Η Αστρολογία στα θρανία

Την πρώτη μέρα στο σχολείο ο Λευτεράκης ρωτάει τη μαμά του: Που είναι η Σελήνη σήμερα;

Η Αστρολογία στα θρανία

Την πρώτη μέρα στο σχολείο ο Λευτεράκης ρωτάει τη μαμά του:

- Που είναι η Σελήνη σήμερα;

- Στον Ταύρο, παιδί μου... Αλλά γιατί ρωτάς;

- Ουφ! Φέτος μπορεί να αριστεύσω... Γιατί πέρυσι, που ήταν στο Σκορπιό έπαιρνα όλο μηδενικά!

Α. Ο …μικρός Ερμής

Εκτός από το ζώδιο που ανήκει ο καθένας (τη θέση του Ήλιου δηλαδή την ημέρα που γεννήθηκε) στα ωροσκόπια υπάρχει και ο Ερμής που είναι επιφορτισμένος με τις λειτουργίες του μυαλού μας. Η θέσης και οι όψεις του Ερμή στο ωροσκόπιο μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο σκέψης, την εκφραστικότητα και τις διανοητικές ικανότητες του παιδιού. Σε γενικές γραμμές ο Ερμής στα ζώδια της Φωτιάς (Κριός, Λέοντας και Τοξότης) είναι εκφραστικός, ενθουσιώδης με πρωτοποριακές τάσεις και συνήθως ασυστηματοποίητος. Στα ζώδια του Αέρα (Δίδυμοι, Ζυγός, Υδροχόος) έξυπνος, διαλλακτικός, κοινωνικός και παρατηρητικός. Στα ζώδια της Γης πρακτικός και συστηματικός. Στα ζώδια του Νερού (Καρκίνος, Σκορπιός, Ιχθείς) υποκειμενικός, εσωστρεφής και συναισθηματικός, πολλές φορές με καλλιτεχνική προδιάθεση.

Ωστόσο επειδή το κάθε ζώδιο έχει τις ιδιαιτερότητές του είναι καλύτερα να εξετάσουμε τις δώδεκα περιπτώσεις ξεχωριστά με μια χρήσιμη υπενθύμιση. Αν το ηλιακό ζώδιο είναι διαφορετικό από εκείνο του Ερμή (ο Ερμής κινείται πάντα κοντά στον Ήλιο κι έτσι το ζώδιο που βρίσκεται θα είναι ή το προηγούμενο ή το επόμενο ή το ίδιο με αυτό του Ήλιου) τότε πρέπει να γίνεται συνδυασμός των δύο θέσεων γιατί σε πολλές περιπτώσεις ο Ερμής δανείζεται στοιχείο από τον Ήλιο αναπληρώνοντας έτσι τυχόν ελλείψεις και μειονεκτήματά του.

Ο Ερμής στον Κριό

Το κίνητρό του είναι… να το πει πρώτος. Δείχνει αμεσότητα, εξυπνάδα αλλά και βιασύνη. Λειτουργεί καλύτερα σε ανταγωνιστικές συνθήκες κι εκεί όπου τα πράγματα δεν «βαλτώνουν». Έχει μεταπτώσεις στην απόδοσή του ενώ συχνά δημιουργεί προβλήματα με τη ζωηρότητά του ειδικά όταν όλα είναι πολύ… ήσυχα. Ο χρόνος και η μεθοδικότητα είναι οι δύο μεγαλύτεροι εχθροί του. Πέφτει με τα μούτρα στο διάβασμα επιδιώκοντας να μάθει όσα περισσότερα μπορεί σε ελάχιστο χρόνο. Όταν ο ενθουσιασμός του κοπάσει τα παρατάει όπως είναι και ασχολείται με κάτι άλλο. Μισεί τις διαταγές (όταν του τις δίνουν). Αφήστε τον με την εντύπωση πως ήταν αυτός που πήρε την πρωτοβουλία. Αν θέλετε να μάθει κάτι πολύ καλά… απαγορέψτε του να το μελετήσει και γενικά αφήστε τον να έχει την ψευδαίσθηση της κατάκτησης. Η αυστηρή πειθαρχία αχρηστεύει αυτόν τον Ερμή αφού το μόνο που θα τον απασχολεί είναι το πώς θα πάει κόντρα στις απαγορεύσεις. Είναι απαραίτητο να εκτονώνεται με γυμναστική σπορ και παιχνίδια, ενώ η επιστράτευση του …φιλότιμου ενδείκνυται σε κάθε περίπτωση κρίσης.

Ο Ερμής στον Ταύρο

Το κίνητρό του είναι η αμοιβή. Αργός, ήσυχος, μεθοδικός, αρκετά συχνά δίνει την εντύπωση του «χαζού». Τα φαινόμενα όμως μπορεί να απατούν. Απλά είναι της άποψης ότι το καλό πράγμα αργεί να γίνει κι από την άλλη δεν κουράζεται ποτέ για όσα νομίζει πως δεν θα του χρησιμεύσουν ποτέ. Η ηρεμία και ο αργός σταθερός ρυθμός ροής των πληροφοριών είναι οι ιδανικές συνθήκες λειτουργίας του. Αντίθετα, η ταχύτητα και το μεγάλο πλήθος στοιχείων τον αποθαρρύνουν και τον τρομοκρατούν οδηγώντας τον σε λανθασμένες εκτιμήσεις και παιδαριώδη λάθη. Γι’ αυτό απεχθάνεται τους έξυπνους και τους «εξυπνάκηδες». Κάθε φορά που αυτός ο Ερμής συγχύζεται ή νιώθει απειλημένος «γαντζώνεται» πεισματικά στις πεποιθήσεις του-όσο λάθος κι αν είναι-και δεν τις εγκαταλείπει, αν δεν αποκατασταθεί πρώτα η ηρεμία. Όταν μάθει κάτι λάθος είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το αλλάξει. Έτσι, διατηρεί τα λάθη του π.χ. στην ορθογραφία ή την αριθμητική εφ’ όρου ζωής. Η απόδοσή του είναι μεγαλύτερη στο σπίτι όπου μπορεί να επανεξετάσει το υλικό του με ηρεμία.

Ο Ερμής στους Διδύμους

Ένα παιδί με αυτόν τον Ερμή σπάνια έχει προβλήματα αντίληψης ή προσαρμογής. Έξυπνος, και «καπάτσος» μπορεί να αντιδρά ρεαλιστικά απέναντι σε όλες τις δυσκολίες και να λειτουργεί αβίαστα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Ωστόσο η εξυπνάδα του γίνεται δίκοπο μαχαίρι όταν ο …δαιμόνιος μαθητής τον χρησιμοποιεί για να υπερκεράσει ευθύνες και υποχρεώσεις. Τα σκονάκια και η αντιγραφή είναι το …φόρτε του και γενικότερα βολεύεται με τις εύκολες-όσο και πρακτικές-λύσεις. Συνήθως κινείται και μιλάει περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται, ενώ συχνά παρουσιάζει συμπτώματα …ξερολίασης. Αν προσβάλλεται από άλλους πλανήτες (ιδίως τους αργούς) είναι πολύ πιθανόν να εμφανίσει κρίσιμες ιδιαιτερότητες στο λόγο η την κίνηση.

Ο Ερμής στον Καρκίνο

Το κίνητρό του είναι να αγαπηθεί. Η κρίση του επηρεάζεται συχνά από τα αισθήματα που τρέφουν οι άλλοι γι αυτόν. Λειτουργεί άψογα και παίρνει πρωτοβουλίες σ’ ένα περιβάλλον ή σ’ ένα μάθημα που το θεωρεί οικείο, «δικό του». Έτσι, συνηθίζει να δημιουργεί παράδοση ενώ συχνά δένεται συναισθηματικά με την τάξη, τους συμμαθητές και τους δασκάλους του. Ιδιαίτερα με τους τελευταίους, όταν ταιριάζει δημιουργεί «κολλητές σχέσεις», είναι «το παιδί τους», έτοιμος να ανταποκριθεί σε κάθε εντολή τους. Σε ό, τι δεν του αρέσει αντιδρά με γκρίνια και παράπονα. Όταν πληγώνεται, η απόδοσή του πέφτει κατακόρυφα και τότε χρειάζεται «ενέσεις» χαδιών και αγάπης. Οι αλλαγές τον φέρνουν σε αμηχανία γι’ αυτό η πρώτη του επαφή με το σχολείο και τα βιβλία θα είναι δύσκολη, αν δεν έχει προετοιμαστεί για κάτι τέτοιο. Αντίθετα, στο τέλος δε θα θέλει να ξεκολλήσει απ’ αυτά. Τα ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι τον αντιπροσωπεύουν και τον βοηθούν για μια γρήγορη πρόοδο. Όταν νιώσει σίγουρος και ασφαλής βοηθά με ευχαρίστηση τους πιο αδύνατους συμμαθητές του. Αυτός ο Ερμής αποδιοργανώνεται εντελώς από τη χρήση βίας, τον ανταγωνισμό και την οικογενειακή δυσαρμονία. Είναι γνωστό ότι όλα τα παιδιά επηρεάζονται από οικογενειακά προβλήματα ωστόσο οι Καρκίνοι είναι πολύ πιο ευάλωτοι.

Ο Ερμής στο Λέοντα

Το κίνητρό του είναι να ξεχωρίσει. Έχει μια φυσική ροπή προς τις διακεκριμένες πνευματικές αξίες, αν όμως δεν προσανατολιστεί έγκαιρα προς τα κει τότε θα αρχίσει να καταναλώνεται σε μάταιες επιδείξεις κι ανόητες επιβεβαιώσεις. Χρειάζεται ενθάρρυνση έστω και σε μορφή κολακείας όχι όμως τόσο που να πιστέψει ότι μπορεί να κάνει ό, τι θέλει. Ο μεγάλος εγωισμός είναι η κυριότερη παγίδα γι’ αυτόν τον Ερμή που αχρηστεύεται γίνεται πεισματάρης και ατίθασος πιστεύοντας και διαλαλώντας ότι είναι καλύτερος απ’ τους απ’ τους παιδαγωγούς του αν όχι στις γνώσεις, στην καταγωγή, την ηθική ή τον πλούτο. Μεγάλο ρόλο σ’ αυτό παίζει και η ανατροφή από το σπίτι ειδικά αν οι γονείς εγκρίνουν και επαυξάνουν την επιδειξιμανία και τις «χαριτωμένες» τάσεις κυριαρχίας του παιδιού τους. Όταν δεν συμβαίνουν όλα αυτά είναι απλά έξυπνος και μεγαλόψυχος. Συνήθως αρνείται συστηματικά να εξομοιωθεί με τους υπόλοιπους συμμαθητές του φροντίζοντας να διακρίνεται είτε στα μαθήματα είτε απλά … στο στυλ. Οι θεατρινισμοί και οι «πόζες» του πρέπει να αντιμετωπίζονται με εξυπνάδα, ποντάροντας στο φιλότιμό του. Το πιο κατάλληλο φάρμακο όμως για όλα αυτά είναι ένας παιδαγωγός με στυλ, φινέτσα και ανεγνωρισμένη αξία, στοιχεία που ο μικρός Λέοντας θα εκτιμήσει απεριόριστα. Πολλές φορές γίνεται ο καλύτερος μαθητής της τάξης. Όταν φτάσει σ’ αυτό το σημείο, δύσκολα χάνει τη θέση του και την αξιοπρέπεια του γιατί απλά δεν το ανέχεται. Ο βασιλιάς δεν αρκεί να «είναι» αλλά πρέπει και να φαίνεται.

Ο Ερμής στην Παρθένο

Είναι ατέλειωτος ο κατάλογος των πλεονεκτημάτων αυτής της θέσης του Ερμή που ακόμη και σε δυσαρμονία με ισχυρούς πλανήτες δύσκολα τα χάνει. Έξυπνος, κριτικός παρατηρητικός, συστηματικός, τακτικός και εργατικός «λύνει και δένει» κυριολεκτικά χωρίς μάλιστα να κομπάζει για την αξία του. Το «χόμπι» του είναι τα πάσης φύσεως λεξικά και σίγουρα μπορεί να κινηθεί με άνεση στο δαιδαλώδη κόσμο του διαδικτύου. Όμως, κανείς δεν είναι τέλειος… Η εμμονή σε εξονυχιστικές λεπτομέρειες, και η αδυναμία να συλλάβει μια γενική εικόνα (βλέπει το δένδρο και όχι το δάσος), του κοστίζουν συχνά σε χρόνο και ευρύτητα σκέψης.

Ο Ερμής στο Ζυγό

Το κίνητρό του είναι η κοινωνικότητα. Μόνο τούμπες δεν κάνει όταν βρίσκεται με τα άλλα παιδιά. Έξυπνος παρατηρητικός και συζητήσιμος δημιουργεί προβλήματα μόνον όταν επιθυμεί να …ευχαριστήσει κάποιον συμμαθητή του. Ωστόσο, όταν έρθουν τα δύσκολα πάντα έχει τον τρόπο να βγάζει την ουρά του απέξω… Αποδίδει καλύτερα στο σχολείο παρά στο σπίτι ή στο σπίτι όταν διαβάζει παρέα με άλλα παιδιά. Δυσφορεί με τις απειλές και τη χρήση βίας ενώ πολλές φορές δεν μπορεί να λειτουργήσει εξαιτίας της κακής αισθητικής του χώρου διδασκαλίας (αν δεν του αρέσει κάτι κάθεται αμίλητος σε μια γωνιά). Όμως η μεγαλύτερη τιμωρία γι’ αυτόν είναι η απομόνωση. Καλόβολος σε γενικές γραμμές τα έχει καλά με όλους και η απόδοση του κινείται κοντά στο «μέσο όρο» του σχολείου, αφού δεν θέλει να γίνεται «στόχος» η να νοιώθει «σαν τη μύγα μες στο γάλα». Η πιο προφανής αδυναμία του είναι τα …διλήμματα και οι πολλαπλές επιλογές στις εξετάσεις.

Ο Ερμής στο Σκορπιό

Το κίνητρό του είναι η δύναμη. Παρατηρητικός, διεισδυτικός και μυστικοπαθής, δεν αποκαλύπτει ποτέ τα προσόντα η τις προθέσεις του. Από μικρός εξασκεί το ερευνητικό του δαιμόνιο «ψυχολογώντας» τον παιδαγωγό του και εντοπίζοντας τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του. Συνολικά εξιτάρεται με τη συγκέντρωση πληροφοριών και υλικού που είναι απρόσιτο και άγνωστο για τους περισσότερους. Συχνά, γίνεται ο εξομολογητής της τάξης του, αποσπώντας ένοχα μυστικά και «απόκρυφες» λεπτομέρειες. Δρα μοναχικά, είτε για καλό είτε για κακό. Έτσι στις αταξίες κρύβεται πάντα πίσω απ’ τις πλάτες των συμμαθητών του αλλά το όνομά του μπορεί να βρεθεί και κάτω από το ανέλπιστα (για τους άλλους) καλύτερο γραπτό της τάξης. Η μεγαλύτερη ηδονή για ένα Σκορπιό είναι να ξεπερνά πάνω στο νήμα τα αδιαφιλονίκητα φαβορί και ειδικά τους Λέοντες, όταν κοκορεύονται για τις ικανότητες τους. Στις εγγενείς αδυναμίες του καταλογίζονται οι έμμονες ιδέες και οι ζηλόφθονες σκέψεις.

Ο Ερμής στον Τοξότη

Το κίνητρό του είναι η …παντογνωσία. Χαρισματικός πλην αμελής. Έχει μεγάλη έφεση στη μάθηση και καταπληκτική αντίληψη. Ωστόσο, σαν ένα παιδί μπροστά σε μια πλούσια βιτρίνα δεν ξέρει τι να πρωτοδιαλέξει. Πάντα ασχολείται με πολλά χωρίς να ολοκληρώνει τίποτα. Ξεφεύγει από τις κακοτοπιές χρησιμοποιώντας κόλπα και εξυπνάδες, όπλα που απέναντι σ’ ένα αυστηρό παιδαγωγό είναι (ευτυχώς) ανίσχυρα. Εξαιτίας των …φρικτών ελαττωμάτων του (αστάθεια, ανοργανωσιά, έλλειψη σοβαρότητας) τα πολλά ταλέντα του δεν καρποφορούν, όσο θα μπορούσαν. Είναι αδύνατο να «στρωθεί» να διαβάσει (συνήθως το κάνει στα διαλείμματα ή λίγο πριν εξεταστεί) ή να ενταχθεί σε κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα. Πάντα έχει την τάση να ξεπερνά τα όρια της αταξίας, όχι από κακή πρόθεση, αλλά απλά επειδή δεν μπορεί να μείνει για πολύ στην ίδια θέση. Όλες οι συμβουλές και οι παραινέσεις μπαίνουν από το ένα αφτί και βγαίνουν από το άλλο. Η ζωή, όπως βέβαια και το σχολείο δεν είναι παρά ένα παιχνίδι… Όλα αυτά όμως παύουν να ισχύουν, αν ο Ερμής δέχεται όψεις από τον Κρόνο ή τον Πλούτωνα, που πρακτικά είναι οι μόνοι που μπορούν να τον …συμμαζέψουν. Έχει μεγάλη έφεση στις ξένες γλώσσες και αγαπά πολύ τα σπορ και τις εκ του …ασφαλούς περιπέτειες.

Ο Ερμής στον Αιγόκερω

Το κίνητρό του είναι η τελειότητα. Λιγομίλητος, εσωστρεφής, με ασυνήθιστη σοβαρότητα αλλά και φιλόδοξος, καλύπτει συχνά τις όποιες ελλείψεις του με τον προγραμματισμό και τη σκληρή και συστηματική εργασία. Υπεύθυνος, και εξαιρετικά ώριμος για την ηλικία του ποτέ δε θα δώσει αφορμή να πουν κάτι εις βάρος του. Αρκετές φορές αδικείται γιατί σπάνια αναγνωρίζεται το σύνολο των προσπαθειών του. Λατρεύει τους κανόνες και είναι από …μόνος του ένα εκπαιδευτικό σύστημα. Σέβεται και υπολογίζει τους παιδαγωγούς του και τους «μεγάλους» περισσότερο από τον καθένα αποκομίζοντας πολλά οφέλη από αυτή του τη στάση. Το κακό μ’ αυτόν τον Ερμή είναι ότι δε μπορεί να κάνει τίποτα με τον εύκολο τρόπο. Σκληραγωγείται και συχνά αυτοτιμωρείται, όταν πιστεύει ότι έκανε κάτι μεμπτό. Εννοείται ότι με τις τιμωρίες δεν έχει κανένα πρόβλημα. Τι θεωρεί αναγκαίες και μια μορφή «χρήσιμης καταπίεσης». Λειτουργεί καλύτερα με το «πρέπει» κι όταν έχει μακροπρόθεσμους στόχους. Πολλές φορές η ανάγκη να φαίνεται τέλειος, παρά τα όποια «κουσούρια» του, τον κάνει …μέγιστο ιντριγκαδόρο και υποκριτή.

Ο Ερμής στον Υδροχόο

Το κίνητρό του είναι ο αιφνιδιασμός. Ιδιόμορφος και απρόβλεπτος, αφήνει συχνά άφωνους τους μεγαλύτερους με τις απόψεις του. Χρησιμοποιεί το μυαλό του για να προσεγγίζει «προχωρημένες» έννοιες αμελώντας όμως να ασχοληθεί με τις βασικές «κοινές» γνώσεις και πρακτικά θέματα (μολύβια, τετράδια κλπ). Του είναι πιο εύκολο να μελετά το επόμενο μάθημα (ή το προηγούμενο) παρά το τρέχον. Γενικά είναι καλός και ψύχραιμος στα δύσκολα, αφηρημένος και αδιάφορος στα εύκολα και τα σίγουρα, αιφνιδιάζοντας πάντα με τις επιδόσεις του. Όσον αφορά τη συμπεριφορά του, αρχικά δε δημιουργεί κανένα πρόβλημα συνήθως μάλιστα ανήκει στα αγαπημένα παιδιά των δασκάλων. Ωστόσο, μόλις σταθεροποιηθεί σε μια «καταξιωμένη» θέση αρχίζει ν’ αμφισβητεί την αυθεντία του παιδαγωγού του αλλά και τη …δική του. Από νωρίς υιοθετεί κι αναπαράγει «επαναστατικά» μοντέλα που ποτέ δεν έχουν σχέση με τα δικά του προβλήματα. Όλα του τα «παραστρατήματα» έχουν σαν αφετηρία μια αδικία που γίνεται σε άλλους, είτε στα στενά όρια της τάξης του, είτε στα ευρύτερα της …παγκόσμιας κοινότητας. Ο μικρός Υδροχόος αποδίδει καλύτερα τις βραδινές ώρες, όταν νιώθει ελεύθερος να εκφράσει τις απόψεις του (αλλιώς γίνεται νευρικός και παράξενος) κι όταν λειτουργεί ενταγμένος σε μια ξεχωριστή «φιλική» ομάδα μαθητών με κοινούς προσανατολισμούς κι ενδιαφέροντα.

Ο Ερμής στους Ιχθύες

Το κίνητρό του είναι η εξιδανίκευση, γι αυτό και ανταποκρίνεται άμεσα σε παιδαγωγούς που χρησιμοποιούν έναν πιο «ποιητικό» η εναλλακτικό λόγο. Το «Ποσειδώνιο» παιδί με όπλο τη διαίσθηση του κάνει εντελώς υποκειμενικές αξιολογήσεις και δύσκολα αντιλαμβάνεται τη «χρησιμότητα» της εκπαίδευσης, όπως την ορίζουν οι άλλοι. Το συναρπάζει περισσότερο η ιδέα ότι μπορεί να γίνει ο σοφός του παραμυθιού έτσι, με ένα …μαγικό άγγιγμα. Όταν δεν υπάρχει κάτι μυστηριακό να του τραβήξει το ενδιαφέρον, αφαιρείται και ονειροπολεί ασύστολα. Ως γνήσια «σιγανοπαπαδιά» πάντα κερδίζει πόντους από τη συμπεριφορά του, χάνει όμως πολλά πράγματα που τα… χαρίζει στους συμμαθητές του. Είναι η θέση της σιωπής και της μη ενεργητικής συμμετοχής στα δρώμενα της τάξης. Θα προτιμούσε να είναι αόρατο ώστε να μην ασχολείται κανείς μαζί του αλλά στην ανάγκη βολεύεται και με μια υπνωτική παράδοση (χρρρ…). Αντιλαμβάνεται τα πράγματα σφαιρικά, «πρώτα το όλον και ύστερα το μέρος», χειρίζεται με εξαιρετική ευκολία συμβολισμούς και αφηρημένες έννοιες ενώ συχνά δίνει εύστοχες απαντήσεις χωρίς να ξέρει από …πού του ήρθαν. Αντίθετα δεν τα πάει καθόλου καλά με τις λεπτομέρειες και τους συγκεκριμένους ορισμούς και συχνά ενώ έχει καταλάβει πολύ καλά ένα θέμα, δυσκολεύεται να το αποδώσει. Ο δικός του δρόμος είναι οι παραβολές, οι παρομοιώσεις οι αναλογίες και οι …ζωγραφιές. Ο Ιχθυακός Ερμής είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις συναισθηματικές εναλλαγές γι’ αυτό κι η απόδοσή του κυμαίνεται από πολύ καλή έως… πάτος. Γενικά, μπορεί να αλλάζει συμπεριφορά και …μυαλά σαν χαμαιλέοντας ανάλογα με τις παρέες του. Αν έχει δίπλα του έναν καλό μαθητή θα επηρεαστεί θετικά, μιμούμενος τη στρατηγική του και …υποκλέπτοντας τις γνώσεις του. Αν όμως οι «κολλητοί» του είναι …κουμπούρες, τότε ο δρόμος προς τις ανώτερες σπουδές θα είναι εξαιρετικά μακρύς…


ΟΙ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΕΡΜΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ

- Μαμά, με χτύπησε ο Κώστας!

- Σταμάτα τις σαχλαμάρες Γιωργάκη, αφού ξέρεις ότι δεν υπάρχει τέτοιος πλανήτης...

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου ένας Ερμής στον Ταύρο μπορεί να λειτουργεί έξυπνα και γρήγορα, σους Διδύμους δογματικά ή στους Ιχθείς πρακτικά και καχύποπτα. Όλες αυτές οι διαφοροποιήσεις οφείλονται στις επιρροές (όψεις) που μπορεί να δέχεται ο Ερμής από άλλους πλανήτες. Τα χαρακτηριστικά που διαμορφώνει από τη σχέση του με αυτούς είναι:

Με τον ΠΛΟΥΤΩΝΑ

Θετικά: ήρεμος, σταθερός, οργανωτικός, προνοητικός, εύστοχος με ιδιαίτερη ροπή στην έρευνα.

Αρνητικά: καχύποπτος , είρωνας, χαιρέκακος, με άγχη, έμμονες ιδέες και φοβίες. Συνήθως καταστρέφει ή χάνει τα πράγματά του, ενώ μπορεί να έχει μια ιδιαίτερη ροπή στην παραβατικότητα.

Με τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ

Θετικά: διαισθητικός, ευγενικός, καλός χαρακτήρας

Αρνητικά: παραμυθάς, αφηρημένος, ανοργάνωτος, ασαφής, μερικές φορές πολύ αφελής. Ο προσανατολισμός στην τέχνη είναι απαραίτητος.

Με τον ΟΥΡΑΝΟ

Θετικά: έξυπνος, εφευρετικός, με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Συνήθως έχει καλή και ανοικτή επικοινωνία με τους μεγαλύτερους και όσους γενικά μιλάνε μια «διαφορετική γλώσσα»

Αρνητικά: μεγάλη νευρικότητα, παράδοξες αντιδράσεις, εκκεντρικότητα. Το μυαλό βραχυκυκλώνεται. Αντιφάσεις και αστάθεια στις επιδόσεις. Λειτουργεί καλά μόνο όταν οι άλλοι γύρω του μπλοκάρονται. Παίρνει πάντα το μέρος των «χαμένων».

Με τον ΚΡΟΝΟ

Θετικά: συστηματικός, υπεύθυνος σταθερός, με διάρκεια στις επιδόσεις. Ιδιαίτερα κατάλληλος για λεπτομερή επεξεργασία των δεδομένων και εργασίες «ρουτίνας»

Αρνητικά: Δογματικός, μελαγχολικός, φοβισμένος, αυστηρός, πολλές φορές με δυσκολίες στην έκφραση ή την αντίληψη. Κοπιάζει περισσότερο από όλους. Ατυχίες στις εξετάσεις. Μίζερος με τα πράγματά του. Ένα τέτοιο παιδί πάσχει ουσιαστικά από «ενοχικό σύνδρομο» και δεν θα πρέπει να του φορτώνονται και επιπλέον βάρη.

Με το ΔΙΑ

Θετικά: τυχερός, εύστροφος και έξυπνος. Ουσιαστικά δεν έχει ανάγκη κανέναν αφού τους …εκμεταλλεύεται όλους.

Αρνητικά: ανοργάνωτος, επιπόλαιος, «εξυπνάκιας», διαλέγει πάντα τον πιο εύκολο δρόμο. Ανακατεύεται με όλα, μεγαλοπιάνεται και μιλάει πολύ. Πετάει τα πράγματά του από δω κι από κει.

Με τον ΑΡΗ

Θετικά: έξυπνος, γρήγορος, άμεσος, ζωηρός, ενθουσιώδης, με πρωτοβουλίες.

Αρνητικά: πνεύμα αντιλογίας ξεροκέφαλος, νευρικός, εριστικός, αδιάκριτος, ανταγωνιστικός, βιαστικός κι επιφανειακός, σε γενικές γραμμές μια πηγή αταξίας. Σπάει όχι μόνο τα πράγματά του αλλά και αυτά των άλλων παιδιών.

Με την ΑΦΡΟΔΙΤΗ

Θετικά: καλόβολος, ευγενικός, ευχάριστος, με ταλέντο στην παρουσίαση, ναζιάρης

Αρνητικά: τα ίδια αλλά κάπως τεμπέλης και ματαιόδοξος. Υπερβολική αναζήτηση στοργής.

Με τη ΣΕΛΗΝΗ

Θετικά: έξυπνος, με πολύ καλή μνήμη

Αρνητικά: νευρικός, περίεργος, σχολιάζει τα πάντα και μιλάει ακατάπαυστα. Μερικές φορές το μυαλό μπλοκάρει εντελώς.

Με τον ΉΛΙΟ

Σχηματίζει μόνο όψη συνόδου (0 μοιρών) οπότε πολλά εξαρτώνται από το ζώδιο. Σε γενικές γραμμές όμως είναι εκφραστικός, κινητικός, με ταλέντο στο λόγο, το γράψιμο ή τη διδασκαλία.


B. Ο 3ος Οίκος

Στο μάθημα της Ιστορίας η δασκάλα ρωτάει την Ουρανίτσα: Για πες μου παιδί μου τι ξέρεις για την 28η Οκτωβρίου του 1940;

- Μμμ… Που να σας τα λέω κυρία! Είχαν προηγηθεί οι φοβερές εκλείψεις στον Κριό και το Ζυγό -αχ τι κακό- κι όλοι ήταν αναμπουμπουλιασμένοι. Ο κακός Ντούτσε, που ήταν Λέων ξεδοντιασμένος, αποφάσισε να επιτεθεί στη φτωχή Ελλάδα, Υδροχόο με τον Κρόνο στο Λέοντα και τον 4ο οίκο-τι ατυχία θεέ μου. Όμως εκείνη τη μέρα, ο Ήλιος έκανε τετράγωνο με τον Πλούτωνα, γι αυτό στο τέλος έφαγε τα μούτρα του-αυτά παθαίνουν, όσοι δεν έχουν αστρολόγο. Εεε… στο μεταξύ ο Ουρανός στον Ταύρο και τον 1ο οίκο της μικρής αλλά με έναν Άρη νααα... πατρίδας μας, έκανε αντίθεση με τον Ερμή στο Σκορπιό κι εκεί που κανείς δεν το περίμενε ακούστηκε το βροντερό ΟΧΙ...!

- Μπράβο Ουρανίτσα! Είμαι σίγουρη, ότι μελέτησες σε ώρα Δία.

Συνήθως ο καθοριστικός παράγοντας που διαμορφώνει τον τρόπο σκέψης και έκφρασης εντός παιδιού, τις προδιαθέσεις του, τις ικανότητές του αλλά και την τύχη που θα έχει στα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευσή του είναι ο τρίτος (ξεκινώντας από τον Ωροσκόπο που είναι ο πρώτος) τομέας του Ωροσκοπίου, ο λεγόμενος 3ος Οίκος. Η παρουσία πλανητών σε αυτόν τον χώρο του προσδίδει τις ιδιότητές τους σε συνδυασμό βέβαια με το ζώδιο που τους φιλοξενεί και τις όψεις που σχηματίζουν. Δυστυχώς, δεν είναι δυνατό να αναφερθούν εκτεταμένα όλες οι πιθανές περιπτώσεις της λειτουργίας των πλανητών στον 3ο Οίκο. Θα χρειαζόταν ένα …βιβλίο. Ωστόσο, είναι εύκολο να δοθούν επιγραμματικά οι βασικές αρχές της ερμηνείας τους, σε σχέση πάντα με το θέμα μας.

Όταν στον 3ος Οίκο βρίσκεται ο Ήλιος, ο Ερμής, η Σελήνη ή η Αφροδίτη συνήθως υπάρχει σε κάποιο βαθμό ένα ενδιαφέρον για τη μάθηση προσαρμοσμένο όμως στη μεθοδολογία και τις κατευθύνσεις του ζωδίου που βρίσκονται π.χ. ένας 3ος Οίκος στο Λέοντα ίσως δηλώνει τη φοίτηση σε ένα ιδιωτικό πρότυπο σχολείο κι ακόμη μια βράβευση, ενώ στο Σκορπιό φοίτηση σε νυκτερινό σχολείο, μια αναγκαστική διακοπή σπουδών αλλά και σπουδές με υποτροφία. Όσο για τον τρόπο σκέψης, την αντίληψη κλπ στην πρώτη περίπτωση θα έχει χαρακτηριστικά Λέοντα ενώ στη δεύτερη Σκορπιού. Οι αρνητικές όψεις είναι συνήθως ενδείξεις προβλημάτων είτε στην έκφραση του παιδιού είστε στην εξέλιξη των σπουδών του. Όμως επειδή τίποτα σχεδόν δεν είναι αθεράπευτο ή χωρίς διέξοδο μη βιαστείτε να βάλετε …πλερέζες.

Για παράδειγμα, συνήθως οι τρεις τελευταίοι και πιο «δύσκολοι» πλανήτες (Ουρανός, Ποσειδώνας και Πλούτωνας), όταν βρίσκονται στον 3ο Οίκο προσφέρουν μια μάλλον …εξωγήινη προοπτική. Μεγάλες δυνατότητες δηλαδή για ξεχωριστές επιδόσεις στις τέχνες και τις επιστήμες που δεν είναι ορατές απ’ την αρχή και μπορεί να καλύπτονται πίσω από προβλήματα και ιδιαιτερότητες. Σε αυτές τις περιπτώσεις πολλά εξαρτώνται από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, που αν δεν αντιληφθούν τις «κρυφές» δυνατότητες του παιδιού, μπορεί να το οδηγήσουν σε μια εντελώς λανθασμένη κατεύθυνση η σε μια καταστρεπτική αφάνεια.

Είναι γνωστό άλλωστε ότι η απόσταση της τρέλας με τη μεγαλοφυΐα είναι πολύ μικρή. Σκεφτείτε τι μέλλον θα είχε ο Αϊνστάιν (είχε τον Ουρανό στον 3ο Οίκο) γεννημένος εκατό χρόνια νωρίτερα και πόσοι άλλοι Αϊνστάιν δεν πήγαν χαμένοι εξαιτίας των προκαταλήψεων της εποχής τους. Έτσι λοιπόν, αν συναντήσετε ένα Ουρανό ή ένα Ποσειδώνα στον 3ο Οίκο εξετάστε τον πέρα από τα συμβατικά εκπαιδευτικά κριτήρια. Αφήστε κατά μέρος την ορθογραφία και τη σωστή άρθρωση, τραβήξτε τον παράμερα και ζητήστε του με εμπιστοσύνη να σας δείξει μερικά από τα μαγικά του κόλπα. Τα παιδιά που δεν μπορούν να τρέξουν μερικές φορές πετάνε…

Αντίστοιχα, ο Πλούτωνας στον 3ο οίκο στοχεύει στην «απόλυτη γνώση» και δεν ικανοποιείται με τα ημίμετρα που συνήθως επικρατούν στο εκπαιδευτικό σύστημα. Παράλληλα διακατέχεται από μια …διαχρονική δυσπιστία. Πάντα θα ψάχνει να βρει τι κρύβεται πίσω από αυτό που του «σερβίρουν» ως αλήθεια και αν κρίνει ότι η όλη υπόθεση «δεν αξίζει» λειτουργεί μηδενιστικά απορρίπτοντας όλο το οικοδόμημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι δυνατότητες του στην έρευνα είναι εξαιρετικές και καλό είναι να προσανατολιστεί από νωρίς σε μια τέτοια κατεύθυνση.

Ο Δίας και ο Κρόνος στον 3ο Οίκο παρά την εντελώς διαφορετική μεθοδολογία τους και οι δύο είναι πολύ χρήσιμοι για την πνευματική εξέλιξη του παιδιού, αρκεί να μη δέχονται ισχυρές δυσαρμονικές όψεις. Η εξυπνάδα και η τύχη του πρώτου αναπληρώνεται απ’ τη συστηματοποίηση και την υπομονή του δεύτερου κι έτσι στην πράξη το αποτέλεσμα μετά από χρόνια μπορεί να είναι το ίδιο. Πολλές φορές μάλιστα ο γέρο Κρόνος τα καταφέρνει καλύτερα, άσχετα αν έχει χάσει μια ζωή γι’ αυτό. Πάντως, τα παιδιά με τον Κρόνο στον 3ο Οίκο πρέπει να ενθαρρύνονται να εκφραστούν (δεν το κάνουν γιατί κάθε φορά πληρώνουν την αποτυχία τους πολύ ακριβά). Ενώ αντίθετα, εκείνα με το Δία χρειάζονται έλεγχο και μεγαλύτερη αυστηρότητα, ώστε το ταλέντο τους να αποβεί πιο παραγωγικό.

Τέλος, ο Άρης στον 3ο Οίκο δίνει τους μαχητές της γνώσης. Επίμονος και ξεροκέφαλος, χάνει συχνά ευκαιρίες λόγω της ανεξάρτητης και ατίθασης ιδιοσυγκρασίας τους ή εξαιτίας άλλων έντονων καταστάσεων. Ωστόσο, ακόμα κι όταν ο άνθρωπος γίνει εκατό χρονών, δε θα πάψει να μοχθεί για τη μάθηση, αφού πιστεύει ότι είναι μια αποκλειστικά δική του υπόθεση.


Ο Άξονας Διδύμων-Τοξότη

Εκτός από τον Ερμή και τον 3ο Οίκο όλο το ωροσκόπιο μπορεί να συμμετέχει στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και κατ’ επέκταση στις ικανότητες, τις επιλογές και το μέλλον του μαθητή. Ο Ωροσκόπος, το ζώδιο, η θέσης της Σελήνης και του Άρη είναι μερικοί από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επιδρούν συνολικά στη συμπεριφορά. Δεν υπάρχει όμως χώρος αλλά ούτε και χρόνος για να αναφερθούμε ξεχωριστά σε κάθε περίπτωση.

Μπορούμε παρόλα αυτά να σταθούμε σε δύο ζώδια, τους Διδύμους και τον Τοξότη που λόγω της φύσης τους, όταν φιλοξενούν πολλούς σημαντικούς πλανήτες δίνουν αυτόματα πληροφορίες για τις ικανότητες και το ενδιαφέρον του παιδιού προς μάθηση. Πχ. Ο Δίας στους Διδύμους (όπου παραμένει περίπου ένα χρόνο) δίνει μια φουρνιά ιδιαίτερα έξυπνων-αλλά και επιπόλαιων-μαθητών, ενώ η διέλευση του Κρόνου απ’ το ίδιο ζώδιο (αυτή κρατάει περίπου 2 ½ χρόνια) παράγει πιο πρακτικά μυαλά, ικανά για συγκεκριμένες εφαρμογές και βαθιά σκέψη. Ο Ουρανός στον άξονα Διδύμων – Τοξότη δημιουργεί πειραματιστές και γενικά φέρνει μια νέα αντίληψη ενώ ο Άρης δίνει και πάλι χαρισματικούς «μαχητές» που υπερασπίζονται με πάθος την άποψή τους. Τέλος, η Σελήνη δηλώνει μια σημαντική ευστροφία και εξυπνάδα που είναι σε θέση να αναπληρώσει οποιοδήποτε «ελαττωματικό» Ερμή ή 3ο Οίκο.

Η ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Συμβουλές προς εκπαιδευτικούς:

Μια βασική προϋπόθεση αρμονικής συνύπαρξης και δημιουργικής συνεργασίας των μαθητών είναι η δημιουργία συνδυασμών (ομάδων) από παιδιά που ταιριάζουν αστρολογικά μεταξύ τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο εντάσεις και παρεξηγήσεις λύνονται πιο εύκολα ενώ η δημιουργικότητα και η κοινωνική προσαρμογή των μικρών μαθητών προωθούνται στο έπακρο. Τα κριτήρια όμως μιας αρμονικής σχέσης είναι πολλά (π.χ. οι καλές όψεις ανάμεσα στην Ήλιο του ενός ωροσκοπίου και τη Σελήνη του άλλου) και μια πλήρης μελέτη θα απαιτούσε χρόνο και ειδικές γνώσεις που μόνο ένας αστρολόγος διαθέτει. Κι αυτό γιατί το κάθε παιδί παρ’ ότι ανήκει σ’ ένα συγκεκριμένο ζώδιο χαρακτηρίζεται από πολλούς ακόμη παράγοντες (Ωροσκόπος, πλανήτες, όψεις κα.). Ωστόσο, σε πρώτη φάση η ομαδοποίηση μπορεί να γίνει έχοντας υπόψη τις βασικές αστρολογικές αρχές και με την επισήμανση ότι η θέση της Σελήνης είναι ίσως πιο ενδεικτική της καλής η κακής συμβατότητας, από ότι εκείνη του Ήλιου. Είναι σαφές ότι οι μαθητές που έχουν τις Σελήνες τους στο ίδιο ζώδιο η σε δύο ζώδια «φιλικά» μεταξύ τους μπορούν εύκολα να συνυπάρξουν στον ίδιο χώρο χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.


Ζώδια που σύμφωνα με την παράδοση ταιριάζουν μεταξύ τους είναι:

α) Κριός, Λέων, Τοξότης

β) Ταύρος, Παρθένος, Αιγόκερως

γ) Δίδυμοι, Ζυγός, Υδροχόος

δ) Καρκίνος, Σκορπιός Ιχθύες

Ενδέχεται βέβαια οι απαιτήσεις μιας προσπάθειας να επιτρέπουν η να επιβάλλουν και μια πιο «συγκρουσιακή» σχέση, αφού είναι γνωστό ότι τα αγαθά …κόποις κτώνται. Έτσι για παράδειγμα μια σύνθετη προσέγγιση της Ιστορίας ίσως να χρειάζεται τη συνδρομή τόσο μιας «συντηρητικής» οπτικής ενός Καρκίνου η ενός Αιγόκερω, όσο και μιας πιο ρηξικέλευθης ενός Κριού η ενός Υδροχόου.

Πολλές φορές είτε Ηλιακά, είτε Σεληνιακά, τα απέναντι ζώδια κάνουν πολύ καλά ζευγάρια όπου μάλιστα το ένα παιδί έχει την τάση να μειώνει τις υπερβολές στη συμπεριφορά του άλλου. Έτσι, μπορείτε να δοκιμάσετε :

Κριό με Ζυγό, Ταύρο με Σκορπιό, Δίδυμο με Τοξότη, Καρκίνο με Αιγόκερω, Λέοντα με Υδροχόο και Παρθένο με Ιχθύ

Συνδυασμοί που για …διάφορους λόγους πρέπει να αποφεύγονται είναι:

Λέοντας με Λέοντα, Λέοντας με Σκορπιό, Κριός με Καρκίνο και Παρθένος με Τοξότη.

Επίσης κάποιες λεπτομέρειες είναι μάλλον κρίσιμες και αποφασιστικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος.

Οι Κριοί ενεργοποιούνται με τον καλώς εννοούμενο ανταγωνισμό και αν θεωρηθούν «δεδομένοι» κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να ανατρέψουν αυτήν την εικόνα.

Οι Ζυγοί νιώθουν πολύ καλύτερα με παιδιά διαφορετικού φύλου ενώ συχνά σε …extremeκαταστάσεις λειτουργούν «πυροσβεστικά», εφαρμόζοντας στην πράξη την ενστικτώδη κλίση τους στη διπλωματία.

Ακόμα οι Παρθένοι και οι Αιγόκεροι εγκαθιστούν ενστικτωδώς μια συγκεκριμένη τάξη πραγμάτων κι έτσι μπορεί να αποδειχθούν πολύ χρήσιμοι για ένα …αποπροσανατολισμένο Ιχθύ ή όποιο άλλο παιδί έχει πρόβλημα οργάνωσης και ακαταστασίας όπως για παράδειγμα οι Κριοί ή οι Τοξότες

Εννοείται ότι πέρα από αυτές τις οδηγίες ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το ένστικτο και την κρίση του για το κάθε παιδί καλύπτοντας έτσι τα κενά και τις αδυναμίες που αναπόφευκτα προκύπτουν από τη γενικότητα του συστήματος.

Υπάρχει βέβαια και η πιο ανάλαφρη πλευρά του θέματος…


Στη ζούγκλα του ...ζωδιακού

Δύο «εναλλακτικές» δασκάλες ανταλλάσσουν απόψεις για τις νέες τάσεις στην Παιδαγωγική. Η κυρία Λεοντίδου κάνει την αρχή:

- Σύμφωνα με το μεγάλο παιδαγωγό Διακρόνωφ, για να είναι λειτουργική μια τάξη, τα παιδιά πρέπει να ομαδοποιούνται σύμφωνα με τα ζώδια τους. Έτσι θα συνεννοούνται μια χαρά μεταξύ τους, χωρίς να χρειάζονται τη διαρκή επίβλεψη του δασκάλου.

- Ναι, ξέρω, είπε η κυρία Τοξοτοπούλου. Εγώ το δοκίμασα πέρυσι, αλλά χμ... με κάποιες μικρές αλλαγές. Βλέπεις, είναι δύσκολο να υποτάξεις τα θηρία ακόμη και κάτω από τις οδηγίες ενός τόσο σπουδαίου μυαλού... Πρώτα απ’ όλα, χώρισα τα παιδιά σε τρεις βασικές ομάδες. Από τη μια, προς την έξοδο, τα θηλυκά ζώδια κι απ’ την άλλη, στα παράθυρα, τα αρσενικά. Στη μέση έβαλα τους Ζυγούς για να μπορούν να αλλάζουν φύλο εεε... κατηγορία, όποτε το επιθυμούν. Κι ύστερα άρχισα το ανακάτεμα... Τίγκαρα τα μπροστινά θρανία με Ιχθύες για να μπορώ να τους βλέπω όταν κοιμούνται. Μετά περικύκλωσα τους Διδύμους και τους Τοξότες με Σκορπιούς για να τους έχουν στη μούγκα και με Ταύρους για να μη μπορούν να το κουνήσουν ρούπι. Τους Υδροχόους τους ακροβόλισα στα παράθυρα, αφού, έτσι κι αλλιώς, όλο αυτά κοιτάνε. Μόνον όταν βαριόμουν, τους έβαζα να λένε το παρακάτω μάθημα η να αποκοιμίζουν τους υπόλοιπους με τις θεωρίες τους για το χιπ χοπ στο γαλαξία της Ανδρομέδας. Με τους Καρκίνους στην αρχή είχα τεράστιο πρόβλημα. Όπου και να τους έβαζα ήταν μες στην γκρίνια και τη κλάψα: Ο Κωστάκης μου έκανε αυτό, η Ελενίτσα το άλλο, κρυώνω, διψάω... νισάφι πια! Για να γλιτώσω απ’ τη μιζέρια, τους έστελνα στη διπλανή τάξη, μέχρι να τους πάρουν οι κηδεμόνες τους. Έπρεπε να δεις την ανακούφιση στα πρόσωπα τους-αλλά και στο δικό μου, όταν εξαφανίζονταν πίσω απ’ τη μαμά η το μπαμπά. Ξουτ! Από τους Λέοντες κράτησα μόνο έναν, για να μην τσακώνονται μεταξύ τους ποιος η ποια έχει την καλύτερη τσάντα, το πιο ακριβό κινητό κλπ και τους υπόλοιπους τους αντάλλαξα με Παρθένους από το άλλο τμήμα- του κυρίου Παπαδόπουλου, που δεν κατέχει από αυτά. Μέσα στην ξινίλα αλλά και εξοπλισμένη, πια, με τα πιο σύγχρονα ...όπλα της Παιδαγωγικής, τους τοποθέτησα, με όσους Αιγόκερους διέθετα, σε στρατηγικά σημεία της αίθουσας, π χ στη γαλαρία, για να δημιουργήσουν θύλακες τάξης. Σε όσους περίσσεψαν ανέθεσα την επιμέλεια του μαυροπίνακα. Να γιατί ποτέ δεν μου έλειψαν οι κιμωλίες και-το καλύτερο-όταν ήρθε εκείνη η στριμμένη από το υπουργείο έφαγε όλη την ώρα με το να κοιτάζεται και να χτενίζεται μπροστά στον πίνακα. Άριστα μου έβαλε, κι ας μην άκουσε γρι από την παράδοση! Τι να σου πω φιλενάδα, τελικά έμεινα πολύ ευχαριστημένη από το σύστημα του Διακρόνωφ. Δυό περιοδικά τη μέρα διάβαζα, χώρια που με το μανικιούρ-πεντικιούρ μου έμενε χρόνος και στο σπίτι!

- Καταπληκτικό! Σε ζηλεύω, σχολίασε με θαυμασμό η Λεοντίδου. Αλλά δεν μου είπες τίποτα για τους Κριούς...

- Α! Σ’ αυτούς απαγόρευα μονίμως να παρακολουθήσουν το μάθημα και σφάζονταν για το ποιος θα πρωτομπεί στην τάξη. Επίτηδες έβαζα τους πιο χοντρούς Ταύρους να φράξουν την είσοδο και τους ψιθύριζα στο αυτί ότι οι έρχονται οι Κριοί για να τους αρπάξουν τα σάντουιτς. Εκεί να δεις... Έπεφτε το ξύλο της αρκούδας! Μόλις κάποιος Κριός κατάφερνε να περάσει απ’ τα στενά, τον έβαζα στο πρώτο θρανίο για να δίνει το καλό παράδειγμα μέχρι την άλλη μέρα, που βαριόταν και ξανάβγαινε έξω. Ευτυχώς είχα τρεις-τέσσερις αναπληρωματικούς στην καβάτζα, που έσπαγαν τη ρουτίνα και τα κεφάλια τους! Κάθε μέρα είχαμε γλέντι και η χρονιά πέρασε χωρίς να το καταλάβω...

Η Λεοντίδου κούνησε το κεφάλι της με επιδοκιμασία.

- Τι σου είναι η αστρολογία... Πραγματικό θαύμα!

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved