Η ουσία και οι «τίτλοι» του Χείρωνα

Με τον όρο «τίτλο ενός πλανήτη» εννοούμε το ζωδιακό χώρο στον οποίο αυτός βγάζει τον καλύτερο εαυτό
Παπασταύρου Λίντα
Η ουσία και οι «τίτλοι» του Χείρωνα

από τον Δρ Χρήστο Παΐζη



20100627_Christos_Paizis_6JPEG






Τα κύρια δομικά στοιχεία της Χειρώνιας δυναμικής

Σ’ όλο το δοκίμιό μας για τον Χείρωνα φαίνεται, νομίζουμε ξεκάθαρα η ποιότητά του και εμείς φροντίσαμε τα χαρακτηριστικά του να τα παρουσιάσουμε αναλυτικά, να φέρουμε και παραδείγματα, όταν και όπου το κρίναμε αναγκαίο, με αναφορά πάντα στη Μυθολογία, την Ιστορία και τη Στατιστική. Όμως κρίνουμε πως είναι λίαν εργονομικό να υπάρχουν επιγραμματικά τα κύρια στοιχεία της Χειρώνιας δυναμικής, γι’ αυτό, αφού κιόλας σας το υποσχεθήκαμε, σας τα παρουσιάζουμε.

Λέξεις – κλειδιά του Χείρωνα

1. Θεραπεία

2. Πρωταρχικό τραύμα, εντοπισμός του και θεραπεία δια της «ομοιοπαθητικής» μεθόδου

3. Πρωτόγονη σεξουαλικότητα

4. Πέρασμα στον «άλλο κόσμο»

5. Ιππασία

6. Μουσική

7. Ατυχήματα (κυρίως αυτοκινητιστικά)

8. Ικανότητα οδήγησης, αγάπη για οδήγηση

9. Διδασκαλία

10. Βία

11. Αστρολογία

12. Ενδιαφέρον για «άλλα» επίπεδα

13. Εκκεντρικότητα τύπου Maverick, αν θυμάστε...

14. Αντικομφορμισμός

15. Ολοκλήρωση (wholemaking)

16. Εναλλακτικές θεραπείες

Φυσικά, όλα τα παραπάνω τα εξηγήσαμε διεξοδικά στα πλαίσια των μαθημάτων-αρθρογραφίας μας για το Χείρωνα. Ας πάμε τώρα να δούμε τους «τίτλους» του.

Οι «τίτλοι» του Χείρωνα

Με τον όρο «τίτλο ενός πλανήτη» εννοούμε το ζωδιακό χώρο στον οποίο αυτός βγάζει τον καλύτερο εαυτό του, νιώθει «σαν στο σπίτι του» και, βέβαια, εκδηλώνει πιο έντονα τη δυναμική του. Από την εποχή του Πτολεμαίου οι πλανήτες είχαν κάποιους «τίτλους» που ήταν η θέση (οικοδεσπότης) και το «ύψωμα» (η περίφημη «έξαρση») ενώ αντίθετα ήταν η αδυναμία και η «ταπείνωσις» (πτώση) που ήταν οι θέσεις όπου ο πλανήτης ή δεν μπορούσε καθόλου να βγάζει τη δυναμική του, γιατί ο χώρος του ήταν ακατάλληλος γι’ αυτόν (π.χ. Άρης στο Ζυγό, η διπλωματία και η υποχωρητικότητα του Ζυγού δεν ταιριάζουν με το δυναμισμό και την ευθύτητα του Άρη, γι’ αυτό στο ζώδιο του Ζυγού ο Άρης είναι «αδύναμος»), ή έβγαζε τον πιο κακό εαυτό του (π.χ. μια Σελήνη στο Σκορπιό θα εκδηλώσει εκεί όλες τις «σκοτεινές» - «μαγικές» ιδιότητές της).

Οι αρχαίοι, βέβαια, εκτός από τους παραπάνω «τίτλους» είχαν και την περίφημη «χαρά» των πλανητών, κάποια σημεία δηλαδή στα οποία ο πλανήτης χαίρονταν να βρίσκεται χωρίς αναγκαστικά στα σημεία αυτά να έχει κάποιον από τους τίτλους που αναφέραμε (π.χ. η Αφροδίτη έχει χαρά στο Λέοντα και στον 5ο οίκο χωρίς στο ζώδιο αυτό να έχει οποιοδήποτε άλλο τίτλο· η αισθητική φύση της Αφροδίτης συνάδει με το ζώδιο της χαράς και της δημιουργίας, το Λέοντα).

Έτσι, λοιπόν, και με το Χείρωνα, απ’ τη στιγμή που εντοπίσθηκε και ενσωματώθηκε στο ενιαίο σώμα της Αστρολογίας ως οργανικό αναπόσπαστο μέρος της, του έχουν δοθεί κάποιες θέσεις, εξάρσεις (ακόμα και απόλυτες εξάρσεις), αδυναμίες και πτώσεις. Ας τα δούμε όλα αυτά αναλυτικά.

Χείρων και Παρθένος

Ο Χείρων έχει συνδεθεί κατ’ εξοχήν με το ζώδιο της Παρθένου, λόγω της θεραπευτικής του φύσεως. Μην ξεχνάμε, η Παρθένος και οι Ιχθύες είναι ζώδια προσφοράς, υπηρεσίας και – περισσότερο απ’ όλα τα άλλα ζώδια - συνδέονται με την Ιατρική. Θα αναρωτηθεί, ίσως, κάποιος γιατί η «θέση» του Χείρωνα να δίνεται στη Παρθένο και όχι στους Ιχθύες, στους οποίους αντιθέτως δίνεται ένας «αρνητικός» τίτλος, η αδυναμία. Η απάντηση είναι απλή, αρκεί να έχει κάποιος κατανοήσει τη φύση του Χείρωνα (που, νομίζω, στο δοκίμιό μας παρουσιάστηκε ικανοποιητικά), της Παρθένου και των Ιχθύων. Προσέξτε την παρακάτω συλλογιστική:

α) Ο Χείρων δίδασκε ιατρική και η διδασκαλία πάντα, για να είναι αποτελεσματική, προϋποθέτει εμμονή στη λεπτομέρεια, σχολαστικότητα, οξυδερκές νου, ιδιότητες κατ’ εξοχήν Παρθενίσιες.

β) Απαιτεί επίσης δομή και σύστημα, δηλαδή Κρόνο και ο Κρόνος κυβερνά το δεύτερο δεκανό της Παρθένου (10ο – 20ο ).

γ) Θέλει συγκεκριμένη αντιμετώπιση κάθε προβλήματος, ρεαλισμό, πρακτικότητα ιδιότητες που δίνει η γη (και η Παρθένος είναι, ως γνωστόν, γήινο ζώδιο).

δ) Χρειάζεται «ρεαλιστική αντίληψη» και ο «ρεαλισμός» εξασφαλίζεται από το στοιχείο της Γης ενώ η «αντίληψη» από το μεταβλητό χαρακτήρα του ζωδίου (μην ξεχνάμε πως η μεταβλητότητα συνδέεται με πνευματικότητα).

ε) Ο παραδοσιακός κυβερνήτης της Παρθένου, ο Ερμής, έχει πολλά κοινά στοιχεία με το Χείρωνα. Αμφότεροι συνδέονται και με τον «επάνω» και τον «κάτω» κόσμο. Επιπλέον, ο Ερμής, μην ξεχνάμε, είναι «ψυχοπομπός» και ο Χείρωνας, όπως γράψαμε, ζούσε σε σπηλιά που ήταν η είσοδος για τον κάτω κόσμο και ο ίδιος έζησε στον Κάτω Κόσμο.

στ) Η Παρθένος είναι κατ’ εξοχήν ζώδιο αγνότητας (Παρθένος Κόρη) και ο Χείρωνας κουβαλώντας συνεχώς το τραύμα και τους πόνους απ’ αυτό εισέρχεται κι αυτός σε διαδικασία εξαγνισμού.

ζ) Ο Ερμής, παραδοσιακός κυβερνήτης της Παρθένου, συνδέεται με οδήγηση και ο Χείρωνας δίδασκε πως να οδηγεί κάποιος τους ίππους.

η) Ο Ερμής ως πλανήτης ήταν ουδέτερος, ούτε αρσενικός ούτε θηλυκός, ο Χείρωνας ως ύπαρξη ήταν κι αυτός κάτι «διπλό», ούτε άνθρωπος, ούτε ζώο, και άνθρωπος και ζώο.

θ) Η Παρθένος, μέσα από το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης συνδέεται με τον Κάτω Κόσμο, ο Χείρωνας, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, συνδέεται κι αυτός με τον Κάτω Κόσμο λόγω της σπηλιάς του.

Εν κατακλείδι ο διπλός, γήινος, μεταβλητός χαρακτήρας της Παρθένου συνάδει με τη φύση του Χείρωνα, στο ζώδιο αυτό ο Χείρωνας έχει τη δυνατότητα να εκδηλώσει τις θεραπευτικές, διδακτικές και δυαδικές ικανότητές του και γι’ αυτό σωστά η θέση του δίνεται σ’ αυτό το ζώδιο.

Μα, θα αναρωτηθεί κάποιος, η «εκκεντρικότητα» του Χείρωνα μπορεί να εκδηλωθεί στην Παρθένο; Μην ξεχνάμε πως ο Χείρωνας μπορεί να είναι αντικομφορμιστής δεν είναι όμως ποτέ ακτιβιστής, ζει μέσα στην κοινωνία παρόλο που είναι αποτραβηγμένος απ’ αυτά, όπως ακριβώς και η Παρθένος Κόρη ζει «εν κόσμω» αλλά διατηρεί την αγνότητά της.

Η έξαρση του Χείρωνα και η 23ο Τοξότη

Αφού, λοιπόν, είδαμε τη θέση του Χείρωνα, ας εξετάσουμε και την έξαρσή του, που είναι στον Τοξότη.

Ο Τοξότης, βέβαια, έχει ως σύμβολό του έναν Κένταυρο – μισό ζώο, μισό άνθρωπος – γι’ αυτό και στο ζώδιο αυτό εκδηλώνεται κατ’ εξοχήν η φύση του Χείρωνα (αν θυμάστε, παλαιότερα είχαμε γράψει πως οι 10 τελευταίες μοίρες του Τοξότη θεωρούνται ιδιαίτερα βίαιες, γιατί εκεί εκδηλώνεται και η ζωώδης φύση αυτού του ζωδίου).

Ο θεραπευτής Χείρωνας νιώθει εδώ στο «πεδίο» του (άλλωστε, μην ξεχνάμε, στην έξαρσή του ο πλανήτης βγάζει τον καλύτερο εαυτό του), αξιοποιώντας τη σοφία του Τοξότη, προχωρεί στις θεραπείες του, και βέβαια όλη η δυναμική του εστιάζεται στην 23ο του Τοξότη, όπου θεωρείται πως είναι η «απόλυτη έξαρση του Χείρωνα», μοίρα ιδιαίτερα σημαντική που, όταν πρόσφατα ενεργοποιήθηκε με τη διέλευση του Χείρωνα από εκεί συνδέθηκε με το σπουδαιότερο γεγονός των τελευταίων χρόνων, το χτύπημα στη Νέα Υόρκη, γεγονός άκρως «τραυματικό» που άνοιξε νέα σελίδα στην ιστορία.

Θυμίζουμε πως στις 23ο Τοξότη είμαστε σε δωδεκατημόριο Παρθένου, του ζωδίου του Χείρωνα, άρα στο σημείο αυτό ο Χείρων εν εξάρσει (λόγω Τοξότη), βρίσκεται και στη θέση του (δωδεκατημόριο Παρθένου), με συνεργάτες τις δυνάμεις του φωτός (Ήλιος από δεκανό, Δίας από Ζώδιο).

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved