The day the music died

Σαν σήμερα, οι Buddy Holly, Ritchie Valens και JP «The Big bopper" Richardson έχασαν τη ζωή τους σε αεροπορικό δυστύχημα

από τη Λίντα Παπασταύρου και τον Γ. Ριζόπουλο

Στις 3 Φεβρουαρίου 1959, ένα μικρό αεροπλάνο συνετρίβη κοντά στο Clear Lake της Αϊόβα, σκοτώνοντας τους τρεις Αμερικανούς πρωτοπόρους του rock and roll: Buddy Holly, Ritchie Valens και JP «The Big bopper" Richardson, καθώς και τον πιλότο, Roger Peterson. Η ημέρα αργότερα ονομάστηκε «Η ημέρα που πέθανε η μουσική» από τον Don Mc Lean, στο τραγούδι του «American Pie».

Η συντριβή του αεροσκάφους έχει χαρακτηριστεί ως «η πρώτη και μεγαλύτερη τραγωδία που έχει υποστεί ποτέ το Ροκ εν Ρολ!».

Οι μουσικοί συμμετείχαν στο «Winter Dance Party», μια περιοδεία που είχε κανονιστεί για είκοσι τέσσερεις Μεσοδυτικές πόλεις σε τρεις εβδομάδες. Η απόσταση όμως μεταξύ των πόλεων ήταν αρκετά μεγάλη και το tour bus που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των μουσικών δεν ήταν εξοπλισμένο για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν γιατί το σύστημα θέρμανσης που διέθετε έσπασε λίγο μετά το ξεκίνημα της περιοδείας. Η κατάσταση του πούλμαν και ο εξουθενωτικός ρυθμός της περιοδείας αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο ντράμερ του Χόλι, Carl Bunch, είχε νοσηλευτεί στο Ironwood του Μίσιγκαν, λόγω της σοβαρής κατάστασης των παγωμένων του ποδιών που συνέβη όταν το λεωφορείο χάλασε καθ’ οδόν για το Appleton του, Ουισκόνσιν, κατά τη διάρκεια του ολονύκτιου ταξιδιού μετά την 31η Ιανουαρίου 1959, προς το Duluth της Μινεσότα.
Το Surf Ballroom στο Clear Lake της Αϊόβα, δεν εντασσόταν στις πόλεις της περιοδείας αλλά οι διοργανωτές, με την ελπίδα να γεμίσουν μια ανοικτή ημερομηνία, έκαναν προσφορά στον διευθυντή του Surf Ballroom, Carroll Anderson και εκείνος δέχτηκε. Η ημερομηνία ορίστηκε για τη Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου.


Μέχρι τη στιγμή που ο Buddy Holly έφτασε στο Surf Ballroom, το βράδυ της Δευτέρας, ήταν εξουθενωμένος από το λεωφορείο. Σύμφωνα με την εκπομπή του VH-1 «Πίσω από τη Μουσική» στο επεισόδιο για την «Ημέρα που πέθανε η μουσική» ο Holly ήταν αναστατωμένος γιατί το πλυντήριο στο Clear Lake είχε κλείσει εκείνη την ημέρα και χρειαζόταν κάποιο χρόνο πριν από την επόμενη εμφάνιση για να καθαρίσει επιτέλους κάποια φανελάκια, κάλτσες, και εσώρουχα. Ο Holly είπε στους υπόλοιπους της μπάντας, τον Waylon Jennings και τον Tommy Allsup, ότι θα πρέπει να προσπαθήσουν να ναυλώσουν ένα αεροπλάνο για να εξοικονομήσουν χρόνο και να αποφύγουν το κρύο με το λεωφορείο, μέχρι την επόμενη στάση της περιοδείας τους, το Moorhead της Μινεσότα που βρισκόταν 610 χλμ. μακριά.

Οι συνεννοήσεις έγιναν με τον Roger Peterson, έναν 21χρονο ντόπιο πιλότο ο οποίος εργαζόταν στην Ιπτάμενη Υπηρεσία Dwyer του Mason City της Iowa. Η αμοιβή ήταν 36 δολάρια ανά επιβάτη για ένα μονοκινητήριο Beechcraft Bonanza 35 του 1947. Το Bonanza χωρούσε τρεις επιβάτες εκτός από τον πιλότο.
Ο Richardson είχε γρίπη κατά τη διάρκεια της περιοδείας και ζήτησε από τον Waylon Jennings τη θέση του στο αεροπλάνο. Όταν έμαθε ο Holly ότι ο Jennings δεν επρόκειτο να πετάξει, είπε σαν αστείο «Λοιπόν, ελπίζω το παλιολεωφορείο σας να παγώσει» και ο Jennings απάντησε στο αστείο «Λοιπόν, ελπίζω το παλιοαεροπλάνο σας να πέσει». Αυτές οι τελευταίες λέξεις θα στοίχειωναν τον Jennings για το υπόλοιπο της ζωής του. Ο Ritchie Valens ποτέ πριν δεν είχε πετάξει με ένα μικρό αεροπλάνο και, παρά το φόβο του, ζήτησε τη θέση του Tommy Allsup. Ο Tommy απάντησε «θα στρίψουμε νόμισμα για την θέση». Σε αντίθεση με ό, τι παρουσιάζεται στην ταινία «La Bamba», το νόμισμα δεν στρίφτηκε ούτε στο αεροδρόμιο λίγο πριν την απογείωση, ούτε το πέταξε ο Buddy Holly αλλά ο Bob Hale, ένας DJ που δούλευε στη συναυλία εκείνη τη νύχτα στα παρασκήνια της αίθουσας λίγο πριν οι μουσικοί αναχώρησουν για το αεροδρόμιο. Ο Valens κέρδισε και πήρε τη θέση στην πτήση. Ο Dion είχε προσεγγιστεί για να μπει στην πτήση, αν και είναι ασαφές το πότε ακριβώς αλλά αποφάσισε ότι, δεδομένου ότι τα 36 δολάρια αντιστοιχούσαν στο μηνιαίο ενοίκιο που κατέβαλαν οι γονείς του, για το διαμέρισμα των παιδικών του χρόνων, αρνήθηκε.

Ο Hubert Dwyer, ο ιδιοκτήτης του αεροπλάνου και της εταιρείας, παρακολουθούσε από μια πλατφόρμα έξω από τον πύργο και «είδε το φως στην ουρά του αεροσκάφους μέχρι που σταδιακά χάθηκε από τη θέα». Ο Dwyer είπε ότι «κατά τη 1:00 π.μ. ο Peterson θα κατέθετε το σχέδιο πτήσης στον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας από τον ασύρματο μετά την απογείωσή του». Όταν ο Peterson δεν κάλεσε τον Πύργου με το σχέδιο πτήσης ο Dwyer ζήτησε να συνεχίσουν να προσπαθούν να έρθουν σε επαφή αλλά όλες οι προσπάθειες απέβησαν άκαρπες. Κατά τις 3:30 π.μ., όταν το αεροδρόμιο Hector στο Fargo της Βόρεια Ντακότα, δεν άκουσε τον Peterson, ο Dwyer ήρθε σε επαφή με τις αρχές και ανέφεραν το αεροσκάφος αγνοείται. Περίπου 9:15 π.μ., ο Dwyer απογείωσε το δικό του Cessna 180 για να πετάξει ακολουθώντας τη διαδρομή του Peterson. Μέσα σε λίγα λεπτά εντόπισε τα συντρίμμια λιγότερο από 9,7 χλμ. βορειοδυτικά του αεροδρομίου σε ένα χωράφι με καλαμπόκια που τότε άνηκε στον Albert Juhl. Τα σώματα του Holly και του Valens βρισκόταν κοντά στο αεροπλάνο, ο Richardson είχε πεταχτεί ρίχτηκε πάνω από το φράχτη στο χωράφι του του γείτονα του Juhl, του Oscar Moffett ενώ το σώμα του Peterson παρέμενε μέσα συντρίμμια του αεροπλάνου. Και οι τέσσερις σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Ralph Smiley πέθαναν ακαριαία από "βαρύ τραύμα" στον εγκέφαλο. Οι ερευνητές συμπέραναν ότι η συντριβή οφειλόταν σε ένα συνδυασμό κακών καιρικών συνθηκών και λάθους του πιλότου, που προκάλεσε τον αποπροσανατολισμό του.

Αστρολογικά: Το αεροσκάφος κατέπεσε λίγο μετά την απογείωση του (00:55 CST) και στο ωροσκόπιο της στιγμής, ο Ωροσκόπος στον Σκορπιό σχημάτιζε ένα τ-τετράγωνο με τον Ήλιο, τον Ουρανό και τον αστρικό Πλούτωνα. Ωστόσο και παρά την ύπαρξη δύο «κακόβουλων» πλανητών στους γωνιακούς οίκους (ο Άρης στον 7ο, ο Πλούτωνας στον 10ο), το ωροσκόπιο του δυστυχήματος δεν έχει άλλες «καραμπινάτες» ενδείξεις, όπως για παράδειγμα μια σχέση του Άρη με τις γωνιακές ακμές.

Αυτή όμως υπήρχε στην Ηλιακή έκλειψη της 12ης Οκτωβρίου του 1958, όπου για τις γεωγραφικές συντεταγμένες του Clear Lake, ο Άρης ήταν σε αντίθεση με το Μεσουράνημα στον Τοξότη και επιπλέον ο Ουρανός σε αντίθεση με τον Ωροσκόπο στον Υδροχόο.

Η συγκεκριμένη «πλανητική εικόνα» είναι άκρως αντιπροσωπευτική ενός αεροπορικού δυστυχήματος και το ερώτημα που προκύπτει βέβαια είναι το γιατί η δυναμική της έκλειψης εκφράστηκε μερικούς μήνες μετά.

Μια καλή απάντηση έρχεται από την θέση του διελαύνοντα Ήλιου στην 13η μοίρα του Υδροχόου, σε σύνοδο δηλαδή με τον Ωροσκόπο της έκλειψης (ανοχή 2 μοίρες-ημέρες).

Ωστόσο, μεγάλο ενδιαφέρον από ερευνητική άποψη, παρουσιάζει το γεγονός ότι η Νέα Σελήνη που προηγήθηκε της τραγωδίας έγινε με τα Φώτα να βρίσκονται στην 18η μοίρα του Αιγόκερω, σε τετράγωνο δηλαδή με την μοίρα της έκλειψης. Και στην ίδια μοίρα ήταν ο αστρικός Ωροσκόπος της έκλειψης!

Φαίνεται δηλαδή πως η Νέα Σελήνη του Ιανουαρίου ήταν εκείνη που ενεργοποίησε την έκλειψη του Οκτωβρίου, έχοντας επιπλέον και μια τουλάχιστον ένδειξη με ευθεία αναφορά σε «επικίνδυνες καταστάσεις στον αέρα» (τετράγωνο του Άρη με τον Ουρανό).

Μπορεί όλα αυτά να μοιάζουν κάπως μπερδεμένα για τους αμύητους στα αστρολογικά, είναι όμως μια ένδειξη για το πως μπορεί να ξετυλίγεται χρονικά το κουβάρι των κοσμικών επιρροών.

Τα υπόλοιπα άπτονται των προσωπικών αστρολογικών δεδομένων των θυμάτων.

Σε σχέση με τα πρόσωπα της τραγωδίας, ο Άρης στην 26η μοίρα του Ταύρου φαίνεται πως ήταν το κλειδί της κοινής τους μοίρας ή αν προτιμάτε η 26η-27η μοίρα του σταθερού «σταυρού», γενικότερα.

Ξεκινώντας από τον πιλότο Ρότζερ Πήτερσον (γεν στις 24/5/1937) -ο οποίος, σημειωτέον, εκείνη την περίοδο είχε τον διελαύνοντα Ουρανό σε τετράγωνο με την γενέθλια θέση του και τον γενέθλιο Ερμή στον Ταύρο- διαπιστώνουμε πως στον γενέθλιο χάρτη του είχε ένα τετράγωνο του Άρη στην 26η μοίρα του Σκορπιού με την Δήμητρα στην 27η του Υδροχόου.

Ο Ρίτσι Βάλενς πάλι είχε στο ωροσκόπιο του ένα πολύ επικίνδυνο σχηματισμό, που δικαιολογεί απόλυτα και την φοβία του με τα αεροπλάνα. Συγκεκριμένα ο Άρης στον Υδροχόο (28η μοίρα) και σε σύνοδο με τον Ωροσκόπο του (25η), σχημάτιζε τετράγωνα με τον Ουρανό και τον Δία στον Ταύρο (25η και 26η μοίρα αντίστοιχα).

Όσον αφορά τον Μπάντι Χόλι, στον τροπικό του χάρτη, η Δήμητρα (στην 27η μοίρα του Σκορπιού) ήταν εκείνη που «ακουμπούσε» σε αυτήν την de facto κρίσιμη ζώνη του σταθερού σταυρού, αν όμως δούμε και τις αστρικές του θέσεις, προστίθεται και ο Κρόνος στην 26η του Υδροχόου.

Πρακτικά δηλαδή και χρησιμοποιώντας μόνον τις διελεύσεις φαίνεται άμεσα η σχέση του διελαύνοντα Άρη και με τους τρεις γενέθλιους χάρτες, κάτι που παραπέμπει σε μια προφανή «πυροδότηση» είτε των πλανητικών θέσεων, είτε των ενδείξεων στα προοδευτικά συστήματα.

Τέλος ο «Μπιγκ Μπόπερ» Ρίτσαρντσον ήταν ο μόνος που -τουλάχιστον πλανητικά- δεν είχε κάποια «ανταπόκριση» στην συγκεκριμένη ζωδιακή περιοχή. Βέβαια, στον γενέθλιο χάρτη του είχε κι αυτός έναν εξαιρετικά επικίνδυνο «κρυφό» σχηματισμό (τ-τετράγωνο ανάμεσα στον αστρικό Άρη, τον αστρικό Ήλιο και τον τροπικό Ουρανό) αλλά με την επιφύλαξη ενός -υποθετικού- Ωροσκόπου ή Μεσουρανήματος στις 25-27 των σταθερών, η εμπλοκή του στο δυστύχημα παραμένει ένα ερωτηματικό.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved