Cine Αστρολογία: Frankenweenie

Μια «μαύρη» κωμωδία κινουμένων σχεδίων στα αχνάρια του «Φρανκενστάιν»

Cine Αστρολογία: Frankenweenie

Ιδανική για Παρθένους, Σκορπιούς, Υδροχόους, όλη τη γενιά με Ποσειδώνα στο Σκορπιό και Πλούτωνα στην Παρθένο (1957-70, περίπου) αλλά και όσες ή όσους έχουν έντονο στο ωροσκόπιο τους το Ουράνιο και το Πλουτώνιο στοιχείο.

Η υπόθεση του έργου

Ο μικρός Βίκτωρ περίλυπος από την απώλεια του σκύλου του Σπίθα (Sparky), μετατρέπεται σε «τρελό επιστήμονα», προκειμένου να τον επαναφέρει στη ζωή. Και με τη βοήθεια του ηλεκτρισμού τα καταφέρνει περίφημα, ανεξάρτητα με το αν στο «ράψιμο» του ξέφυγαν κάποιες... στραβοβελονιές. Όταν λοιπόν ο Σπίθας το σκάει, όλη η πόλη τον αντιμετωπίζει σαν τέρας.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας και γνωστός «παραμυθάς» Τιμ Μπάρτον βρήκε την... ευκαιρία να εκφράσει δημιουργικά κάποιες ακόμη πτυχές του ωροσκοπίου του.

Ο Μπάρτον είναι Παρθένος με Ωροσκόπο στους Διδύμους και σίγουρα εκείνα που ξεχωρίζουν στο χάρτη του είναι το έντονο Ουράνιο-ανατρεπτικό στοιχείο (η Αφροδίτη σε σύνοδο με τον Ουρανό στο Λέοντα, σε αντίθεση με το Μεσουράνημα στον Υδροχόο) και η σύνοδος του Ήλιου του με τον Πλούτωνα, μια όψη που εκτός των άλλων, σε άμεση συνάρτηση με το ζώδιο παραπέμπει σε μεταμορφώσεις και αναβιώσεις με τη χρήση της τεχνολογίας.

Μόνο που αυτή τη φορά δεν έχουμε να κάνουμε με ρεπλίκες, ολογράμματα, ρομπότ και οτιδήποτε άλλο συνέλαβε η σύγχρονη «Παρθενική» σκέψη αλλά με την επαναφορά του αρχικού προτύπου που εισηγήθηκε πρώτη η -επίσης Παρθένος- Μαίρη Σέλλεϋ. Το νέο στοιχείο βέβαια είναι ότι ο «αναστημένος» δεν είναι άνθρωπος αλλά σκύλος, ολοκληρώνοντας κατά κάποιο τρόπο τις εν δυνάμει δημιουργικές εφαρμογές του αρχετύπου της Παρθένου (είναι γνωστό πως το ζώδιο συνδέεται στενά και με τα ζώα, ιδιαίτερα τα οικόσιτα).

Η «επιμονή» του Τιμ Μπάρτον να αναπλάθει ιστορίες της παράδοσης ή να χρωματίζει με αυτήν το έργο του, οφείλεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό στον γωνιακό Χείρωνα (στον Υδροχόο, σε σύνοδο με το Μεσουράνημα), τον «Κένταυρο», που φαίνεται πως συνδέεται άμεσα με κάθε «Καρκινικό» στοιχείο. Σε ανάλογο μήκος κύματος κινούνται τόσο η Σελήνη του στον Αιγόκερω, όσο και το δίδυμο Αφροδίτης-Ουρανού στην αστρική διάσταση του (στον Καρκίνο).

Φυσικά όπως... είθισται να συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις, υπάρχει μια αξιοσημείωτη ανταπόκριση (συναστρία) και αρκετά κοινά στοιχεία ανάμεσα στον Τιμ Μπάρτον και τη Μαίρη Σέλλεϋ, την πρώτη διδάξασα.

Η συγγραφέας του αυθεντικού «Φράνκεστάιν», άντλησε την έμπνευση της για τη δημιουργία τεχνητής ζωής από τη σύνοδο Ήλιου-Ουρανού στην Παρθένο, στην οποία συμμετέχει και ο αστρικός Ερμής. Και βέβαια η βάση της ιδέας της για την ανασύσταση νεκρών ιστών εντοπίζεται κάπου μεταξύ της αντίθεσης Άρη-Πλούτωνα και της θέσης του Ποσειδώνα στο Σκορπιό (οι τρεις πλανήτες σχηματίζουν ένα ίδιο-συναστριακό τ-τετράγωνο), με την προσθήκη της «επιστήμονος» Έριδας στον 8ο οίκο της αναγέννησης.

Ποσειδώνα στον Σκορπιό έχει και ο Τιμ Μπάρτον -και μάλιστα εξαιρετικά ενεργό- ενώ δεν είναι τυχαίο το ότι ο Ερμής του στο Λέοντα «πέφτει» απέναντι ακριβώς από τον γενέθλιο Πλούτωνα και το Μεσουράνημα της Σέλλεϋ.

Υπάρχουν βέβαια πολλές ακόμη χαρακτηριστικές «επαφές» ανάμεσα στα δύο ωροσκόπια -που ίσως είναι και αντικείμενο ειδικής μελέτης- αλλά προτιμώ να επικεντρωθώ σε εκείνες που πρωταγωνιστεί η Έρις, ο πλανήτης που όπως φαίνεται «κυβερνά» την Παρθένο και εξ ορισμού συνδέει τους δύο δημιουργούς.

Η Μαίρη Σέλλεϋ είχε την Έριδα στον Αιγόκερω, εκεί όπου βρίσκονται η Σελήνη και ο αστρικός Χείρωνας του Μπάρτον, ο τελευταίος μάλιστα με ακρίβεια λεπτών της μοίρας. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή με μια άμεση σύνδεση μεταξύ του επιστημονικού «σπόρου» στην ψυχή της συγγραφέως και δύο εκ των βασικών δεικτών της δημιουργικής έκφρασης του Μπάρτον.

Αν ενδιαφέρεστε για περισσότερες λεπτομέρειες σας παραθέτω τα ακριβή στοιχεία γέννησης:

Μαίρη Σέλλεϋ, 30/8/1797, 23:20 London UK

Τιμ Μπάρτον, 25/8/1949, 23:49, Burbanks Ca

Πηγή astrodatabank


*Αν μετά το σινεμά έχετε διάθεση για διάβασμα, ρίξτε μια ματιά εδώ.
©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved