Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ:
ΗΛΙΟΣ - 22° 41' 00" ΣΚΟΡΠΙΟΣ
ΣΕΛΗΝΗ - 17° 16' 51" ΥΔΡΟΧΟΟΣ
ΕΡΜΗΣ - 13° 12' 57" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΑΦΡΟΔΙΤΗ - 25° 16' 42" ΖΥΓΟΣ R
ΑΡΗΣ - 29° 30' 15" ΥΔΡΟΧΟΟΣ
ΔΙΑΣ - 01° 27' 18" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΚΡΟΝΟΣ - 06° 11' 40" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΟΥΡΑΝΟΣ - 29° 40' 58" ΚΡΙΟΣ R
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ - 13° 43' 20" ΙΧΘΥΕΣ R
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ - 19° 15' 06" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ - 29° 10' 40" ΚΑΡΚΙΝΟΣ

Η Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη στο Indy 500 των ΗΠΑ

Η παγκοσμίως διάσημη για τους πίνακές της με αυτοκίνητα Formula 1 εν κινήσει, Ελληνίδα καλλιτέχνις εκθέτει τα έργα της στο πλαίσιο μιας κορυφαίας στιγμής του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη στο Indy 500 των ΗΠΑ

 

Στις 23 Μαΐου 2012, στο National Art Museum of Sports (NAMOS) στην Ιντιανάπολη των ΗΠΑ θα εγκαινιάσει την έκθεση με θέμα Speed and Motion: Racing to the Finish Line. Η έκθεση θα περιλαμβάνει πάνω από τριάντα πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και φωτογραφίες από πολλούς κορυφαίους καλλιτέχνες του αθλητισμού από την Αμερική και από όλο τον κόσμο.


Στην έκθεση με θέμα Speed and Motion: Racing to the Finish Line θα παρουσιαστούν έργα από αγώνες όλων των ειδών όπως αγώνες αυτοκινήτων, μηχανών, καγιάκ, ποδηλάτων, ιπποδρομίες, τρέξιμο, κολύμπι και  τρίαθλο. Κάθε αντικείμενο τέχνης αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της ταχύτητας και της κίνησης στον αθλητισμό. Η έκθεση γίνεται κατά την διάρκεια των μεγαλύτερων αγώνων στον κόσμο, γνωστών παγκοσμίως με την ονομασία INDY 500.


Στην έκθεση του Μουσείου NAMOS θα συμμετέχει μια ομάδα ελίτ Αμερικανών αλλά και διεθνών καλλιτεχνών, όπως οι Chris Bucher, Scott Fincher, Sayaka Ganz, Walter Knabe, Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη, Thomas Allen Pauly, και Clint Thayer.


Τα κορυφαία σημεία της έκθεσης είναι: Η συμμετοχή της καλλιτέχνιδος Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη, η οποία θα συμμετάσχει με μία από τις μεγαλύτερες συλλογές της που έχει ποτέ εκθέσει στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Επίσης τα αποκαλυπτήρια έργων τέχνης άλλων καλλιτεχνών.


Η Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη έχει εκθέσει έργα της που απεικονίζουν αγώνες της Formula 1 σε κορυφαία Μουσεία σε όλο τον κόσμο, στο Ολυμπιακό Μουσείο της Λωζάνης, στο Κτίριο των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη, στο Εθνικό Μουσείο Γυναικών στις Τέχνες στην Ουάσιγκτον, στο Μουσείο της "Lamborghini Automobili" στην περιοχή Sant Agata στην Μπολώνια της Ιταλίας, στη συλλογή της UNESCO στο Παρίσι καθώς και στο Μουσείο της Βαρκελώνης στην Ισπανία. Είναι τιμή για εμάς να έχουμε την δυνατότητα να εκθέσουμε τα έργα της κας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη στο National Art Museum of Sports (NAMOS) στην Ιντιανάπολη των ΗΠΑ.

 

 

Κείμενο από το κατάλογο της έκθεσης

"Speed and Motion: Racing to the Finish Line",

Indianapolis, NAMOS Museum


Απόσπασμα από τη μονογραφία της ΜΙΝΑΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ-ΒΑΛΥΡΑΚΗ «ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ», των εκδόσεων Λιβάνη, για το κεφάλαιο Formula 1 Racing Cars, η συγγραφέας του βιβλίου και ιστορικός Μαργαρίτα Δρίλλια-Λιβάνη επισημαίνει τα εξής:


Ο ήχος και η ταχύτητα των αγωνιστικών αυτοκινήτων διείσδυσαν στο υποσυνείδητο της καλλιτέχνιδας κατά την διάρκεια των φοιτητικών της χρόνων και των επισκέψεών της στο Μόντε Κάρλο και στο Grand Prix της Φόρμουλα 1, για να κάνουν τη θριαμβευτική τους έξοδο στη δεκαετία του ’90. Το θέμα αυτό λοιπόν, που από πολύ νωρίς την κέντρισε, έγινε τελικά πρωτογενές ερέθισμα για τη σε βάθος μετέπειτα έρευνά της.


 Μελέτησε το αντικείμενο «αυτοκίνητο» και ότι απορρέει από αυτό, δηλαδή τη φόρμα, την κίνηση, την ταχύτητα.


Η ζωή του ανθρώπου τον 20ο αιώνα ήταν πάντα μια συνεχής επανάσταση, και το πρώτο καλλιτέχνημα αυτής της επανάστασης ήταν και είναι το αυτοκίνητο. Η Φόρμουλα 1, με τη σειρά της, αποτελεί μια σύλληψη υψηλού σχεδιαστικού ενδιαφέροντος αυτή καθεαυτή. Η μελέτη της ρόδας και της ασφάλτου, η σχέση κύκλου και επιπέδου, ήταν ένα από τα ζητούμενα της καλλιτέχνιδας. Προσπαθεί να καταγράψει την τρομακτική και θηριώδη αίσθηση που αφήνει ο εκκωφαντικός ήχος του αγωνιστικού αυτοκινήτου, το οποίο μετατρέπεται σε χρωματικές μάζες και τρέχει με μανία προς τον τελικό του στόχο, το σπάσιμο των ορίων, το άγγιγμα της ελευθερίας, της νίκης.Το θέμα της φόρμουλας δίνει στην ζωγράφο την ευκαιρία νε μετρήσει τη δική της εκφραστική δύναμη, δίνοντας παλμό και ταχύτητα στις μεγάλες πινελιές του χρώματος, που παρεμβαίνει πια ως «κινούμενος» πρωταγωνιστής στο χώρο. Καθαρά και ξεκαθαρισμένα, τα χρώματα στέκονται το ένα δίπλα στο άλλο στο κυνήγι του «αρχέγονου» θαύματος, της κίνησης χωρίς τέλος. Η ταχύτητα είναι για τη ζωγράφο σύμβολο ελευθερίας και η αγωνιστική φόρμουλα το μέσο που οδηγεί σ’ αυτήν. Έτσι, στα έργα της τα αυτοκίνητα και οι μηχανές γίνονται τελικά ίχνη ανεξαρτησίας φορτισμένα με φως και χρώμα, το στοιχείο-σύμβολο για να μιλήσει για την ίδια τη ζωή, τα οχήματα που εκφράζουν τα εσώψυχά της.


Αποκρυπτογραφεί την ταχύτητα μέσα από την αίσθηση του «ιλίγγου», τηρεί τους όγκους με θαυμαστή ισορροπία και, σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαστάσεις των έργων, δημιουργεί τελικά μια σύνθεση που εξουσιάζει.


Η καλλιτέχνιδα βλέπει, σκέφτεται θέλει να καταλάβει πριν εκφραστεί μέσω της τέχνης της. Από αυτή τη διαδικασία απορρέει ο αυτοδύναμος τρόπος της, η επάρκεια του ύψους της, η ένταση της έκφρασής της, που, όπως γράφει ο R. Bertoli, «κάνουν το έργο της σημάδι διάδοσης της πραγματικότητας και των ονείρων σε μια δημιουργία στενής επαφής, σε ένα αλυσόδεμα μα και διαμελισμό συγχρόνως κεντροφόρων γραμμών, εάν και εφόσον το κέντρο είναι η καρδιά του ανθρώπου».


Πηγή: Newsbomb.gr

Σχολιάστε
ΣΧΟΛΙΑ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies