Η τραγωδία της Λωζάννης-Ο Ματίας Σεπ στα αχνάρια της Μήδειας

Ο έρωτας, η ζωή, ο θάνατος, οι αιώνιες αξίες, η ύβρις και η κάθαρσις πλέκονται μεταξύ τους

από τον Γιάννη Ριζόπουλο

..Η Μήδεια, αφού βοήθησε τον αρχηγό της Αργοναυτικής εκστρατείας Ιάσονα, να πάρει το χρυσόμαλλο δέρας, τον παντρεύτηκε και τον ακολούθησε τελικά στην Κόρινθο. Εκεί έζησαν μαζί λίγο καιρό, όταν ο βασιλιάς Κρέοντας έδωσε στον Ιάσονα την κόρη του ως σύζυγο. Εξόρισε τη Μήδεια αλλά αυτή κατάφερε να αποσπάσει προθεσμία μια ημέρας για να πραγματοποιήσει την εκδίκησή της: Πότισε με δηλητήριο φορέματα και κοσμήματα και με τα παιδιά της τα έστειλε δώρο στην αντίζηλό της. Μόλις εκείνη τα φόρεσε, κυκλώθηκε από μαγική φωτιά και πέθανε φριχτά. Την ίδια τύχη είχε και ο πατέρας της Κρέοντας που την αγκάλιασε. Μετά από λίγο η Μήδεια σκότωσε τα παιδιά της και εγκατέλειψε την πόλη με το φτερωτό άρμα του Ήλιου…

_____________

Στην τραγωδία του Ευριπίδη, η Μήδεια είναι ουσιαστικά μια απεγνωσμένη επαναστάτρια, αντίστοιχη με τους αρσενικούς ήρωες των μύθων που αγωνίζονταν ενάντια σε «θηλυκά» τέρατα και σημεία. Προδομένη και αποδιωγμένη επιλέγει να δείξει τη δύναμη της με έναν τρόπο που αστρολογικά παραπέμπει άμεσα στο Σκορπιό. Ο μύθος μάλιστα έχοντας σαν «εύρημα» τη δολοφονία των παιδιών αναπαράγει την αρχετυπική διάσταση Σκορπιού-Λέοντα, ενώ ασκεί και μια ουσιαστική κριτική στον συμφεροντολογικό αρσενικό κόσμο, σε βαθμό που η Μήδεια παρά την καταδίκη των πράξεων της να κερδίζει αν μη τι άλλο τη συμπάθεια του Ευριπίδη και του Χορού.

Η τραγωδία διδάχθηκε στα Μεγάλα Διονύσια του 431 π Χ, γύρω στα τέλη Μαρτίου και ελλείψει ακριβούς ημερομηνίας και ώρας σας παραθέτω το ωροσκόπιο της Νέας Σελήνης εκείνου του Μαρτίου για την Αθήνα, στο οποίο κατά κάποιο τρόπο περιέχονται σπερματικά και οι ενεργειακοί κραδασμοί της «Μήδειας».



Στο συγκεκριμένο ωροσκόπιο (οι αστρικές θέσεις βρίσκονται ως είθισται στον εξωτερικό κύκλο αλλά σε αντίθεση με σήμερα είναι πιο μπροστά από τις τροπικές) ξεχωρίζει ο τονισμένος άξονας Λέοντα-Υδροχόου με την Αφροδίτη σε σύνοδο με τον αστρικό Ουρανό να εκφράζει αρχετυπικά το ρόλο της επαναστάτριας Μήδειας.

Η σύνοδος του Ήλιου με τη Σελήνη στους Ιχθύες συνάδει επίσης με την εικόνα ενός θηλυκού-αρσενικού με μαγικές ικανότητες

Επίσης, το τετράγωνο αστρικού Κρόνου- αστρικού Πλούτωνα σε συνάρτηση με το τροπικό Μεσουράνημα στον Ταύρο εκφράζει τα αδιέξοδα και την «μαύρη» διάσταση της τραγωδίας του Ευριπίδη, η οποία βέβαια με την υποστήριξη του γωνιακού Δία και της γωνιακής Δήμητρας έμελλε να αναγνωρισθεί ως μια από τις πλέον διακεκριμένες του.

Παράλληλα ωστόσο, το τ-τετράγωνο που σχηματίζεται ανάμεσα στους δύο πλανήτες, την Αφροδίτη και τον αστρικό Ουρανό ενοποιεί. μέσα από τη σύγκρουση, τον άξονα Λέοντα-Υδροχόου με εκείνον του Ταύρου-Σκορπιού.

Στα τέσσερα ζώδια του σταθερού σταυρού εμπερικλείονται γενικότερα τα ουσιώδη χαρακτηριστικά της αρχαίας τραγωδίας (Αρχαίο Πνεύμα Αθάνατο) αλλά εδώ έχουμε και μια επιπλέον επισήμανση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της «Μήδειας».

Η κατά Σεπ «Μήδεια»

Η αίσθηση μου είναι πως ο Λέων Ματίας Σεπ «είδε» τον εαυτό του ως ένα αντεστραμμένο είδωλο της Μήδειας. Σε έναν κόσμο όπου η θέση της γυναίκας γίνεται ολοένα και πιο κυριαρχική-εξουσιαστική, αντέδρασε στο «κακό» που τον βρήκε με έναν ανάλογο τρόπο, αντλώντας «έμπνευση» από τον Σκορπιό που έκρυβε μέσα του αλλά και από το ενεργειακό αποτύπωμα που άφησε η «Μήδεια» του Ευριπίδη στα παγκόσμια ψυχικά αρχεία. Η μόνη διαφορά είναι η αλλαγή των φύλων.

Στη θέση του Ιάσονα μπήκε η Ιρίνα, διακεκριμένη σύμβουλος της Phillip Morris και σύμβολο της γυναικείας υπεροχής στο θολωμένο μυαλό του Ματίας.



Το δράμα ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο, όταν ο κατά κοινή ομολογία ισορροπημένος σύζυγος και πατέρας χώρισε άτυπα με την σύζυγο του. Στα μέσα Ιανουαρίου η Ιρίνα του διαμήνυσε πως θα έβαζε μπροστά το διαζύγιο τους. Διαλυμένος και σε κατάσταση αλλοφροσύνης ο Σεπ στις 30 Ιανουαρίου αντί να παραδώσει την Αλίσια και τη Λίβια στην μητέρα τους, τις πήρε μαζί του σε ένα ταξίδι που τουλάχιστον για τον ίδιο είχε τραγική κατάληξη. Από το St Sulpice της Λωζάνης βρέθηκαν στη Μασσαλία κι από εκεί στην Κορσική, όπου και χάθηκαν τα ίχνη των κοριτσιών.

Σύμφωνα με τη μαρτυρία της Όλγας Όρνεκ που ζει στο Προπριάνο της Κορσικής, ο Ματίας Σεπ εκτός από την Αλίσια και τη Λίβια συνοδεύονταν από μια γυναίκα αγνώστων στοιχείων, με την οποία μάλιστα έδειχνε να έχει μια οικειότητα.

Η συνέχεια είναι βέβαιη όσο και ο θάνατος. Το πτώμα του Σεπ αναγνωρίστηκε κάτω από τις ρόδες ενός τρένου στην Τσερινόλα της Νότιας Ιταλίας, κοντά στο Μπάρι.

Πλούτωνας ή Ποσειδώνας;

Πριν αυτοκτονήσει όμως, φρόντισε να ενημερώσει την Ιρίνα ότι είχε σκοτώσει τα παιδιά τους: «Θα είμαι ο τελευταίος που θα πεθάνει. Έχω ήδη σκοτώσει τα κορίτσια. Δεν υπέφεραν και τώρα αναπαύονται εν ειρήνη. Δεν θα τις ξαναδείς ποτέ»

Η τελευταία φράση «δεν θα τις ξαναδείς ποτέ» νομίζω ότι εκφράζει και την ουσία του απονενοημένου διαβήματος του Σεπ, ο οποίος κυριευμένος από μια μανία ανάλογη της Μήδειας αποφάσισε να εκδικηθεί τη σύζυγο του, στερώντας της τις δύο τους κόρες.

Η όλη ιστορία θυμίζει βέβαια έντονα Σκορπιό και όπως θα δούμε ο Καναδικής καταγωγής Σεπ είχε στον χάρτη του τέτοια στοιχεία. Το βασικό ερώτημα όμως είναι το αν όντως πραγματοποίησε όλα όσα αναφέρει στην επιστολή του ή αν πρόκειται τουλάχιστον κατά το ήμισυ για μια θεατρική παράσταση εφάμιλλη εκείνης του Ευριπίδη.





Στο γενέθλιο χάρτη του Σεπ (χωρίς ώρα γέννησης) ξεχωρίζει βέβαια η ανοικτή σύνοδος Ήλιου-Δία στο Λέοντα, η οποία αναμφισβήτητα υποδηλώνει έναν άνθρωπο με αγάπη προς τα παιδιά αλλά συνάμα και με ένα διογκωμένο εγώ.

Από την εμπειρία μου γνωρίζω ότι ένας έντονος Δίας μπορεί να γίνει μπούμερανγκ επειδή ακριβώς το άτομο «καβαλάει το καλάμι» ή απλά δεν δεσμεύεται από τις ηθικές αρχές και τα «κρατήματα» που συνήθως προσφέρει απλόχερα ο μεγάλος του «αντίπαλος», ο Κρόνος. Φυσικά υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε ένα «ψώνισμα» και σε μια τραγωδία.

Στην περίπτωση του Σεπ το κλειδί είναι τα τετράγωνα μεταξύ Λέοντα-Σκορπιού και βέβαια προς αποφυγήν παρεξηγήσεων να ξεκαθαρίσω από την αρχή πως η εξωτερίκευση των ενεργειακών πιέσεων με ανάλογα τραγικό τρόπο δεν συμβαίνει ούτε εύκολα ούτε είναι κάποιος κανόνας. Ουσιαστικά για να «ξεφύγει» το όλο σχήμα θα πρέπει να «πατάει» πάνω σε μια διαταραχή σχετική ενδεχομένως με τον 8ο ή τον 12ο οίκο. Και βέβαια η συνδρομή πλανητών όπως ο Ουρανός ή ο Πλούτωνας είναι επίσης μια από τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες.

Όπως θα δούμε, η σύνοδος Ουρανού-Πλούτωνα στο χάρτη του Σεπ είναι κατά τεκμήριο η συνθήκη που έστρεψε την κοσμική ενέργεια σε τέτοιες ατραπούς.


Το τετράγωνο του Ήλιου με τον Άρη «εισήγαγε» στην προσωπικότητα του όλα αυτά τα στοιχεία που εκδηλώθηκαν ύστερα από την «προδοσία» της συζύγου του.

Και έχει ιδιαίτερη σημασία βέβαια το ότι ο Άρης βρίσκεται πάνω στον Νότιο Δεσμό της Σελήνης. Παραδοσιακά, ένας Νότιος Δεσμός στο Σκορπιό θεωρείται εκτός των άλλων και ως εν δυνάμει φορέας καταστροφικών ή αυτοκαταστροφικών τάσεων και η παρουσία του Άρη στην ζώνη της επιρροής του εγκυμονεί τον κίνδυνο να υπάρξει μια αιφνίδια και οξύτατη εκδήλωση αυτών των τάσεων.

Ο Ήλιος, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση είναι δείκτης τόσο της προσωπικότητας του Σεπ, όσο και των παιδιών του, όντας στο μεσοδιάστημα των Δεσμών αναγκάζεται να ενσωματώσει και να εκφράσει την ενέργεια τους (μαζί και του Άρη) και επιπλέον να συνθέσει το ενεργειακό υπόβαθρο του άξονα Σκορπιού-Ταύρου με εκείνο του Λέοντα-Υδροχόου.

Ο έρωτας, η ζωή, ο θάνατος, οι αιώνιες αξίες, η ύβρις και η κάθαρσις πλέκονται μεταξύ τους, συνθέτοντας όλα τα γνήσια γνωρίσματα μιας τραγωδίας.

Οι αναλογίες με την υπόθεση της «Μήδειας» είναι δεδομένες αλλά η σύνθεση Λέοντα-Σκορπιού έχει ακόμη μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διάσταση, η οποία μάλιστα αφήνει και τις ουσιαστικότερες ελπίδες για να μην οριστικοποιηθεί η αναπλασμένη τραγωδία ως τριπλή.

Τα τετράγωνα του Ποσειδώνα με τη Δήμητρα αλλά και το Δία αφήνουν διάχυτη την αίσθηση ενός καλλιτεχνικού-θεατρικού μεγαλείου που υπέβοσκε στην ψυχή του Ματίας Σεπ, ανάλογου με εκείνο των αρχαίων τραγωδών. Μάλιστα, ο Δίας με τον Ποσειδώνα, ελλείψει θεατρικής σκηνής είναι συνώνυμοι με τις μεγαλύτερες μπλόφες που μπορεί να συλλάβει ο νους του ανθρώπου. Κατά συνέπεια, το ενδεχόμενο να έπλεξε ο Σεπ ένα σενάριο αντάξιο των πλανητών του και τα δύο κορίτσια να βρίσκονται ακόμη εν ζωή δεν είναι διόλου απίθανο.

Προς την ίδια κατεύθυνση συνηγορεί και η αντίθεση της Σελήνης με τον Ποσειδώνα και μάλιστα το τ-τετράγωνο που σχηματίζεται στον σταθερό σταυρό καθιστούν τον πλανήτη της φαντασίας πανίσχυρο.

Ας ελπίσουμε ότι ο Ποσειδώνας του Σεπ δεν έμεινε αμέτοχος στην τραγωδία της Λωζάνης και ότι το «ντέρμπι» του με τον Πλούτωνα έληξε τουλάχιστον ισόπαλο...

Πριν συγκρίνουμε τα επιμέρους στοιχεία ας δούμε τι «παίχτηκε» στην ψυχή του αρνητικού πρωταγωνιστή της τραγωδίας.

Οι ενδείξεις στα συστήματα πρόβλεψης

Χωρίς βέβαια να γνωρίζω την οικοθεσία, το ότι τα περασμένα γενέθλια του Σεπ έγιναν κάτω από το ενεργειακό βάρος εκείνου του ...απίστευτου τ-τετραγώνου με τη συμμετοχή του Άρη, του Δία, του Κρόνου, του Ουρανού και του Πλούτωνα, είναι μάλλον ένα ιδιαίτερα πειστικό στοιχείο ως προς τις πιέσεις που δέχθηκε.

Χάλι μαύρο λοιπόν η Ηλιακή του Επιστροφή, ωστόσο υπάρχουν δύο ακόμη καθοριστικές ενδείξεις η μια συμβατική και η δεύτερη ίδιο-συναστριακή, με τον Πλούτωνα να πρωταγωνιστεί σε αμφότερες.

Ο προοδευμένος Ήλιος του κάνει μια ακριβή σύνοδο με τον Πλούτωνα στην Παρθένο, δικαιολογώντας επαρκώς το γιατί ο Σεπ ήρθε σε επαφή με τη σκοτεινή του πλευρά.

Επιπλέον ο διελαύνων αστρικός Πλούτωνας στον Τοξότη την περίοδο του δράματος και πολύ πιο συγκεκριμένα την ημέρα της αυτοκτονίας του, τετραγώνισε με ακρίβεια λεπτών την γενέθλια Αφροδίτη του στην Παρθένο, κάτι που επίσης δικαιολογεί την ψυχική σκοτοδίνη και την απόλυτη διάσταση που έλαβε για εκείνον ο χωρισμός του με την Ιρίνα.

Η έκλειψη

Η απαγωγή των κοριτσιών έγινε από τον πατέρα τους στις 30 Ιανουαρίου με τη Σελήνη να βρίσκεται στον Τοξότη, πάνω δηλαδή στην μοίρα της Σεληνιακής έκλειψης του περασμένου Δεκεμβρίου. Αυτό είναι ένα στοιχείο που προσωπικά όσον αφορά την αστρολογική διερεύνηση του θέματος, το θεωρώ ως μια άκρη του νήματος και επικεντρώνει το ενδιαφέρον μου στην συγκεκριμένη έκλειψη.

Στο ωροσκόπιο της για τη Λωζάνη, το οποίο δίνει μια εικόνα για τα τεκταινόμενα στον μήνα της επιρροής της, παρά τις διόλου ενθαρρυντικές ενδείξεις του Άρη και του Πλούτωνα στον 12ο οίκο, υπάρχει και μία μάλλον αισιόδοξη λεπτομέρεια. Πάνω στο Μεσουράνημα της στο Σκορπιό πέφτει η Αφροδίτη, αφήνοντας έτσι ελπίδες για ένα τέλος καλύτερο του αναμενομένου.

Χρησιμοποιώντας κάποιες επιπλέον τεχνικές όπως αυτές της Αστροχαρτογραφίας και του Local space –και με σημείο αναφοράς πάντα τις Σεληνιακές φάσεις- προκύπτουν οι παρακάτω υποθέσεις:

1) Στο αστροχαρτογράφημα για την Σεληνιακή έκλειψη της 21ης Δεκεμβρίου, από τον κρίσιμο μεσημβρινό Λωζάνης-Κορσικής περνά η γραμμή της Αφροδίτης, χωρίς να διασταυρώνεται με κάποια άλλη.

Ταυτόχρονα στον χάρτη Local space με κέντρο τη Λωζάνη, οι γραμμές του Άρη και του Πλούτωνα περνούν από την Νότιο Ιταλία εκεί δηλαδή όπου αυτοκτόνησε ο Σεπ.

2) Περνώντας πλέον στις έρευνες που διεξάγονται αμείωτες για τον εντοπισμό των δύο κοριτσιών, στο αστροχαρτογράφημα της Νέας Σελήνης του Φεβρουαρίου από τον μεσημβρινό Λωζάνης-Κορσικής περνάει η γραμμή του Ουρανού, ενώ η γραμμή του Δία διασχίζει το Τυρρηνικό πέλαγος και την Ιταλία βόρεια της Ρώμης.

Ταυτόχρονα στον χάρτη Local space με κέντρο το Αιάκειο της Κορσικής, επιβεβαιώνεται εκ νέου ως τοποθεσία της τραγωδίας η Νότια Ιταλία, αφού η γραμμή του Πλούτωνα βρίσκεται και πάλι εκεί (ο Σεπ αυτοκτόνησε λίγες ώρες μετά την Νέα Σελήνη).

Οι γραμμές του Δία και του Ουρανού, δύο πλανητών που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μια εφ’ όλης της ύλης ανατροπή των δεδομένων, διασχίζουν την Σαρδηνία, την Τυνησία και την Ελβετία, ενώ οι γραμμές του Ήλιου, της Σελήνης και του Άρη διασταυρώνονται με την αστροχαρτογραφική του Δία λίγο πιο βόρεια από τη Ρώμη.

Και επειδή οι διασταυρώσεις των γραμμών είναι που έχουν την μεγαλύτερη σημασία, το αισιόδοξο συμπέρασμα από όλες αυτές τις ενδείξεις είναι ότι τα δύο κορίτσια αν δεν εντοπιστούν κάπου στον άξονα βορρά-νότου (Ελβετίας-Β Αφρικής) ενδέχεται να βρεθούν στην κεντρική Ιταλία.

Εξετάζοντας το χάρτη βλέπουμε ότι οι γραμμές του Δία και του Ουρανού διασταυρώνονται κοντά στα σύνορα Ελβετίας-Γερμανίας δημιουργώντας ερωτηματικά για μια αναπάντεχη εξέλιξη που συνδέεται με τη συγκεκριμένη περιοχή, ενώ σημαντικό μερίδιο στο σκηνικό του θρίλερ έχουν και οι Βαλεαρίδες, αφού οι γραμμές local space του Ήλιου, της Σελήνης και του Άρη περνούν πάνω από τα νησιά και τις Μεσογειακές ακτές της Ισπανίας.

Και όλα αυτά τοποθετούνται μέσα στα χρονικά όρια της Νέας Σελήνης του Φεβρουαρίου, η οποία «λήγει» στις 4 Μαρτίου.

Υπάρχει φυσικά και η απαισιόδοξη εκδοχή, ότι δηλαδή τα δύο κορίτσια είναι όντως νεκρά αλλά κάτι τέτοιο με δεδομένα τα ελλιπή στοιχεία είναι μάλλον αδύνατον να αξιολογηθεί και από την άλλη δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι.

Εδώ βέβαια οφείλω πρώτον να επισημάνω ότι η χρήση των συγκεκριμένων τεχνικών είναι πειραματική, αφού είναι εξαιρετικά συζητήσιμη η εφαρμογή τους πάνω σε χάρτες Σεληνιακών φάσεων για ένα προσωπικό-οικογενειακό θέμα και δεύτερον να ευχαριστήσω τον Urania Lab για τις πολύτιμες συμβουλές του ως προς την αξιολόγηση των στοιχείων.

Η συναστρία Σεπ-Μήδειας

Χρησιμοποιώντας κι εγώ με τη σειρά μου τον Ποσειδώνα θα αποπειραθώ να ανιχνεύσω τη μυστικιστική συγγένεια του Ματίας Σεπ με την «Μήδεια» του Ευριπίδη.

Κι αυτό βέβαια στα πλαίσια της παραδοχής πως κάθε έργο και κάθε πράξη αφήνει το ενεργειακό της αποτύπωμα, μια «μνήμη» μέσα στο χωροχρόνο, μνήμη η οποία είναι διαθέσιμη σε όποιον ή όποια έχει τα κατάλληλα «άγκιστρα», δηλαδή τους πλανήτες, τον Ήλιο, τη Σελήνη, τον Ωροσκόπο του κλπ.

Από τους τρεις δυνατούς συναστριακούς συνδυασμούς (αστρικούς και τροπικούς) που όλοι έχουν ενδιαφέρουσες «συμπτώσεις» θα επιμείνω περισσότερο στη σύγκριση του τροπικού χάρτη του Σεπ με τον αστρικό της Νέας Σελήνης πριν την διδασκαλία της «Μήδειας».



Κατ’ αρχάς η τραγική ή αν προτιμάτε η πιο «μαύρη» πλευρά της υπόθεσης που έχει να κάνει με το τετράγωνο Κρόνου-Πλούτωνα στο χάρτη της «Μήδειας», βρίσκει άμεση ανταπόκριση στον γενέθλιο Ήλιο του Σεπ και σε ότι αυτός «κουβαλάει». Με την ασφάλεια της δεδομένης θέσης των δύο αργών πλανητών και τις επόμενες ημέρες του Μαρτίου μία εκ των οποίων παίχτηκε και η «Μήδεια», μπορώ να συμπεράνω ότι ο Ήλιος του Σεπ με τη συνδρομή πάντα του Άρη και του Νότιου Δεσμού στον Σκορπιό, τράβηξε σαν σφουγγάρι το ενεργειακό αποτύπωμα του τετραγώνου τους.

Ανοίγοντας μια παρένθεση να επισημάνω ότι στη σύγκριση τροπικού χάρτη της «Μήδειας» με τον αστρικό του Σεπ, πάνω στο τετράγωνο των δύο αργών πλανητών στην 28η μοίρα του Ζυγού και του Αιγόκερω πέφτει με ακρίβεια ...λεπτού ο αστρικός Ποσειδώνας του Σεπ, ανοίγοντας έτσι μια άλλη δίοδο άντλησης «αρχείων« από τις ψυχικές αποθήκες της «Μήδειας».

Επιστρέφοντας στην αρχική συναστρία και περνώντας σε πιο ευμετάβλητες παραμέτρους θα πρέπει ακόμη να επισημάνω τις αντιθέσεις του Ήλιου και της Σελήνης με τον Ουρανό και τον Πλούτωνα του Σεπ, όπως επίσης και την αντίθεση του Μεσουρανήματος στον Ταύρο με τον γενέθλιο Ποσειδώνα του Σεπ.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved