Corpus Christi: Όταν το θέατρο γίνεται πόλεμος

Με τη συνδρομή των Ερμή και Άρη έξω από το «Χυτήριο» είχαν στήσει πολιορκία οι αντιφρονούντες, συνοδευόμενοι από βουλευτές της Χρυσής Αυγής

Corpus Christi: Όταν το θέατρο γίνεται πόλεμος

Τον περασμένο Ιούνιο, είχαν συλληφθεί τρία μέλη του θιάσου με την κατηγορία της βλασφημίας, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η πρεμιέρα της παράστασης αναβλήθηκε ύστερα από (ταχύτατα εκδικασμένα) ασφαλιστικά μέτρα. Όμως ούτε η επόμενη προγραμματισμένη πρεμιέρα της 11ης Οκτωβρίου, έμελλε να πραγματοποιηθεί, αφού οι μεν ηθοποιοί ήταν στις θέσεις τους αλλά απ' έξω από τον πολυχώρο "Χυτήριο" που ανέβαινε η παράσταση (με τη συνδρομή της «κρυφής» συνόδου Ερμή-Άρη), είχαν στήσει πολιορκία οι αντιφρονούντες, συνοδευόμενοι από βουλευτές της Χρυσής Αυγής. Το τι βρισίδι έπεσε δεν περιγράφεται... Τα ΜΑΤ και η υποστηρικτική έλευση βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, ολοκλήρωσαν το σκηνικό που θα μπορούσε να αποδοθεί με την γνωστή ατάκα του Ντίνου Ηλιόπουλου «είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα»!

Και όλα αυτά για το «Corpus Christi»...

Οι συνιστώσες του έργου


Το Corpus Christi είναι η δεύτερη σε μέγεθος πόλη του νότιου Τέξας και το θεατρικό σκηνικό του ομότιτλου έργου που σύμφωνα με τους συντελεστές του πρόκειται για «ένα διαφορετικό ταξίδι αυτογνωσίας, έχοντας για μοναδικό όπλο τη φράση: Άκου με την καρδιά σου». Καλές οι προθέσεις δηλαδή, όμως σε κάποιες περιπτώσεις μετράει πολύ και ο τρόπος που επιλέγει κανείς για να περάσει το μήνυμα του.

Το θεατρικό σενάριο θέλει δεκατρείς νέους να συναντιούνται σε ένα ταξίδι ζωής βιώνοντας τον έρωτα, την αγάπη, την προδοσία αλλά και τη θυσία. Με τη διαφορά πως το αρχετυπικό σημείο αναφοράς της παρέας των δεκατριών είναι ο Ιησούς και οι 12 Απόστολοι, οι οποίοι εμφανίζονται ως... ομοφυλόφιλοι!

Σίγουρα προκλητικό και σκανδαλιστικό το θέμα, δεν είναι διόλου εύκολο να «περάσει έτσι» για ανθρώπους που νοιώθουν να προσβάλλεται η πίστη και οι αρχές τους.

Φυσιολογικές λοιπόν οι αντιδράσεις των «φανατικών», που διεκδικούν κι αυτοί -ας μην το ξεχνάμε- την δική τους «ελευθερία έκφρασης». Από εκεί και ύστερα, οι βρισιές και το ξύλο ανήκουν σε άλλη σφαίρα.

Η προσωπική μου άποψη είναι πως υπάρχουν πολλοί έξυπνοι τρόποι για να αντιδράσεις σε κάτι που σε θίγει και θα ήταν ευχής έργο να μην είχαμε τα επεισόδια έξω από το «Χυτήριο».

Από την άλλη πλευρά όμως, ας μην μας λένε διάφορα περί «σκοταδισμού» «ντροπής» και «έκθεσης της χώρας».

Το έργο είχε προκαλέσει έντονες διαμαρτυρίες και στο «πολιτισμένο» Μανχάταν, όπου ανέβηκε για πρώτη φορά το 1997 («μάζεψε» γύρω στους 2000 διαδηλωτές), κάτι που σίγουρα ήξεραν οι εδώ συντελεστές του. Καλές είναι λοιπόν οι «κορώνες» περί ελευθερίας της έκφρασης αλλά μην μου πείτε πως δεν είχαν γνώση για το τι θα μπορούσε να ακολουθήσει...

Και για να μην αναλωθούμε σε έναν διχασμό που δεν οδηγεί πουθενά, ας δούμε τις αστρολογικές παραμέτρους των συντελεστών του έργου και της παράστασης, για να πάρουμε ένα δείγμα του πως το σύμπαν συνωμοτεί, ώστε να γινόμαστε μάρτυρες τέτοιων επεισοδίων.

Οι αστρολογικές παράμετροι

Ο θεατρικός συγγραφέας Τέρενς Μακ Νάλι μεγάλωσε στο Corpus Christ, εξ ου και η χρήση της ονομασίας του με έναν διττό τρόπο: Είναι ταυτόχρονα σκηνικό αλλά και ο αλληγορικός πυρήνας του έργου.

Πρόκειται για έναν διεθνώς αναγνωρισμένο και πολυβραβευμένο Σκορπιό (γεν 3/11/1938), ο οποίος έχοντας στον γενέθλιο χάρτη του μια αντίθεση Ήλιου-Ουρανού σίγουρα... απολαμβάνει την αναταραχή που προξενούν οι αιρετικές εμπνεύσεις του. Ομοφυλόφιλος και ο ίδιος δημιούργησε ένα έργο... κατ' εικόνα και ομοίωση του.

Και βέβαια έχοντας μια Ιχθυακή Σελήνη σε αντίθεση με τον Ποσειδώνα μπορεί -ποιητική αδεία- να φαντάζεται ότι θέλει!

Η συγκεκριμένη Σελήνη «ευθύνεται» για την χρήση ενός θρησκευτικού θέματος στο έργο του, ωστόσο ο έντονος Δίας του συγγραφέα στον Υδροχόο (σε τ-τετράγωνο με τον Ερμή και τη Δήμητρα) συνέβαλε σε μια υπερβολική προσέγγιση, χωρίς ιερό και όσιο...

Η Βάσια Παναγοπούλου γνωστή ηθοποιός αλλά και θεατρική επιχειρηματίας, είναι μάλλον η «ηθική αυτουργός» για το ανέβασμα της παράστασης στην Ελλάδα, αφού εκείνη το πρότεινε στον ηθοποιό και σκηνοθέτη Λαέρτη Βασιλείου.

Ζυγός της γενιάς του 60, έχει στον γενέθλιο χάρτη της εκείνη την «τρομερή» αντίθεση του Κρόνου (στους Ιχθύες) με τον Ουρανό και τον Πλούτωνα (στην Παρθένο), έναν σχηματισμό που πλαισίωσε όλες τις κοινωνικές, πολιτικές και πνευματικές αναζητήσεις της δεκαετίας, που ως επαναστατικές ή αιρετικές στο σύνολο τους αποτέλεσαν και αποτελούν ακόμη πηγή προβληματισμού και διαβουλεύσεων. Και φαίνεται πως το έργο του Μακ Νάλι ενεργοποίησε μέσα της αυτόν τον σπόρο της αμφισβήτησης, κάτι που καταδεικνύεται από την μεταξύ τους συναστρία: Η συνταύτιση των αντιθέσεων στον άξονα Ιχθύων-Παρθένου (ιδιαίτερα η σχέση Κρόνου-Ποσειδώνα), με την προσθήκη της συνόδου της Αφροδίτης της με τον Άρη του στο Ζυγό, προδίδει μια ανταπόκριση έμπνευσης και υλοποίησης με σχεδόν ερωτικές διαστάσεις.

Όσον αφορά στα επεισόδια της Πέμπτης έξω από το θέατρο της, μαζί με τους «απολίτιστους» θα πρέπει να κατηγορήσει και τον... Κρόνο, που αυτήν την περίοδο βρίσκεται ακριβώς επάνω στον γενέθλιο Ερμή της στο Σκορπιό. Ο «παππούς» του ζωδιακού και επιφορτισμένος να διαφυλάττει θεσμούς και αξίες μιας ολόκληρης κοινωνίας, δεν θα μπορούσε να συμπεριφερθεί διαφορετικά, εκτός κι αν ανέβαζε κάτι πιο κλασικό...

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Λαέρτης Βασιλείου (Laert Vasili) Ελληνοαλβανικής καταγωγής είναι ο πρώτος ηθοποιός με ξένη υπηκοότητα που κατάφερε να πάρει το «χαρτί» της Δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Πολυτάλαντος και με πλούσια θητεία στο θέατρο και την TV, είναι ένας «Βαλκάνιος» καλλιτέχνης, που έχει στο ενεργητικό του πλήθος παραστάσεων στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Αλβανία και τη Βοσνία.

Ιχθύς (γεν 7/3/1974), έτυχε να έχει τον Ήλιο του πάνω στις γενέθλιες αντιθέσεις της κ Παναγοπούλου και του κ Μακ Νάλι στον άξονα Ιχθύων-Παρθένου, κλείνοντας έτσι ένα ενεργειακό κύκλωμα, που οδήγησε στο ανέβασμα της παράστασης.

Ο γενέθλιος χάρτης του δείχνει έναν άνθρωπο ανοικτό στις προκλήσεις, αφού έχει τέσσερις πλανήτες στον Υδροχόο, με την επιπλέον προσθήκη του Ουρανού στο Ζυγό, ο οποίος «αβαντάρει» με τρίγωνο την σύνοδο Ερμή-Δία στο ζώδιο που κυβερνά.

Έτσι λοιπόν φαίνεται πως η ανάδειξη-υποστήριξη της διαφορετικότητας είναι ένα γνήσιο θέμα της ζωής του, με το αναπόφευκτο κόστος φυσικά.

Επιπλέον, έχοντας μια αντίθεση του Άρη (στους Διδύμους) με τον Ποσειδώνα (στον Τοξότη) δεν ήταν καθόλου δύσκολο να εμπλακεί σε μια διαμάχη θρησκευτικού χαρακτήρα, ιδιαίτερα όταν ο αστρικός Κρόνος του κάνει σύνοδο με τον Άρη.

Αν αναζητήσουμε κάποια κοινά σημεία ανάμεσα στους τρεις, που να υποδηλώνουν τα όσα συνέβησαν αυτές τις ημέρες, το πρώτο, όπως φάνηκε ήδη από τον χάρτη της κ Παναγοπούλου, δεν είναι άλλο από τον Κρόνο, ο οποίος όμως έχει να «πει» περισσότερα στην αστρική του εκδοχή.

Ο αστρικός Κρόνος βρίσκεται στην 6η μοίρα του Ζυγού, πάνω δηλαδή στον γενέθλιο Άρη του κ Μακ Νάλι, την Αφροδίτη της κ Παναγοπούλου και τον Πλούτωνα του κ Βασιλείου.

Διαφορετικά τα «μηνύματα» για τον καθένα αλλά το... πακέτο το πήραν!

Και ο Άρης όμως δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα τέτοιο «πατιρντί».

Ως διελαύνων ήταν πάνω στην γενέθλια Αφροδίτη του κ Μακ Νάλι στον Τοξότη αλλά και απέναντι από τον αστρικό Κρόνο του κ Βασιλείου και την αστρική Σελήνη της κ Παναγοπούλου στους Διδύμους.

Κι έτσι ο ενεργειακός πόλεμος και τα «σπρωξίδια» στους ουρανούς μεταφέρθηκαν και επί της γης.

Τι άλλο μένει να πούμε, παρά ...ωσαννά εν τοις υψίστοις!

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved