Η Αθηνά (Pallas) στον Αιγόκερω

Η Παλλάδα Αθηνά έχει λοιπόν έξαρση στον Αιγόκερω για τους εξής λόγους:
Παπασταύρου Λίντα
Η Αθηνά (Pallas) στον Αιγόκερω

από τον Δρ Χρήστο Παΐζη



20100627_Christos_Paizis_6JPEG


Όπως είναι γνωστό ένας πλανήτης έχει σε κάποια ζώδια κάποιους «τίτλους» (αυτό πρώτη το θέσπισε η Αρχαία Ελληνική Αστρολογία), οι βασικότεροι (προσοχή, όχι οι μόνοι) από τους οποίους είναι η θέση (κυριαρχία, κατοικία, όπως αλλιώς λέγεται) και η έξαρση. Στη «θέση» του ένας πλανήτης λειτουργεί σαν στο σπίτι του, «βγάζει» και τα θετικά και τα αρνητικά του, μιας και βρίσκεται στον οικείο του χώρο (όπως και εμείς, όταν είμαστε σε οικείο χώρο είμαστε οι εαυτοί μας, πολλές φορές ξεχνάμε ακόμη και την persona, τη μάσκα μας).

Στην «έξαρση» ο πλανήτης δίνει τον καλύτερο εαυτό του, γι’ αυτό και οι αρχαίοι Έλληνες την έξαρση την ονόμαζαν «ύψωμα», ο πλανήτης μάχεται να «ανεβαίνει» στα υψηλότερα επίπεδά του, δίνει εκεί - στο χώρο της έξαρσης δηλαδή -, τον καλύτερο εαυτό του.

Η Παλλάδα Αθηνά έχει λοιπόν έξαρση στον Αιγόκερω για τους εξής λόγους:

Η Παλλάδα, μην το ξεχνάμε ποτέ, ήταν «πολεμική παρθένα» (έτσι -το ‘χουμε ξαναγράψει αυτό- την ονομάζει ο Κ. Παλαμάς) «στρατηγός Παρθένα» και ως «στρατηγός» θέλει τη μαχητικότητα του Άρη, θεού του πολέμου, αλλά και τη σύνεση και την πειθαρχία του Κρόνου. Δεν πρέπει να κάνει απλά τολμηρές κινήσεις και να έχει θάρρος, πρέπει αυτές οι κινήσεις να είναι και αποτελεσματικές. Άρα σε ένα ζωδιακό τόπο που να κυριαρχεί εξίσου και ο Κρόνος και ο Άρης, μπορεί η Παλλάδα να δώσει τον καλύτερο εαυτό της και ο ζωδιακός αυτός χώρος είναι ο χώρος του Αιγόκερω, ζώδιο που το κυβερνούν ο Κρόνος (από θέση) και ο Άρης (από έξαρση). Στον Αιγόκερω, λοιπόν, η Παλλάδα δεν είναι απλός στρατιώτης, αλλά στρατηγός, που ξέρει να δείχνει και θάρρος αλλά και φρόνηση και να παντρεύει μάλιστα αυτά τα δύο.

Η αυτοκυριαρχία, βασικό χαρακτηριστικό της Παλλάδας, κατ’ εξοχήν μπορεί να εκφραστεί στο ορθολογιστικό ζώδιο του Αιγόκερω.

Η «σοβαρότητα» της Παλλάδας συνάδει με το χαρακτήρα του Κρόνιου αυτού ζωδίου.

Μην ξεχνάμε πως η Παλλάδα - όπως γράψαμε και στο πρώτο κείμενό μας για την Παλλάς - είναι γυναίκα - αμαζόνα, γυναίκα που δεν αποδέχεται την «παθητικότητα» με την οποία συνδέεται η γυναικεία της φύση και θέλει να «μπολιάσει» τα αρσενικά στοιχεία στη γυναικεία φύση, να γίνει μια «ανδρική γυναίκα» (καμία σχέση αυτό με λεσβιασμό ή ερμαφροδιτισμό). Αυτό κατ’ εξοχήν γίνεται σε ένα θηλυκό ζώδιο που να έχει αρσενικό κυβερνήτη, κάτι που γίνεται μόνο στο ζώδιο του Αιγόκερω, του Σκορπιού και των Ιχθύων (και τα 3 είναι θηλυκά ζώδια με αρσενικούς κυβερνήτες). Όμως ο Αιγόκερως, ως ζώδιο γης, έχει το στοιχείο της πρακτικότητας, στοιχείο με το οποίο κατ’ εξοχήν συνδέεται η Παλλάδα και είναι άλλωστε το βασικό χαρακτηριστικό της. Γι’ αυτό η Παλλάδα στο ζώδιο αυτό βρίσκει άπλετο χώρο εκδίπλωσης των δυνατοτήτων της.

Ο Αιγόκερως, αυτό το ξέρουν όλοι όσοι ασχολούνται σοβαρά με την Αστρολογία, είναι το κατ’ εξοχήν ζώδιο της σοφίας, της μύησης και του ασκητισμού. Γι’ αυτό λοιπόν η ασκητική, σοφή, μυημένη Παρθένα εδώ έχει τον προνομιούχο χώρο έκφρασής της.

Τέλος, η Παλλάδα συνδέεται με την καρτερικότητα, την αντοχή και την υπομονή, όχι σ’ ένα πλαίσιο παθητικότητας (του στυλ «τι να κάνουμε, έτσι ήθελε η μοίρα) αλλά σε ένα πλαίσιο ρεαλιστικής στάσης για υπέρβαση δυσκολιών, για μη απομάκρυνση από την απαραίτητη στοχοπροσήλωση, για την τελική έφοδο που θα φέρει την πραγμάτωση του στόχου. Αυτά, λοιπόν, τα χαρακτηριστικά, που είναι καθαρά αιγοκερίσια-κρόνια χαρακτηριστικά η Παλλάδα κατ’ εξοχήν τα εκφράζει στον Αιγόκερω γι’ αυτό και υποστηρίζουμε πως δεν μπορεί να είναι αλλού η έξαρσή της.

Ας δούμε, λοιπόν, πώς μπορεί συγκεκριμένα να λειτουργήσει η Παλλάδα στον Αιγόκερω.

-Θάρρος, τόλμη, ειδικά όταν χρειάζεται να υποστηρίξει το κοινωνικό της πρόσωπο, την αξιοπρέπειά της ή να αγωνιστεί για την υλοποίηση των φιλοδοξιών της. Φυσικά το θάρρος αυτό θα είναι αυτό που οι αρχαίοι ονόμαζαν «έλλογον θάρρος», δε θα έχει καμιά σχέση με το θράσος. Για να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ τους, έλλογο θάρρος σημαίνει πως δε διστάζω να προσχωρήσω σε κάτι ακόμα και επικίνδυνο, αφού όπως έχω λάβει όλα τα δυνατά μέσα προστασίας και έχω εξαντλήσει κάθε περιθώριο επίλυσης με άλλα μέσα. Έχω θράσος, κατά τους αρχαίους πάντα, είναι να ... ορμήσω κι ό,τι τύχει! Η Αθηνά λοιπόν στον Αιγόκερω θα δώσει το πάντρεμα τόλμης με φρόνηση, «ρίσκου» με εξάντληση όλων των ορθολογιστικών αποθεμάτων.

-Υπομονή, ώστε να βρεθεί η καίρια στιγμή για αποτελεσματική δράση, όχι έξαλλες βιασύνες που, συνήθως, ενέχουν το σπέρμα της αποτυχίας.

-Αυτοέλεγχος, αυτοκυριαρχία, διατήρηση ψυχραιμίας, ειδικά αν τα εφόδια αυτά κρίνονται απαραίτητα για την πραγμάτωση κάποιου στόχου.

-Ορθολογιστική αντίληψη, τάση να προσεγγίζεται κάτι με όλα τα έλλογα μέσα, να ελέγχεται με εμπειρικά μέσα και να μη διατυπώνεται μια κρίση για κάτι, αν δεν έχουν εξαντληθεί όλες οι πλευρές του ζητήματος. Ακόμη κι αν πρόκειται για θέματα που συνδέονται με το «χώρο του αοράτου» πρώτα θα εξαντληθεί κάθε ορθολογιστική προσέγγισή τους και μετά θα γίνει αποδοχή τους. Η Αθηνά στο ζώδιο αυτό θα δώσει πίστη σε κάτι, όταν αυτή θα είναι αποτέλεσμα γνώσης – έστω, όσο αυτή είναι δυνατή – και όχι απλής εικασίας ή διαίσθησης.

-Σκέψη δομημένη, πρακτική, που μπορεί να εκφράζει και τις πιο δύσκολες έννοιες με τον πιο κατανοητό τρόπο. Λόγος σαφής, λιτός, απέριττος, «κοφτός» που μπορεί να εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τις πιο βαθιές σκέψεις.

-Σαφήνεια, απλότητα (όχι απλοϊκότητα) σκέψης.

-Τάση να βρίσκει τις δομές, τα βαθύτερα συστατικά αυτών που μελετά και να μη μένει απλά σε ένα επίπεδο περιγραφικό και «εντυπωσιακό» (ιμπρεσιονιστικό).

-Αναζήτηση του ουσιώδους και αποφυγή του περιττού – απέχθεια σε κάθε μορφή εντυπωσιασμού. Η λιτότητα είναι τρόπος ζωής, γίνεται «από άποψη» και όχι από ανάγκη.

-Ροπή σε ασχολία με βαθιά θέματα, με θέματα που απαιτούν μοναχικότητα, αφοσίωση, απομόνωση (μην ξεχνάμε, ο Αιγόκερως είναι το κατ’ εξοχήν μοναχικό ζώδιο).

-Αγάπη προς αφηρημένες επιστήμες, όπως τα Μαθηματικά ή τη Φιλοσοφία.

-Κλίση προς τέχνες που έχουν έντονο το στοιχείο της δομής, όπως Αρχιτεκτονική – Μουσική.

-Ενδιαφέρον για θέματα που συνδέονται με πολιτική, αποκρυφισμό, θεσμούς.

Εν κατακλείδι νους ανήσυχος που, όμως, δείχνει και έχει απόλυτη νηνεμία.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved