Cine Αστρολογία: Teddy Bear

Μια δραματική όσο και τρυφερή ταινία που θα αρέσει περισσότερο σε Καρκίνους, Ζυγούς, Ταύρους, Ιχθύες, Σκορπιούς

Cine Αστρολογία: Teddy Bear

Μια δραματική όσο και τρυφερή ταινία που θα αρέσει περισσότερο σε Καρκίνους, Ζυγούς, Ταύρους, Ιχθύες, Σκορπιούς αλλά και σε όσες ή όσους έχουν στα ωροσκόπια τους έντονες όψεις της Σελήνης ή της Αφροδίτης είτε με τον Άρη, είτε με κάποιον από τους τρεις «αργούς», δηλαδή τον Κρόνο, τον Πλούτωνα και τον Ουρανό.

Η υπόθεση του έργου

Το θέμα της ταινίας είναι το εγκλωβισμένο συναίσθημα, τόσο σε οικογενειακό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, εξ ου και το «αρκουδάκι» του τίτλου της. Ο Ντένις, ένας 38χρονος ευαίσθητος και... θεόρατος bodybuilder με παιδική καρδιά ζει στη σκιά της χειριστικής μητέρας του, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει την συναισθηματική «ψυχρότητα» των βόρειων γυναικών της πατρίδας του. Αυτοί είναι και οι λόγοι που του στερούν μια φυσιολογική προσωπική ζωή, αφού ποτέ δεν κατάφερε να έχει μια σχέση. Όμως, ένα ταξίδι στην Ταϋλάνδη, θα του γνωρίσει αυτό που δεν έζησε ποτέ...

Η κινηματογραφική ηλικία του πρωταγωνιστή παραπέμπει βέβαια στην διέλευση του Ουρανού απέναντι από την γενέθλια θέση του, μια κίνηση η οποία πρακτικά συνιστά την «κρίση των 40» και στο Teddy Bear λαμβάνει τον χαρακτήρα μιας ύστατης ευκαιρίας προσωπικής χειραφέτησης και ενηλικίωσης.

Ο Ουρανός είναι κι εκείνος που «προτείνεται» ως λύση από τον σκηνοθέτη της ταινίας, ο οποίος βέβαια ζει το... δικό του δράμα!

Ο Mads Matthiesen μεταφέρει επί σκηνής το συναισθηματικό έλλειμμα της βόρειας κουλτούρας, αναζητώντας διέξοδο σε πιο «θερμά» κλίματα, μια τάση βέβαια που σε εμάς τους Έλληνες «φιλοξενείται» εδώ και δεκαετίες!

Επιπλέον όμως, προβάλλοντας δημιουργικά τα στοιχεία του γενέθλιου χάρτη του, ασχολείται και με το αρχετυπικό θέμα της απελευθέρωσης από ένα «μοιραίο» πλαίσιο, μέσω ενός ταξιδιού και της επαφής με μια διαφορετική κουλτούρα.

Αστρολογικά αυτό το θέμα αποτυπώνεται σε δύο από τους κρίκους της εξελικτικής ζωδιακής αλυσίδας, το Σκορπιό και τον Τοξότη.

Ο ίδιος έχει Ποσειδώνα στον Τοξότη και με δεδομένη την υπερβατική/θεραπευτική διάσταση του πλανήτη, η «πρόταση» του για μια τέτοιου είδους διαφυγή από ένα αδιέξοδο πεπρωμένο είναι εντελώς εναρμονισμένη με το είναι του.

Κατά τα άλλα, είναι Ζυγός αλλά με σύνοδο Ήλιου-Πλούτωνα και το γενέθλιο τετράγωνο της Αφροδίτης του στο Σκορπιό με τον Κρόνο στο Λέοντα είναι μάλλον η πρωταρχική πηγή του πικρού προβληματισμού του σε σχέση με την ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων. Εδώ η προσωπική απογοήτευση του σκηνοθέτη περνάει στην οθόνη και μάλιστα εις... διπλούν! Γιατί όσο παραστατική είναι η τροπική εκδοχή του τετραγώνου των δύο πλανητών, άλλο τόσο εμφατική είναι η αστρική του διάσταση (θυμίζω πως οι αστρικές θέσεις είναι 24 περίπου μοίρες πίσω από τις τροπικές).

Κατ' αρχήν, ο τροπικός Κρόνος στο Λέοντα ως προς τις σχέσεις δηλώνει από μόνος του έναν συναισθηματικό εξαναγκασμό και μια ενίοτε σκληρή ενσωμάτωση, συνδυασμένη με ανασφάλειες, απαγορεύσεις και ενοχές. Η επιρροή του πάνω στην Αφροδίτη κάνει ακόμη δυσκολότερη μια συναισθηματική χειραφέτηση, αφού εκτός από τα πρέπει του πλανήτη των περιορισμών έχουμε να κάνουμε και με μια αναζήτηση της «τέλειας σχέσης», που όμως σκοντάφτει στον καθωσπρεπισμό και τις «αντικειμενικές συνθήκες».

Στην αστρική τους διάσταση οι δύο πλανήτες λειτουργούν στον Καρκίνο (ο Κρόνος) και στο Ζυγό (η Αφροδίτη), δίνοντας πια μια αντιπροσωπευτική εικόνα για μια εν δυνάμει συντροφικότητα, που καταστέλλεται από την οικογένεια αλλά και την κοινωνία.

Από εκεί κι ύστερα αναλαμβάνουν... δράση η Σελήνη και ο Χείρωνας, που στον γενέθλιο χάρτη του Matthiesen σχηματίζουν μια σύνοδο στο μεταίχμιο Κριού-Ταύρου (ο Χείρων στον Ταύρο), πλέκοντας το προσωπικό συναίσθημα με τις παραδοσιακές φόρμες. Και οι δύο δείκτες έχουν Καρκινικά στοιχεία -ο Χείρων σε μια πιο συλλογική διάσταση- και μπορούμε να πούμε με... ασφάλεια πως φέρουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τον τίτλο της ταινίας.

Όσο για τη σύγκρουση-σύνθεση δύο διαφορετικών κόσμων, σε προσωπικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο, αποτυπώνεται στις αντιθέσεις της συγκεκριμένης συνόδου με τον Άρη στο Σκορπιό αλλά και τον Ουρανό που βρίσκεται 5 μοίρες πιο πάνω.

Το παράδοξο σε σχέση με τα βόρεια ήθη και έθιμα είναι η παρουσία μιας χειριστικής μητέρας, η οποία κρατάει «δεμένο» το γιο της. Αυτό συνηθίζεται περισσότερο στις Μεσογειακές χώρες κι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια απ' ευθείας δημιουργική προβολή μιας επιβλητικής μητρικής παρουσίας που αναδύεται από την αντίθεση Σελήνης-Άρη στον χάρτη του σκηνοθέτη.

Ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Kim Kold, που είναι bodybuilder και στην πραγματική του ζωή, ανήκει στο ζώδιο της Παρθένου και έχει τον Άρη στο Σκορπιό, την Αφροδίτη στο Ζυγό και τη Σελήνη στο Λέοντα. Θα έλεγε κανείς πως σύμφωνα τουλάχιστον με την παραδοσιακή αντίληψη περί ζωδίων και πλανητών, όλοι οι ανωτέρω δείκτες είναι καλοτοποθετημένοι, χωρίς να κινούν την υποψία πως έχουμε να κάνουμε με κάτι ασύμβατο ή περίεργο. Φαίνεται δηλαδή ότι ως Ντένις παίζει έναν ρόλο που δεν τον αντιπροσωπεύει. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο αν δούμε τους πλανήτες στην αστρική εκδοχή τους, δηλαδή 24 περίπου μοίρες πιο πίσω. Ο Άρης στο Ζυγό και η Αφροδίτη στην Παρθένο αποτυπώνουν ευκρινώς τον ρόλο του στην ταινία: Ένας άτολμος και ευαίσθητος άνδρας, που επιπλέον καλείται να διαχειριστεί τον προστατευτισμό μιας Καρκινικής Σελήνης (η Σελήνη εδώ αναφέρεται τόσο στον ίδιο όσο και τη μητέρα του).

Γεννημένος στα μέσα της δεκαετίας του 60, χαρακτηρίζεται επίσης από την σύνοδο Ουρανού-Πλούτωνα στην Παρθένο, που απέναντι της στέκει ο Κρόνος. Φαινομενικά οι τρεις αργοί πλανήτες δεν σχηματίζουν όψεις με κάποιον προσωπικό, στα πλαίσια όμως της ιδιοσυναστρίας, της σύγκρισης δηλαδή των τροπικών και των αστρικών θέσεων στον γενέθλιο χάρτη του ατόμου, η αστρική Αφροδίτη του Kold «πέφτει» ακριβώς πάνω στην αντίθεση τους, εξυπηρετώντας άψογα τις ανάγκες του ρόλου.

Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα συναίσθημα εγκλωβισμένο ανάμεσα στις «δαγκάνες» του Κρόνου και του Πλούτωνα, με τον Ουρανό να απαρτίζει το «αντίπαλο δέος» μιας ανατρεπτικής και απελευθερωτικής εμπειρίας.

Η αστρική διάσταση ως μια δημιουργική προβολή, είναι έκδηλη και στον γενέθλιο χάρτη της Elsebeth Steentoft, μιας Ζυγού, που υποδύεται τη μητέρα του Ντένις. Γιατί μια μάνα-δράκος με την ψυχολογική έννοια του όρου, δεν ταιριάζει με μια γενέθλια Σελήνη στον Τοξότη (και μάλιστα σε αντίθεση με τον Ουρανό), όσο κι αν το «τραβήξουμε». Αν όμως πάρουμε την αστρική θέση της Σελήνης στο Σκορπιό, όλα... έρχονται στη θέση τους!

Mads Matthiesen, 9/10/1976

Kim Kold, 25/8/1965

Elsebeth Steentoft, 4/10/1943






*Αν μετά το σινεμά έχετε διάθεση για διάβασμα, ρίξτε μια ματιά εδώ.
©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved