ΙΝΔΙΚΗ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Είναι αξιοπερίεργο το γεγονός ότι η Παραδοσιακή Ινδική Αστρολογία παραμένει μέχρι σήμερα δυσπρόσιτη

από τον Πάρι Σιδηρόπουλο

Η Επιστήμη του Φωτός που Αλλάζει τη Ζωή μας

«Οι ανόητοι υπακούν τυφλά στους πλανήτες, ενώ οι σοφοί τους παρατηρούν και τους ελέγχουν»

Δρ. Μπανγκαλόρ Βενκάτα Ραμάν (κορυφαίος Ινδός Αστρολόγος, 1918-1998)

Είναι αξιοπερίεργο το γεγονός ότι η Παραδοσιακή Ινδική Αστρολογία παραμένει μέχρι σήμερα δυσπρόσιτη, αν όχι εντελώς άγνωστη, στον ελληνικό χώρο. Αντιθέτως, η γιόγκα, ο διαλογισμός, οι γκουρού, η χορτοφαγία, η ινδική μουσική και ο χορός, τα ρούχα, τα υφάσματα, το Κάμα Σούτρα, ο Μαχάτμα Γκάντι και –για τους λίγο παλαιότερους- ο ινδικός κινηματογράφος με την αξέχαστη πρωταγωνίστρια Ναργκίς, καθώς επίσης το μυστήριο, η μαγεία, η φτώχεια, η αισθητική και το φολκλόρ της μεγάλης αυτής πανανθρώπινης πατρίδας και πνευματικής μάνας είναι λίγο ως πολύ γνωστά σε όλες τις μεταπολεμικές γενιές του τόπου μας.

Η Παραδοσιακή Ινδική Αστρολογία ονομάζεται επίσημα Βεδική ή Ινδουιστική, φανερώνοντας έτσι την άμεση σχέση της με τις Βεδικές Γραφές και τον Ινδουισμό. Στην ινδική γλώσσα αποδίδεται με τη λέξη «τζιότις» που σημαίνει Επιστήμη του Φωτός. Ας γνωρίσουμε λοιπόν από κοντά την προϊστορική αυτή γνώση με την εκπληκτική της διαχρονικότητα και οικουμενικότητα.

Βέδες – Ινδουϊσμός – Αστρολογία: πρόκειται για μια … ομοούσια και αδιαίρετη τριάδα που όμοια της σε περιεχόμενο, διαπλοκή και αποτέλεσμα δεν υπάρχει σε άλλη θρησκεία.

Για να αποκρυπτογραφηθούν οι απόλυτες αλήθειες που περιέχονται στις Βεδικές Γραφές με την μορφή κυρίως ύμνων, τελετουργικών και λατρευτικών τυπικών στη φωτιά, τον αέρα, τη γη και το νερό καθώς επίσης και διαλόγων μεταξύ διδασκάλου (γκουρού) και μαθητή (σίσυα), αναπτύχθηκε από το 1300 π. Χ. η Βεντάνγκα.

Βεντάνγκα σημαίνει κατά λέξη μέλος της Βέδα. Υπάρχουν λοιπόν έξη κλάδοι σπουδών προκειμένου κανείς να μελετήσει τις Βέδες και να θεωρείται άριστα καταρτισμένος. Συμβολικά οι έξη κλάδοι ονομάζονται μέλη του σώματος της Βέδα και το σπουδαιότερο μέλος, “ τα μάτια ”, είναι η Βεδική αστρολογία επειδή μπορεί να “βλέπει” το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Παρ’ όλα αυτά η μελέτη και βαθειά γνώση και των έξη κλάδων – μελών του σώματος της Βεδικής σοφίας μ’ επικεφαλής τα “μάτια” της αστρολογίας, χαρακτηρίζεται σαν κατώτερη σοφία που απλά αποτελεί ενδιάμεσο σκαλοπάτι για την ένωση με τον θεό δια μέσου της ανώτερης σοφίας :

Ήταν λοιπόν ένας άνθρωπος με τ’ όνομα Σαουνάκα, μεγάλος άρχοντας, που πλησίασε μια μέρα τον Ανγκίρας με σεβασμό και του έκανε την έκανε την ερώτηση : “ Δάσκαλε, τι είναι αυτό που όταν είναι γνωστό είναι όλα γνωστά ; ” Ο Δάσκαλος απάντησε : “Οι σοφοί λένε πως υπάρχουν δύο είδη σοφίας, η ανώτερη και η κατώτερη. Η κατώτερη σοφία βρίσκεται στις τέσσερες ιερές Βέδες και στα έξη είδη της γνώσης, που βοηθάνε να ξέρεις, να τραγουδάς και να χρησιμοποιείς τις Βέδες : ο ορισμός, η γραμματική, η προφορά, η ποίηση, η τελετουργία και τα σημεία τ’ ουρανού. Αλλά η ανώτερη σοφία οδηγεί στον αιώνιο. Αυτός βρίσκεται πέρα από τη σκέψη και είναι αόρατος, πέρα από την οικογένεια και το χρώμα. Δεν έχει ούτε χέρια ούτε πόδια. Είναι παντοτινός και παντού παρών, άπειρος στα μεγάλα κι άπειρος στα μικρά. Είναι ο αιώνιος που οι σοφοί τον βλέπουν σαν την πηγή ολόκληρης της δημιουργίας”.

Μουντάκα Ουπανισάδ (στα πόδια του Διδάσκαλου), στίχοι 1. 3, 4, 5 (800 – 400 π.Χ)

Η Βεδική Αστρολογία είναι κυρίαρχο σημείο αναφοράς σ’ ολόκληρο το πολυθεϊστικό Ινδουιστικό οικοδόμημα.

Λατρεία: Ο Ήλιος, η Σελήνη, ο Άρης, ο Ερμής, ο Δίας, η Αφροδίτη, ο Κρόνος καθώς και οι Δεσμοί της Σελήνης, βόρειος και νότιος, λατρεύονται και εξευμενίζονται, είτε απ’ ευθείας, είτε δια μέσου των αντίστοιχων θεοτήτων που κυβερνούν τα ουράνια σώματα.

Ανθρώπινο πεπρωμένο: Ο γενέθλιος χάρτης οιουδήποτε ατόμου ασχέτως φυλής, χρώματος, εθνικότητας, θρησκεύματος και κοινωνικής τάξης, αποτελεί σύμφωνα με την οπτική του Ινδουισμός την ασφαλέστερη πηγή γνώσης για την υγεία, ευτυχία και μακροβιότητα του.

Στον γενέθλιο χάρτη αποκαλύπτεται και ο νόμος της ανταπόδοσης, το λεγόμενο Κάρμα, που στηρίζεται στην αρχή “ θερίζεις ότι ακριβώς έχεις σπείρει ”, τόσο από την παρούσα όσο και από την αμέσως προηγούμενη ενσάρκωση σου επί της γης. Παράλληλα ο “ βίος και η πολιτεία ” του κάθε ανθρώπου στον παρόντα κύκλο ζωής ονομάζεται Ντάρμα και προδιαγράφει την ποιότητα ζωής κατά την διάρκεια της επόμενης του ενσάρκωσης.

Τα διορθωτικά μέτρα για την παράκαμψη ενός δύσκολου πεπρωμένου όπως αυτό εμφανίζεται στο γενέθλιο χάρτη, αποτελούν την πεμπτουσία της Βεδικής Αστρολογίας. Παράλληλα και χέρι – χέρι, ο Ινδουισμός παρέχει σαν θρησκεία πλήρη ιδεολογική κάλυψη στον πάσχοντα πιστό.

Βασικό διορθωτικό μέτρο αποτελεί η χρήση πολύτιμων ή ημιπολύτιμων λίθων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Για τον Ήλιο χρησιμοποιείται το φυσικό ρουμπίνι και σαν υποκατάστατο ο ερυθρός γρανάτης, για τη Σελήνη το μαργαριτάρι ή η φεγγαρόπετρα, για τον Άρη το κοράλλι ή ο ερυθρός ίασπις, για τον Ερμή το σμαράγδι ή ο περίδοτος, για τον Δία το κίτρινο ζαφείρι ή το κίτρινο τοπάζι, για την Αφροδίτη το διαμάντι ή ο διαυγής χαλαζίας, για τον Κρόνο το (μπλε) ζαφείρι και ο αμέθυστος, για τον Βόρειο Δεσμό της Σελήνης ο αχάτης και για τον Νότιο, ο χρυσοβήρυλλος (μάτι γάτας).

Σαν εξήγηση στην ασυνήθιστη αυτή πρακτική δίνεται η πληροφορία ότι επτά συγκεκριμένοι αδένες του ανθρώπινου σώματος, λειτουργούν παράλληλα και σαν πλανητικοί ανταποκριτές με τη σχέση μικρόκοσμου – μακρόκοσμου. Η δυσμενής θέση ενός ή και περισσοτέρων πλανητών στο γενέθλιο χάρτη μας έχει άμεση αρνητική επίδραση στη ζωή μας μέσω των αντίστοιχων πλανητικών – ανταποκριτών, αδένων του σώματός μας. Η ηλεκτρομαγνητική ενέργεια που εκπέμπουν οι πολύτιμοι ή οι ημιπολύτιμοι λίθοι αποκαθιστούν την καλή λειτουργία του πλανητικά πάσχοντος αδένα μας με άμεση συνέπεια την βελτίωση των συνθηκών ζωής μας σε όλους τους τομείς αρμοδιότητας του, κατά περίπτωση, προβληματικού πλανήτη.

Ωστόσο το καθοριστικό στοιχείο στην όλη αυτή διαδικασία είναι το χρώμα. Τα πετράδια έχουν επιλεγεί σαν οι περισσότερο αξιόπιστοι πομποί χρώματος πάνω στο ανθρώπινο σώμα. Οι επτά λοιπόν αδένες με τους αντίστοιχους πλανήτες και το αντίστοιχο χρώμα είναι :

σπερμογόνοι – Κρόνος – μπλε

επινεφρίδια – Δίας – κίτρινο

πάγκρεας – Άρης – κόκκινο αίματος

θύμος – Αφροδίτη – χρώματα της Ίριδας

θυρεοειδής – Ερμής – πράσινο

υπόφυση – Σελήνη – λευκό

επίφυση – Ήλιος – κόκκινο της φωτιάς.

Η επιλογή της πέτρας που πρέπει να χρησιμοποιήσει ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος, αποτελεί λεπτό και κρίσιμο θέμα. Ο αστρολόγος θα πρέπει να λάβει υπόψη του την προσωπικότητα του πελάτη του και κυρίως τις άμεσες προτεραιότητες του. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η αποκατάσταση ενός εξόφθαλμα υποβαθμισμένου πλανήτη στο γενέθλιο χάρτη, να μην ανταποκρίνεται στους στόχους του πελάτη. Δηλαδή να μην υπάρχει ενδιαφέρον για γάμο και δημιουργία οικογένειας παρά μόνον στόχος για επαγγελματική άνοδο και καριέρα. Στην περίπτωση αυτή θα χρησιμοποιηθεί πέτρα που θα ενισχύσει εκείνον τον πλανήτη που ελέγχει την καριέρα και όχι εκείνον που ελέγχει το γάμο.

Επικλήσεις (Μάντρας): Πρωταρχικό στοιχείο για κάθε θρησκευόμενο άτομο είναι η σωστή και συχνή αν όχι η συνεχής προσευχή. Στον Ινδουισμό χρησιμοποιούνται ειδικές ιερές συλλαβές, λέξεις ως και ολόκληρες προτάσεις της Σανσκριτικής γλώσσας. Το αποτέλεσμα είναι άμεση χαλάρωση και εξισορρόπηση του νευρικού συστήματος με τελικό στόχο τον εξευμενισμό του υπό ανόρθωση δυσλειτουργούντος πλανήτη. Δεν είναι τόσο η έννοια της λέξης ή φράσης όσο η σωστή προφορά του ήχου, ο οποίος και επενεργεί ευεργετικά στον πάσχοντα αδένα και πλανητικό ανταποκριτή.

Επίκληση στον Ήλιο :

Τις χάρες πού ’χει του Ήλιου ο θεός,

ας κάνουμε τραγούδι αυτού που η

ομορφιά του λουλούδι παραβγαίνει.

Μπροστά του , μεγάλη κάνω υπόκλιση

σ’ αυτόν το γιό του Κάσυαπα που

λάμπει μεγαλόπρεπα, που το σκοτάδι

εχθρεύεται κι όλες τις αμαρτίες καίει.

(Μετάφραση από την Αγγλική και λογοτεχνική απόδοση Πάρις Σιδηρόπουλος)

Τζάπα κουσούμα σανκάρσαμ,

Κασυαπίγιαμ μαχαγιούτιμ,

Ταμόριμ σαρβαπάφαναμ

πρανάτο σμη ντιβάκαραμ

Για πλήρη αποτελέσματα η επίκληση (Μάντρα) προς τον Ήλιο πρέπει να απαγγελθεί στα σανσκριτικά 7.000 φορές, κατά προτίμηση τις Κυριακές, ώρες πρωινής γαλήνης και από την επομένη της Νέας Σελήνης έως την Πανσέληνο. Ο ελάχιστος αριθμός απαγγελιών είναι 108 φορές.

Αριθμητική απεικόνιση επικλήσεων (Γιάντρα): Τέλος ένα τρίτο και δυναμικό διορθωτικό μέτρο είναι η κατασκευή “φυλακτού” σε καθαρό χρυσό, ασήμι ή χαλκό με την χάραξη ειδικά διατεταγμένων αριθμών. π.χ. η Γιάντρα για τον ΄Ήλιο πρέπει να έχει την ακόλουθη αριθμητική διάταξη :

6 1 8

7 5 3

2 9 4

Παρατηρούμε ότι αν αθροίσουμε τις στήλες είτε οριζοντίως είτε καθέτως είτε χιαστί θα έχουμε σταθερό άθροισμα τον αριθμό 15.

Μπορούμε να χαράξουμε γιάντρας και σε απλό χαρτί. Πρέπει ωστόσο η χάραξη να γίνει κατά την διάρκεια συγκεκριμένων πλανητικών ημερών και ωρών.

Την Γιάντρα μπορούμε να την έχουμε μαζί μας ή να την τοποθετήσουμε σε ζωτικό σημείο της κατοικίας μας ή του τόπου εργασίας μας.

Από καιρού εις καιρό φορτίζουμε τις γιάντρας με την απαγγελία των αντίστοιχων επικλήσεων (Μάντρας).

Ο μοιραίος ρόλος του πλανήτη Άρη πάνω στο ζήτημα της συζυγικής αρμονίας (Κουτζά Ντόσα) :

Πράγματι πρόκειται για ακριβέστατη πρόβλεψη, το αν δηλαδή οποιοδήποτε άτομο έχει σαν πεπρωμένο του μια άτυχη ή μαρτυρική έγγαμη σχέση που αναπόφευκτα θα καταλήξει σε διαζύγιο. Η μόνη λύση στο πρόβλημα αυτό είναι να αναζητηθεί σύντροφος του οποίου ο γενέθλιος χάρτης να περιέχει ανάλογη δυσμενή θέση του πλανήτη Άρη ούτως ώστε να αλληλοεξουδετερωθούν οι αρνητικές προδιαθέσεις για συζυγική δυσαρμονία. Εκείνο που είναι αξιοσημείωτο, είναι το γεγονός ότι, το αστρολογικό αυτό φαινόμενο έχει διαχρονικότητα και οικουμενικότητα. Με άλλα λόγια και κάτω από το πρίσμα αυτής της αποδεδειγμένης αστρολογικής πραγματικότητας, εμείς οι “Δυτικού τύπου”, άνθρωποι των μεγαλουπόλεων και των ανεπτυγμένων βιομηχανικών κοινωνιών, βρισκόμαστε κυριολεκτικά στο έλεος της μοίρας μας σ’ ότι αφορά στην εκλογή κατάλληλου συντρόφου για γάμο. Όσο μάλιστα πιστεύουμε ότι είμαστε “ελεύθεροι να κάνουμε ότι θέλουμε και να βρούμε μόνοι μας το ταίρι μας”, τόσο περισσότερο η επιλογή μας γίνεται λανθασμένα και μας ελκύει σαν μαγνήτης το μοιραίο εκείνο πρόσωπο που θα μας κάνει τον (έγγαμο) βίο … αβίωτο.

Για την σύγχρονη Ινδία, θεματοφύλακα των παλαιών παραδόσεων, η ευρεία οικογένεια παραμένει η βασική κοινωνική μονάδα. Οι νέοι και οι νέες παντρεύονται νωρίς και κυρίως με συνοικέσιο που οργανώνουν οι αρχηγοί των οικογενειών βάσει της κοινωνικής τάξης, το οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των οικογενειών και υποδείξεων των αστρολόγων.

Η παραδοσιακή Ινδουιστική ιατρική: βασίζεται και αυτή στις ενδείξεις του αστρολογικού γενέθλιου χάρτη. Ονομάζεται Αγιουρβέδα που σημαίνει επιστήμη της ζωής. Στηρίζεται στις αρχές της ομοιοπαθητικής και γνωρίζει τα τελευταία χρόνια παγκόσμια αναγνώριση και αποδοχή σαν μία παράλληλη αν όχι και εναλλακτική μορφή τόσο προληπτικής υγιεινής όσο και θεραπείας.

Η αρχαία τέχνη της χωροθεσίας, η αρμονική δηλαδή συνύπαρξη του ανθρώπου με το περιβάλλον του, αποκτά επίκαιρο ενδιαφέρον και έχει άμεση σχέση με την οικολογία. Και αυτόστηρίζεται σε αστρολογικούς υπολογισμούς και δεδομένα. Ονομάζεται Βάστου Σάστρα δηλαδή “ευ κατοικείν” και είναι το Ινδουιστικό αντίστοιχο του Κινέζικου Φένγκ Σουϊ, πρακτικής που γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη και στην Ελλάδα.

Ινδουισμός, αστρολογία, βάπτιση και Σανσκριτικό Αλφάβητο

Στην Βεδική Αστρολογία υπάρχουν 27 Σεληνιακοί Αστερισμοί (Ναξάτρας) που ο καθένας τους καταλαμβάνει 13 μοίρες 20 πρώτα του ζωδιακού κύκλου (13μ 20π Χ 27 = 360 μοίρες) . Τα 27 γράμματα (φθόγγοι) του Σανσκριτικού αλφαβήτου αντιστοιχούν στα 27 Νάξατρας. Κάθε Σεληνιακός αστερισμός υποδιαιρείται σε 4 ίσα τμήματα (Τσαράνας) των 3 μοιρών 20 πρώτων έκαστο. Η Σελήνη κατά την διάρκεια ενός εικοσιτετραώρου διέρχεται από ένα αστερισμό συμπληρώνοντας έτσι σε 27 περίπου ημέρες τον λεγόμενο Σεληνιακό Μήνα. Τα 27 γράμματα του Σανσκριτικού αλφάβητου υποδιαιρούνται σε τέσσερις φθόγγους, έτσι τα σύνολο των 108 φθόγγων βρίσκει την πλήρη αντιστοιχία του στα 108 τμήματα των 27 αστερισμών.

Η θέση (Τσαράνα) της Σελήνης κατά την στιγμή της γέννησης κάθε ατόμου αντιστοιχεί και σε έναν από τους 108 συνολικά φθόγγους. Σύμφωνα λοιπόν με τους κανόνες της Βεδικής Αστρολογίας η ενσωμάτωση του φθόγγου γέννησης μας στο όνομα μας, εξασφαλίζει ευλογία, τύχη, επιτυχία και ευτυχία στη ζωή μας.

Η Ινδουιστική θρησκεία ταυτιζόμενη με την Τζιώτυς, την επιστήμη του φωτός όπως ονομάζεται στην Ινδία η Αστρολογία, βαπτίζει τα παιδιά με ονόματα που περιέχουν τους αντίστοιχους σεληνιακούς φθόγγους κατά την ώρα της γέννησης τους.

Τέλος η παγκοσμίως διαδεδομένη Ινδουιστική πρακτική της Γιόγκα (ένωση με το θείον πνεύμα), έχει ταχύτερα και ασφαλέστερα αποτελέσματα εφ’ όσον ληφθεί υπόψη ο Γενέθλιος αστρολογικός χάρτης του ενδιαφερομένου. Υπάρχουν πέντε (γιόγκα) μονοπάτια ή ατραποί που καλύπτουν τα 12 ζώδια.

Από την σκοπιά του τελικού προορισμού ή στόχου η Γιόγκα είναι μια, μοναδική και αδιαίρετη. Ωστόσο είναι δυνατόν να φθάσει μια ομάδα ατόμων στον ίδιο προορισμό ή να πετύχει τον ίδιο στόχο, ακολουθώντας διαφορετικούς δρόμους η σημεία εκκίνησης.

Έτσι για όσους ανήκουν στο ζώδιο του Σκορπιού σαν ιδανική ατραπός θεωρείται η Τάντρα (φυσιοκρατική) Γιόγκα, ενώ για όσους ανήκουν στο ζώδιο του Υδροχόου ιδανικό μονοπάτι πνευματικής ανάπτυξης θεωρείται η Ράτζα (βασιλική) Γιόγκα. Ανάλογα μονοπάτια Γιόγκα είναι κατάλληλα και για τα υπόλοιπα ζώδια.

Όπως ακριβώς και οι πλανήτες ακολουθούν την φυσική τους τροχιά, έτσι ακριβώς πρέπει να ενεργεί και ο άνδρας που θέλει να λέγεται σοφός. Όλα τα όντα ακολουθούν τη φύση τους. Αλήθεια πόσο εποικοδομητική μπορεί να’ ναι η πεισματική άρνηση μιας τέτοιας αλήθειας ;

Μπαγκαβάντ Γκιτά (κλασικό Βεδικό Έπος) Κεφ. 3, στιχ.33 (3102 π.Χ)

Έτσι λοιπόν, με πλήρη αναλογία ανάμεσα στη διάγνωση-πρόβλεψη-διόρθωση, η Παραδοσιακή Ινδική Αστρολογία κερδίζει σταθερά την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων ανθρώπων εκτός Ινδίας και κυρίως στις Η.Π.Α., τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ας κλείσουμε την πρώτη αυτή παρουσίαση της Παραδοσιακής Ινδικής Αστρολογίας με τα λόγια ενός μεγάλου εκλαϊκευτή της, του σοφού Βαραχαμίχιρα (505-587 μ.Χ)

«Βασιλιάς χωρίς αστρολόγος μοιάζει με ουρανό δίχως ήλιο ή νύχτα δίχως φανάρι. Σαν τυφλός θα περιφέρεται πάνω στα πιο δύσβατα μονοπάτια της ζωής. Ο βασιλιάς που αποζητά, για χάρη του λαού του, νίκες, ειρήνευση, ευημερία και δικαιοσύνη, πρέπει πάντα να ’χει στο πλευρό του έναν λόγιο αστρολόγο για να καθοδηγείται αλάνθαστα».

Πηγές:1. The Astrology of the Seers, Dr. David Frawley, Passage Press, Utah, U.S.A., 1990,

2.Elements of Vedic Astrology Dr.K.S.Charak, Vision Wordtronic, New Delhi, 1995,

3.Ancient Hindu Astrology for the Modern Western Astrologer, James T.Braha, Hermetician Press, Miami, U.S.A.1986

4. ΣρίΙσοπανισάντ, Α.Τσ.ΜπακτιβεντάνταΣουάμιΠραμπουπάντα, BHAKTIVEDANTA BOOK TRUST, Βομβάη, 1978

5. ΟΥΠΑΝΙΣΑΔΕΣ, Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ, Αθήνα 1989

6. Η Ινδία σήμερα, Κωνσταντίνου Ι. Αιλιανού, Πρεσβευτή της Ελλάδας στο Ν.Δελχί, εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Κυριακή 29/12/1996.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved