Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ:
ΗΛΙΟΣ - 25° 09' 16" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΣΕΛΗΝΗ - 14° 11' 05" ΚΡΙΟΣ
ΕΡΜΗΣ - 04° 04' 04" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΑΦΡΟΔΙΤΗ - 10° 02' 11" ΣΚΟΡΠΙΟΣ
ΑΡΗΣ - 20° 02' 15" ΙΧΘΥΕΣ
ΔΙΑΣ - 08° 34' 51" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΚΡΟΝΟΣ - 09° 38' 16" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΟΥΡΑΝΟΣ - 28° 46' 58" ΚΡΙΟΣ R
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ - 13° 50' 03" ΙΧΘΥΕΣ
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ - 20° 06' 43" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ - 27° 14' 25" ΚΑΡΚΙΝΟΣ R

Ιστορική Ανασκόπηση του Ταρό

Υπάρχουν πολλές δοξασίες για την προέλευση των Ταρό, κανείς όμως δεν γνωρίζει την ακριβή καταγωγή τους, ενώ τη διεκδικούν διάφορες παραδόσεις.

Ιστορική Ανασκόπηση του Ταρό

Αυθεντίες του αποκρυφισμού, όπως η Ε.Π.Μπλαβάτσκυ, τα συνδέουν με τα αρχαία μυστήρια της Ατλαντίδος. Πριν, από τον κατακλυσμό που βύθισε τη μεγάλη ήπειρο, η μυητική διδασκαλία του Ταρό, είχε εξαπλωθεί στους ναούς της Αιγύπτου και στην κεντρική Ασία. Στις χώρες αυτές είχαν μεταναστεύσει Άτλαντες για να σωθούν από τον καταποντισμό τον οποίο είχαν προβλέψει οι σοφοί της πατρίδας τους.

Στην αρχαία Αίγυπτο τα σύμβολα του Ταρό ήταν ζωγραφισμένα στους τοίχους, στ’ άδυτα των ναών της. Οι μαθητές, που ήταν υποψήφιοι για μύηση, διαλογίζονταν πάνω σε κάθε εικόνα για να καταλάβουν ποια αλήθεια κρύβεται πίσω από τα σύμβολα. Όταν ο μαθητής ήταν έτοιμος, οι εικόνες από τα σύμβολα του εξηγούσαν τα μυστήρια του σύμπαντος και του ανθρώπου.

Οι πιο παλιές κάρτες Ταρό που υπάρχουν σήμερα προέρχονται από τη Γαλλία, δημιουργός τους ήταν ο Jacques Gringonneur, που σχεδίασε τις κάρτες σε φύλλα χρυσού, το 1392, για το βασιλιά της Γαλλίας Κάρολο τον ΣΤ’ και ήταν πράγματι έργα τέχνης  όπως μπορούμε να δούμε από τις 17 που έχουν διασωθεί και φυλάσσονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη των Παρισίων.

Εκτός όμως από αυτές τις λίγες κάρτες, υπάρχει και ένα ολοκληρωμένο πακέτο καρτών, που χρονολογείται από το 1450. Είναι το Ταρό Visconti-Sforza, προέρχεται από την Ιταλία και ήταν δώρο γάμου του Francesco Sforza στην Bianca Maria Visconti, κόρη του Filippo Maria Visconti, δούκα του Μιλάνου. Οι κάρτες από αυτό το πακέτο είναι διασκορπισμένες στη βιβλιοθήκη Pierpont Morgan της Ν.Υόρκης, στην Ακαδημία Carrara της Περγάμου και σε μέλη της οικογένειας Colleoni.

Ο Γάλλος ιστορικός και φιλόσοφος Court de Gebelin το 1781 στο πολύτομο έργο του «Αρχέγονος Κόσμος» ισχυρίζεται ότι τα ιερογλυφικά ήταν τα πρότυπα των Ταρό. Έπειτα από σοβαρές μελέτες, υποστηρίζει ότι οι κάρτες τους περιείχαν βαθιά απόκρυφη γνώση.

Ο Πολ Κριστιάν στο βιβλίο του «Ιστορία της Μαγείας» περιγράφει όλη τη διαδικασία μύησης ενός νεαρού Αιγύπτιου ιερέα και συνδέει τα στάδιά της με τα σύμβολα της Μεγάλης Αρκάνα.

Ο Γάλλος αποκρυφιστής με το ψευδώνυμο E. Heilla, μελετώντας το βιβλίο του Θωθ - αρχαίο Αιγυπτιακό φιλοσοφικό και μυστικιστικό βιβλίο, από τα λίγα που γλίτωσαν από την πυρκαγιά της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας - απέδιδε τις ιερές χρησμοδοτικές κάρτες του Ταρό στο θεό Θωθ, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν Ερμή. Ο Ερμής ήταν το σύμβολο της θείας διάνοιας, επινοητής όλων των επιστημών, γνώστης των μυστηρίων της ζωής και του θανάτου. Για αυτές του τις ιδιότητες τον ονόμασαν Τρισμέγιστο.

Ο Volguine συσχετίζει τις 22 κάρτες της Μεγάλης Αρκάνα με τα 12 ζώδια, τους 7 πλανήτες και τα 3 στοιχεία.

Επίσης, οι 22 κάρτες της Μεγάλης Αρκάνα συσχετίζονται με τα 22 γράμματα του εβραϊκού αλφαβήτου και τις οδούς που συνδέουν τις 10 Σεφιρώτ.

Διάβασε επίσης: Ταρό, Αλχημεία και σύμβολα

 **Μάθε περισσότερα στο βιβλίο «Ταρό για όλους»**

Εικονογράφηση: Αικατερίνη Δουλφή

Σχολιάστε
ΣΧΟΛΙΑ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies