθείς, αφηρημένοι, μπερδεμένοι και θυμίζουν τον «Ηγεμόνα εκ Δυτικής Λιβύης» του Καβάφη, που μιλούσε ελληνικά για να φαίνεται… «in» αλλά όλοι γελούσαν μαζί του και ο ίδιος υπέφερε, γιατί δεν μπορούσε να εκφράσει αυτό που είχε μέσα του. Αξίζει να διαβάσετε το ποίημα, δείχνει πολύ καλά τα ελαττώματα της 3ης ακτίνας, για τα οποία βέβαια και εμείς θα μιλήσουμε αναλυτικά. Πάντως, για να κλείσουμε μ’ αυτό το θέμα, ο «κατώτερος» νους έχει περισσότερα να κάνει με τη «Διάνοια» (αυτό που οι γερμανοί ονομάζουν Verstand), ενώ ο «ανώτερος» με το «Λόγο», τη γερμανική Vernunft.

Ας δούμε όμως τώρα τι είναι στη δικαιοδοσία του «ανώτερου» νου, αφού τον διακρίναμε από τον «κατώτερο» και τονίσαμε πως η διάκριση δεν ενέχει καμία παράμετρο ρατσιστικής υποτίμησης.
Ο «ανώτερος» νους έχει να κάνει με δραστηριότητες που είναι περισσότερο «αφηρημένες» και δεν έχουν πρακτικο-βιοτικο-καθημερινό χαρακτήρα, γι’ αυτό και κατ’ εξοχήν συνδέεται με τη Φιλοσοφία, τα Μαθηματικά, μιας και οι δύο αυτές πνευματικές αναζητήσεις δεν έχουν να κάνουν με την εμπειρία (άλλο τα Εφηρμοσμένα Μαθηματικά και άλλο τα «καθαρά» θεωρητικά Μαθηματικά) αλλά με το χώρο των εννοιών και της αφαίρεσης.
Ο «ανώτερος» νους συνδέεται επίσης με ικανότητα σύνθεσης, παραγωγής καινούργιων γνώσεων, εμβάθυνσης σε δύσκολα θέματα και, βέβαια, επειδή μπορεί να «γεννάει» καινούργια πράγματα, συνδέεται με ευφυία (η λέξη σημαίνει : καλή γέννηση από το «ευ» και το φύω). Χαρακτηριστικό του «ανώτερου» νου είναι η αυστηρά νοητική συγκρότηση, η δομή και η πειθαρχία στη σκέψη, η ικανότητα απόλυτης συγκέντρωσης, η ακούραστη πνευματική εργασία. Όλες αυτές οι ιδιότητες μήπως σας θυμίζουν … Κρόνο και Αιγόκερω; Δεν πέσατε έξω, ο πλανήτης της τρίτης ακτίνας είναι ο Κρόνος, ο οποίος εξωτερικά και εσωτερικά κυβερνά τον Αιγόκερω, ενώ ιεραρχικά το Ζυγό.

3η Ακτίνα και Ενεργειακά Κέντρα
Η ακτίνα του «ανωτέρου» νου, φαινομενικά παραδόξως, συνδέεται με τα ενεργειακά κέντρα του λαιμού και με το κέντρο του Ιερού, κέντρα που, όσοι έχετε ασχοληθεί με ενεργειακές θεραπείες, θα ξέρετε πως συνδέονται με ύλη και υλικές απολαύσεις, με σεξουαλικότητα, τροφή κ.ά. που φαίνεται να μην έχουν και πολύ σχέση με το διανοητικό χαρακτήρα αυτής της ακτίνας. Ας ξεκινήσουμε να εξηγήσουμε αυτήν τη – φαινομενική – παραδοξότητα ή και αντίφαση, αν θέλετε, διευκρινίζοντας πως η διανοητική – πνευματική ενέργεια δε σημαίνει «σώνει και καλά» αποχή από δραστηριότητες υλικές, δε σημαίνει πολύ περισσότερο αποχή από το σεξ ή τις απολαύσεις οποιασδήποτε μορφής.

1. Κατά την Ψυχανάλυση, ειδικά τη φροϋδική, η σεξουαλική ενέργεια (libido) είναι η κατ’ εξοχήν δημιουργική δύναμη. Η ενέργεια αυτή εδράζεται, έχει την έδρα της, στο κέντρο του Ιερού (καθόλου τυχαία ονομασία) οστού και για να υπάρχει εξισορρόπηση αυτής της ενέργειας πρέπει να είναι αβίαστη η ροή της προς τα πάνω, προς το ενεργειακό κέντρο της κεφαλής (η κρανίο-ιερή θεραπεία, εναλλακτική θεραπευτική αγωγή που προωθείται έντονα και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, γνωρίζει πολύ καλά αυτήν την αλήθεια και γι’ αυτό στην ονομασία της συνδέει το ιερό κέντρο με το κέντρο της κεφαλής). Όλες, λοιπόν, οι πνευματικές δραστηριότητες για να μπορέσουν να γίνουν, πρέπει να «αντλούν» το δημιουργικό υλικό τους από την παντοδύναμη αυτή ενέργεια και, έστω, να το μετουσιώσουν, για να θυμηθούμε αυτόν τον περίφημο φροϋδικό όρο («μετουσίωση», «subliemierung” στα γερμανικά).
2. Το άτομο που βρίσκεται σε διανοητικές σφαίρες του «ανωτέρου» νου λοιπόν, βρίσκεται σε μια συνεχή επαφή – έστω, μη συνειδητή – με το ενεργειακό κέντρο του Ιερού, μιας και από αυτό παίρνει το υλικό, την «πρώτη ύλη» για τις πνευματικές του δραστηριότητες.
3. Επειδή το άτομο της τρίτης ακτίνας ξέρει τη μεγάλη αλήθεια πως «νους υγιής εν σώματι υγιεί», φυσικό είναι να μην έχει καμιά ανόητη «ηθική» αδιαφορίας για το σώμα, μιας και αυτό είναι το «όχημα» του πνεύματος, προσπαθεί να το κρατά σε καλή κατάσταση και γι’ αυτό το λόγο φροντίζει την τροφή του, τη διατήρηση της υγείας του, στεκόμενο μακριά όμως από τις υπερβολές και τις υστερίες των «υγιεινιστών» και των σύγχρονων προτύπων «γυμνασμένου» σώματος που έχουν δημιουργήσει τόσα και τόσο fashion victims. Η αισθητική του body-building, των ινστιτούτων αισθητικής κ.ά.., δεν
έχουν καμιά σχέση μ’ αυτήν την ακτίνα, όπως και δεν έχουν σχέση οι «αποχές» κάθε μορφής που τολμούν μάλιστα να τις εντάσσουν – τις αποχές – σε πλαίσια εξέλιξης και πνευματικότητας.
4. Το άτομο λοιπόν της τρίτης ακτίνας, ζει σε διανοητικές σφαίρες, αλλά δεν παραμελεί το σώμα και τις ανάγκες του, χειρίζεται τις σεξουαλικές του ορμές, σέβεται το ένστικτο που τον έφερε στη ζωή, του δίνει ζωή και δημιουργική δύναμη, το χειρίζεται με άριστη εργονομία – ούτε σπατάλη, ούτε αποχή, που μπορεί να φέρει επικίνδυνα μπλοκαρίσματα – και έτσι έχει τη δυνατότητα να δράσει στις πνευματικές σφαίρες, εξασφαλίζοντας, όσο γίνεται την αβίαστη κίνηση της ενέργειας από το κεφάλι στο Ιερό και τούμπαλιν, ώστε να βρίσκονται σε συνεχή ισορροπία.
5. Αν, πάλι, για κάποιους λόγους η ιερή ενέργεια της libido είναι «μπλοκαρισμένη», ο μύστης της τρίτης ακτίνας έχει τη δυνατότητα όλο το συσσωρευμένο δυναμικό που αντικειμενικές συνθήκες το εμποδίζουν να εκφραστεί, να το μετουσιώνει σε μεγάλη δημιουργία, σε Τέχνη κυρίως, όπως πρώτος το παρατήρησε ο Freud, ο οποίος θεώρησε μάλιστα και όλον τον πολιτισμό ως «αποτέλεσμα μετουσίωσης της libido».

Εν κατακλείδι, λοιπόν, η ακτίνα του ανωτέρου νου, όχι μόνο δε βρίσκεται σε διάσταση με την «υλική» πλευρά της ύπαρξης, αντίθετα συνδέεται κατ’ εξοχήν με την πλευρά αυτή και τη χειρίζεται έτσι ώστε και να μην της δημιουργεί προβλήματα στο διανοητικό της έργο αλλά και – πολύ περισσότερο – να της δίνει το απαραίτητο υλικό, την αναγκαία «πρώτη ύλη» για την εκδίπλωση της διανοητικής δυναμικής της.
Φυσικά, όσοι δρουν στην ακτίνα αυτή και οδηγηθούν στις υπερβολές της, είναι πολύ πιθανόν και να οδηγηθούν σε μία κακή εργονομία της libido, σε υπερβολές ή – μην παρεξηγήσετε τον όρο – «διαστροφές», για τις οποίες θα μιλήσουμε, όταν αναφερθούμε αναλυτικά στους κινδύνους αυτής της ακτίνας, κάτι το οποίο κάνουμε για όλες τις ακτίνες.

Κρόνος, Αιγόκερως και 3η Ακτίνα
Η ακτίνα αυτή λοιπόν του ανωτέρου νου, που είναι και πνευματική αλλά και δεν περιφρονεί τίποτα το υλικό, που συνδέεται με πνευματική ανάταση αλλά και ρεαλισμό, με δομή και συγκρότηση διανοητική, δεν θα μπορούσε να συνδεθεί με άλλον πλανήτη, παρά μόνον με τον Κρόνο, Ο Κρόνος είναι πλανήτης που συνδέεται με ρεαλισμό, και με δομή, σύστημα, οργάνωση, μορφοποίηση αλλά συγχρόνως και με τη μεγαλύτερη πνευματικότητα (Μην ξεχνάτε πως ο Κρόνος σε μεσαιωνικές παραστάσεις εικονίζεται ως γερο-σοφός, η πραγματική σοφία συνδέεται μ’ αυτόν, με το Δία συνδέεται η φιλο-σοφία – υπάρχει μεγάλη διαφορά). Ο Κρόνος επίσης συνδέεται με κάθε αφηρημένη γνώση (δεν είναι τυχαίο πως η πιο «αφηρημένη» γνώση (δεν είναι τυχαίο πως η πιο «αφηρημένη» Επιστήμη, τα Μαθηματικά, συνδέονται μ’ αυτόν) συνδέεται όμως και με … σεξουαλικότητα. Θυμίζουμε πως είχε συνδεθεί με το Διόνυσο, το θεό Πάνα Ο Κρόνος, εν κατακλείδι συνδέεται με την ακτίνα του ανωτέρου νου γιατί εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία της, η οποία απαιτεί αβίαστη ενεργειακή ροή κέντρου κεφαλής και Ιερού, και, βέβαια, αφού και στην Εξωτερική και στην Εσωτερική Αστρολογία ο Κρόνος κυβερνά τον Αιγόκερω, είναι αυτονόητο πως το ζώδιο αυτό θα συνδέεται με την τρίτη ακτίνα του ανωτέρου νου.

Ζώδια μετάδοσης της 3ης Ακτίνας του «Ανωτέρου Νου»
Η τρίτη ακτίνα μεταδίδεται μέσα από τρία παρορμητικά ζώδια :
α) τον Αιγόκερω, με τον οποίο άλλωστε και συνδέεται με τον κυβερνήτη αυτού του ζωδίου, τον Κρόνο (για τη σχέση αυτή γράψαμε αναλυτικά στο προηγούμενο τεύχος)
β) το Ζυγό, ζώδιο στο οποίο ο Κρόνος έχει έξαρση και είναι και ιεραρχικός κυβερνήτης του (είπαμε για τους ιεραρχικούς κυβερνήτες θα γράψουμε μόλις ολοκληρώσουμε με τις ακτίνες),
γ) τον Καρκίνο, μιας και αυτό το ζώδιο, όπως είχαμε γράψει και παλαιότερα, συνδέεται με τη «μαζική συνείδηση», το «ομαδικό ένστικτο» και, κατ’ επέκταση, με τη συλλογική μνήμη, τηρουμένων των αναλογιών, μ’ αυτό που ονομάζεται «καθολικό ασυνείδητο» από τον Jung και στο οποίο υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που έχει συσσωρεύσει το ανθρώπινο είδος. Η πνευματική λοιπόν τρίτη ακτίνα πρέπει να έχει σχέση με το ζώδιο εκείνο που συνδέεται με χώρους που περιέχουν τα «αρχεία» του είδους και γι’ αυτό ο Καρκίνος είναι το τρίτο ζώδιο δια του οποίου αυτή μεταδίδεται.
Βέβαια, το ξανατονίζουμε το κατ’ εξοχήν ζώδιο της είναι ο Αιγόκερως, μιας και είναι το ζώδιο εκείνο στο οποίο συνδέεται η ψυχρή διανοητικότητα και η ακραία – αλλά καλυμμένη πάντα και σιωπηλή – σεξουαλικότητα, χαρακτηριστικά και τα δύο της 3ης ακτίνας.
Αφού, λοιπόν, είδαμε τα ζώδια δια των οποίων μεταδίδεται η τρίτη ακτίνα, ας δούμε τώρα τα προτερήματα και τα ελαττώματά της.

Προτερήματα της 3ης Ακτίνας
Όντας πνευματικής καθαρά φύσεως αυτή η ακτίνα είναι φυσικό και τα προτερήματά της να είναι κυρίως αντίστοιχης φύσης : Τα αναφέρουμε επιγραμματικά, το ένα μετά το άλλο, για να εμπεδώσετε πιο καλά :
1) Ικανότητα συγκέντρωσης και εστιασμού, κυρίως σε δύσκολα, «αφηρημένα» θέματα. Μαθηματικός, φιλόσοφος, ερευνητές
αστρολόγοι, πρέπει να έχουν έντονα τονισμένη αυτήν την ακτίνα Μόνο αν την έχουν, θα μπορούν να μπαίνουν στους «λαβύρινθους» της αφηρημένης σκέψης και να μη χάνονται ή να μην απεραντολογούν.
2) «Ανοικτό μυαλό», μιας και η επαφή με το χώρος της γνώσης κάνει το άτομο να αντιληφθεί πως κάθε άποψη μπορεί να έχει την αξία και τη λειτουργικότητά της και πως ο δογματισμός, στα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις είναι οι χειρότεροι σύμβουλοι για πνευματική δραστηριότητα.
3) Υπομονή και επιμονή, μιας και τα πνευματικά ταξίδια ποτέ δεν είναι εύκολα και θυμίζουν το στίχο του ποιητή Μιχάλη Κατσαρού «πάρτε μαζί σας νερό, το μέλλον έχει πολλή ξηρασία».
4) «Καθαρός» νους, που εύκολα μπορεί και να προσλαμβάνει δύσκολες έννοιες, να τις αφομοιώνει και με δομή, σαφήνεια, σύστημα να τις μεταδίδει.
5) Λακωνικότητα, σαφήνεια, περιεκτικότητα, «λίγα λόγια και σωστά», δημιουργική αμφισβήτηση, επινοητικότητα.
6) Ορθολογισμός, ακόμα και αν ασχολείται με τα πιο «μεταφυσικά» και υπερβατικά θέματα.

Έχοντας δει λοιπόν γενικά τα προτερήματα της τρίτης ακτίνας, ας δούμε τώρα και τα ελαττώματα που μπορεί να προκύψουν από την υπερβολή της ή τη μονοδιάστατη χρήση της.

Μειονεκτήματα 3ης Ακτίνας
Το έχουμε ξαναγράψει, πως κατά τον Αριστοτέλη η αρετή είναι «μεσότητα» ανάμεσα σε δύο ακρότητες, την υπερβολή και την έλλειψη. Έτσι λοιπόν, όπως μπορεί να είναι ελάττωμα η παντελής απουσία των προτερημάτων αυτής της ακτίνας, ελάττωμα είναι και η υπερβολή της.
1. Μπορεί να φέρει κάποια τάση υπεροψίας, αίσθηση διανοητικής υπεροχής, που να αντιμετωπίζει τους άλλους υποτιμητικά, στα πλαίσια ενός ιδιότυπου «πνευματικού ρατσισμού».
2. Η συνεχής συναναστροφή με αφηρημένες έννοιες μπορεί να φέρει … αφηρημάδα, απουσία πρακτικότητας, κοινωνική απομόνωση ή ακόμα και αντικοινωνική συμπεριφορά, απώλεια της «κοινής λογικής».
3. Ισχυρογνωμοσύνη, μιας και μπορεί να πιστεύει πως είναι αυθεντία – ο τύπος του «φαντασμένου».
4. Ψυχρότητα, απάθεια, αν-αισθησία, μιας και το άτομο μπορεί – αν απομονωθεί από τους ανθρώπους – να χαθεί στον κόσμο των αφηρημένων εννοιών, να μην μπορεί να καταλάβει τα καθημερινά ανθρώπινα προβλήματα, ακόμα και τον ανθρώπινο πόνο.
5. Να βλέπει το δάσος και να χάνει το δέντρο, να βλέπει το γενικό και να χάνει το ειδικό.
6. Έντονη κριτική στάση προς τους άλλους, συναισθηματική συρρίκνωση, διάσπαση της ενότητας πνεύματος – σώματος – ψυχής, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι σωματικές λειτουργίες να εκτελούνται μηχανικά – μηχανιστικά και ακόμα και ο έρωτας να είναι μια ψυχρή πράξη αποφόρτισης.
Αφού γενικά είδαμε και τα ελαττώματα αυτής της ακτίνας, ας δούμε τώρα εν συντομία τις προδιαθέσεις της σε επίπεδο οργανικό, στα πλαίσια της Ιατρικής Αστρολογίας.

Προδιαθέσεις
1. Μιας και συνδέεται, όπως γράψαμε στο προηγούμενο τεύχος, με το κέντρο του Ιερού, μπορεί, αν οδηγήσει σε υπερβολή να φέρει σεξουαλικά προβλήματα, προβλήματα στη γενετική περιοχή, στο απεκκριτικό σύστημα, στον κόκκυγα, στον προστάτη.
2. Λόγω της διάσπασης ενότητας σώματος-πνεύματος, μπορεί να φέρει προβλήματα κίνησης της ενέργειας, άρα ενεργειακά
μπλοκαρίσματα στο μεταβολισμό.
3. Μιας και συνδέεται και με το κέντρο του λαιμού, εκτός από το κέντρο του Ιερού, μπορεί να φέρει προβλήματα θυρεοειδούς, λαιμού γενικότερα.
Γενικά, όποιος έχει έντονη αυτήν την ακτίνα πρέπει να προσπαθεί να «αγγίζει εκλεκτή συγκίνηση το σώμα και το πνεύμα του», για να θυμηθούμε την «Ιθάκη» του Καβάφη και όσο μπορεί, να μην ξεχνά πως είναι μια ολότητα που, για να λειτουργήσει σωστά, απαιτείται σύνθεση της ενότητας των τριών λειτουργικών της μερών : Σώματος, Πνεύματος, Ψυχής.


©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved