Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ:
ΗΛΙΟΣ - 25° 03' 15" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΣΕΛΗΝΗ - 12° 56' 29" ΚΡΙΟΣ
ΕΡΜΗΣ - 03° 57' 32" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΑΦΡΟΔΙΤΗ - 09° 57' 20" ΣΚΟΡΠΙΟΣ
ΑΡΗΣ - 19° 58' 20" ΙΧΘΥΕΣ
ΔΙΑΣ - 08° 33' 34" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΚΡΟΝΟΣ - 09° 37' 35" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΟΥΡΑΝΟΣ - 28° 47' 04" ΚΡΙΟΣ R
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ - 13° 49' 58" ΙΧΘΥΕΣ
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ - 20° 06' 32" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ - 27° 14' 39" ΚΑΡΚΙΝΟΣ R

Παιδική Αστρολογία - Ανακαλύπτοντας τον κόσμο B΄ Μέρος

Μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία κάνει και τις πρώτες του
Παιδική Αστρολογία - Ανακαλύπτοντας τον κόσμο B΄ Μέρος

από την Πόπη Βασσάλου

popivassalou


Το παιδί από την αισθησιοκινητική περίοδο της νοητικής ανάπτυξης ξεπερνά την «ηλικία του χιμπατζή», όπως αναφέρεται στην εξελικτική ψυχολογία και εισέρχεται στην περίοδο της συμβολικής-παραστατικής λειτουργίας και της λογικής διανόησης που αποτελεί αποκλειστικό γνώρισμα της ανθρώπινης νοημοσύνης. Μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία κάνει και τις πρώτες του ανακαλύψεις με πρώτο και σημαντικό οδηγό του τη μητέρα του και κατ’ επέκταση το περιβάλλον του. Αργότερα στο περιβάλλον του προστίθενται, το σχολείο, οι παρέες, οι κοινωνικές-ομαδικές δραστηριότητες. Για να κατανοήσουμε αυτές της λειτουργίες θα πρέπει να κοιτάξουμε τον πλανήτη Ερμή, ο οποίος θα μας δώσει πληροφορίες για το πώς θα αλληλεπιδράσει στο περιβάλλον του, με ποιο τρόπο μαθαίνει και επικοινωνεί με τους γύρω του, κυρίως τις νοητικές του ικανότητες και πως μπορεί να τις χρησιμοποιήσει. Έτσι αν το παιδί σας γεννήθηκε με Ερμή:

ΖΥΓΟΣ- Ανακαλύπτοντας τη διπλωματία

Το παιδί που θα χαίρεστε να το ακούτε, γιατί διαθέτει ένα πολύ κομψό τρόπο ομιλίας κι έναν ιδιαίτερα ισορροπημένο αλλά και παρορμητικό τρόπο σκέψης που θα συνοδεύεται και από λεπτούς και εξευγενισμένους τρόπους συμπεριφοράς. Θα είναι κοινωνικό, ήρεμο,  και δε θα επιβάλλει τις απόψεις του μόνο και μόνο για να μη χαλάσει την αρμονία με τους γύρω του. Η δυσκολία σ’ αυτή τη θέση του Ερμή είναι ότι το μικρό σας μπορεί πολύ εύκολα να παρασυρθεί από τους άλλους, γιατί δυσκολεύεται να μπει σε λεπτομέρειες και αρκείται σε αποτελέσματα που μάλλον τα αντιμετωπίζει ωφελιμιστικά. Ίσως να μην είναι τόσο δραστήριο και να τεμπελιάζει στο σχολείο, όμως θα βρίσκει τρόπους και δικαιολογίες για να ξεφεύγει από σας και τους δασκάλους του.  Εδώ οι γονείς θα πρέπει να το ενθαρρύνουν να παίρνει πιο εύκολα αποφάσεις και να μην κάνει πίσω σε ό,τι έχει αρχίσει. Δεν αποκλείεται να εκδηλώσει επιθετικότητα όταν στριμώχνεται νοητικά και με κανένα τρόπο δε θα εκφράσει τις βαθύτερες αιτίες που το οδήγησαν σε μια τέτοια συμπεριφορά. Αυτά τα παιδιά επειδή έχουν έντονη την αισθητική αντίληψη, θα μπορούσαν να ασχοληθούν με τις τέχνες, με κάθε είδους πνευματική ανάπτυξη μέσα από ομαδικές δραστηριότητες.

ΣΚΟΡΠΙΟΣ – Ανακαλύπτοντας

Η απόλυτη ψύχραιμη συναισθηματική σκέψη, με μπόλικη ειλικρίνεια αλλά και αγάπη να τα ψάχνει όλα και τα πάντα σε βάθος, θα χαρακτηρίσει από πολύ νωρίς αυτό το παιδί που γεννιέται με Ερμή στον Σκορπιό. Ακόμα κι αν δεν τα αποκαλύπτει όλα στους γονείς του  (ίσως δεν το κάνει και ποτέ) και στη συνέχεια στις σχέσεις του ή στις συναναστροφές του, είναι εκείνο το μυαλό, που δε σταματά ποτέ να σκέφτεται, να ερευνάει κάθε λεπτομέρεια και να είναι αρκετά καυστικό όπου χρειάζεται σε σημείο που θα αιφνιδιάζει. Οι γονείς του δε θα πρέπει να το προκαλούν ή να το πιέζουν να μιλήσει για εκείνα που  στην κυριολεξία έχει «θαμμένα», γιατί το μόνο που θα πετύχουν είναι η επικοινωνία μεταξύ τους να γίνει αγεφύρωτο χάσμα. Εξάλλου όταν θεωρήσει το ίδιο, ότι οι συνθήκες είναι κατάλληλες θα γίνει απίστευτα αποκαλυπτικό. Αυτό το παιδί θα πρέπει να διδαχθεί τρόπους προσαρμοστικότητας σε νέα περιβάλλοντα και το πώς να γίνεται διαλλακτικό, όπου χρειάζεται για να μην καταλήξει ένας ενήλικας που θα θέλει να επιβάλλει με κάθε τρόπο όσα σκέφτεται κι αν αυτό δεν το καταφέρνει να ειρωνεύεται, να είναι ιδιαίτερα προσβλητικό, να χαίρεται με το παρασκήνιο ή να υποφέρει με εμμονές ή απαισιόδοξες σκέψεις που δηλητηριάζουν την ψυχή του.

ΤΟΞΟΤΗΣ – Ανακαλύπτοντας την πολυλογία

Περίεργο, με ποικίλα ενδιαφέροντα, δε θα σταματά πουθενά, μεταδίδει με ευκολία ό,τι μαθαίνει, συμπαθέστατο, μιλάει πολύ χωρίς να ακούει και καταπιάνεται με πολλά, σε σημείο στο τέλος να μην μπορεί να τα βάλει σε τάξη. Αν λάβει τη σωστή καθοδήγηση από τους γονείς του, ώστε να μην ξοδεύεται από δω κι από κει, αλλά σε συγκεκριμένους στόχους που το ενδιαφέρουν, δε θα κουραστεί και κυρίως δε θα πέφτει σε λάθη από την απίστευτη φόρα που παίρνει με ό,τι καταπιάνεται. Από πολύ μικρό θα είναι ενθουσιώδες και θα το εκφράζει δυνατά χωρίς αναστολές. Τα μαθήματα που θα το συναρπάσουν είναι η γεωγραφία ή η ιστορία, καθώς δεν αποκλείεται να δείξει μεγάλο ενδιαφέρον μεγαλώνοντας για τις θρησκείες και οτιδήποτε έχει σχέση με τη φιλοσοφία. Είναι από τα παιδιά που θα συλλέγει παντός τύπου πληροφορίες και θα έχει τη μοναδική ικανότητα να «μπερδεύεται» τόσο το ίδιο, όσο και να μπερδεύει τους άλλους και κάποιες φορές να εξαντλείτε. Καλό θα ήταν επίσης οι γονείς του να το μάθουν να οργανώνει καλύτερα το χρόνο του και να του δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που θα συμπεριλαμβάνει βεβαίως την κίνηση, πνευματική ή σωματική, αλλά να την εφαρμόζει χωρίς να έχει «απώλειες». Πάντως με τούτο το παιδί δε θα μείνετε ποτέ σε ησυχία και θα σας κάνει να γελάτε με τα κατορθώματα του ή με το εξαιρετικό χιούμορ που διαθέτει.

ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ – Ανακαλύπτοντας τη μεθοδικότητα

Το παιδί που γεννιέται μ’ αυτή τη θέση του Ερμή θα είναι αρκετά σοβαρό, θα εκφράζεται αργά και πάντα με γνώμονα τη λογική, (πιθανόν να καθυστερήσει και να μιλήσει), όμως θα είναι ιδιαίτερα υπεύθυνο και απόλυτα συγκεντρωμένο. Η δυσκολία μ’ αυτό το παιδί είναι ότι επειδή μπορεί να αποκτήσει μια ακαμψία στη  σκέψη, λόγω της μεγάλης καχυποψίας που αναπτύσσει, μέχρι να αποδείξει στο ίδιο ή στους άλλους με ακρίβεια μάλιστα ότι έχει δίκιο με τα λεγόμενα του. Σίγουρα δεν είναι εκείνο που θα σας γοητεύσει με τη φαντασία του, αλλά θα σας συναρπάσει με τη μεθοδικότητά του και την επιμονή του,  γιατί πάντα θα διαλέγει την πεπατημένη αλλά και την ορθολογιστική σκέψη, προκειμένου να φτάσει τους στόχους του και να τους υλοποιεί. Ακούραστο στο σχολείο του και υπεύθυνο σε ό,τι αναλαμβάνει, «το μικρομέγαλο», όσον αφορά τη διανοητική του κατάσταση και απόλυτα αφοσιωμένο σε ό,τι κατακτά. Εκεί που θα μπορούσαν να επέμβουν οι γονείς του είναι να του μάθουν να είναι λιγάκι ελαστικό, περισσότερο αισιόδοξο και να μην προσκολλάται συνέχεια σε παραδοσιακούς ή σκουριασμένους τρόπους συμπεριφοράς, γιατί μπορεί να εξελιχθεί σε ένα μονότονο και ωφελιμιστή ενήλικα, πετυχημένο μεν, αλλά μοναχικό μέσα στο κοινωνικό σύνολο, αφού εμφανώς θα κινείτε με σκοπιμότητα ή και με εγωισμό.

ΥΔΡΟΧΟΟΣ – Ανακαλύπτοντας την εφευρετικότητα

Το παιδί που σκέφτεται με το ένα πόδι στο μέλλον, καθώς η πρωτοτυπία του, η δημιουργικότητά του και οι προχωρημένες ιδέες του ενδεχομένως να συναρπάσουν τόσο τους γονείς του που θα νιώθουν ότι έκαναν ένα παιδί που δεν μπορούν να κατανοήσουν τις πράξεις του ή μερικές φορές την εκκεντρικότητά του, όσο και οι φίλοι του που θα το αγαπήσουν για την καινοτομία των ιδεών του και τις προχωρημένες θεωρίες του. Από μικρό θα του αρέσει να ασχολείται με ηλεκτρονικά παιχνίδια, καθώς θα «πιάνει» κάθε λεπτομέρεια για τη χρήση τους, όμως δε θα είναι καθόλου πρακτικό, ώστε να οργανώνει το χρόνο του ή να εκφράζει τα συναισθήματά του. Επίσης θα κάνει εύκολα φίλους από διαφορετικά περιβάλλοντα ή κοινωνικές ομάδες. Θα μοιράζεται όλα όσα γνωρίζει μαζί τους, αρκεί να είναι κι εκείνοι συνοδοιπόροι σε όσα πρεσβεύει, για να μπορεί να ανταλλάσσει απόψεις, χωρίς όμως μερικές φορές να συμφωνεί και να υποστηρίζει πεισματικά τη δική του θέση. Οι γονείς πιθανόν να αντιμετωπίσουν δυσκολίες, στο ότι αυτό το παιδί είναι πολύ δύσκολο ν’ ακολουθήσει παραδοσιακούς κανόνες ή εντολές, παρά μόνο, αν το αντιμετωπίσουν με φιλική περισσότερο συμπεριφορά, παρά κουνώντας το δάκτυλο ή χρησιμοποιώντας συναισθηματική προσέγγιση, κάτι που μπορεί να μην το αγγίξει ποτέ. Δώστε του χώρο να κινηθεί ελεύθερα μην το εγκλωβίσετε με καθιερωμένα κι όπου χρειαστεί υπενθυμίστε του ότι ακόμα ζει στη γη κι όχι σε άλλο πλανήτη.

ΙΧΘΕΙΣ – Ανακαλύπτοντας το όνειρο

Το παιδί που γεννήθηκε για να ζει στο δικό του κόσμο και για να μη χαθεί μέσα στα όνειρά του, καλό θα ήταν να καλλιεργηθούν η ζωντανή φαντασία και οι παραμυθένιες καταστάσεις που δημιουργεί μέσω οποιασδήποτε μορφή  τέχνης. Δυσκολεύεται πολύ να παρακολουθήσει προσγειωμένες έννοιες και μαθαίνει πολύ περισσότερο από τη διαίσθησή του, παρά από το πρακτικό μέρος της ζωής. Έτσι τα προβλήματα στο σχολείο γίνονται έντονα καθώς θα είναι από τα παιδιά που το σώμα τους είναι εκεί, αλλά το μυαλό τους σε άλλη διάσταση. Οι γονείς θα πρέπει να το προσεγγίζουν καλότροπα και με συναισθηματικό τρόπο. Κάθε «απότομο» ξύπνημα μπορεί να του προκαλέσει μεγαλύτερη φυγή από την πραγματικότητα. Παρόλα αυτά είναι από τα παιδιά που  έχουν εξαιρετική μνήμη και εργάζονται ή μελετούν καλύτερα μόνα τους, γιατί δεν αποσπάται η προσοχή τους από ερεθίσματα που ενδεχομένως τα αποδιοργανώνουν. Η επαφή τους με το νερό, όπως το κολύμπι ή και τα θαλασσινά ταξίδια, τα ηρεμούν και μπορούν μ’ αυτό τον τρόπο να αποφορτίζονται από την σκληρή πραγματικότητα. Πολύ εύκολα μπορεί να επηρεαστεί από τους άλλους, όπως επίσης να αναπτύξει διάφορες φοβίες σε υπέρμετρο βαθμό, λόγω της έλλειψης ρεαλιστικής σκέψης. Η ενθάρρυνση και η επιβεβαίωση των γονιών του, ότι μπορεί να τα καταφέρει, θα αποδειχτεί ένα ισχυρό όπλο ώστε να μειώσει ό,τι το βασανίζει.


Σχολιάστε
ΣΧΟΛΙΑ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies