Μανώλης Χιώτης- “Τα ηλεκτρικά τετράχορδα ταξίμια”

Ο Μανώλης Χιώτης γεννήθηκε στις 3/4/1921 (νέο ημερολόγιο) στην Θεσσαλονίκη
Παπασταύρου Λίντα

από τον Karl Heinz Ottinger

Ο Μανώλης Χιώτης γεννήθηκε στις 3/4/1921 (νέο ημερολόγιο) στην Θεσσαλονίκη. Ο πατέρας του ήταν ένας βαρύμαγκας και ιδιαίτερα καβγατζής ο Διαμαντής Χιώτης. Μεγάλωσε μέσα σε γυναίκες από το μπαρ που είχε η μητέρα του και γενικά η μητέρα του φρόντιζε να μην του λείπει τίποτα. Αυτό το σινιέ στυλ κράτησε και στο πάλκο. Ο Μανώλης Χιώτης έμαθε βιολί, ούτι, κιθάρα και μπουζούκι τρίχορδο. Το 1936 εμφανίζεται δίπλα στον Σταύρο Παγιουμτζή και αυτός τον πάει στην Colymbia και υπογράφει συμβόλαιο ως «διευθύνον πρίμο όργανο» .

Το 1946 εισάγει στην Αθήνα μια νέα τεχνοτροπία. Εισάγει τον ενισχυτή στις εμφανίσεις του στα κέντρα και διαμορφώνει στο οργανοποιείο του Ζοζέφ το οκτάχορδο μπουζούκι. Στο πάλκο, χρησιμοποιεί δύο μπουζούκια. ένα κλασικό, με μεταλλικές χορδές, κι ένα με χορδές από έντερα, ώστε η χροιά του να μοιάζει με το ούτι.

Η γνωριμία του με την Μαίρη Λίντα υπήρξε καταλυτική στην ζωή του. Μαζί έκαναν ένα απίθανο ντουέτο. Το 1959 ενορχηστρώνει τον "Επιτάφιο" του Μίκη Θεοδωράκη, που έχει κάνει ήδη μια αποτυχημένη έκδοση, και τον απογειώνει. Ακολουθούν "Λιποτάκτες", "Πολιτεία" και "Αρχιπέλαγος". Με τις ενορχηστρώσεις του Χιώτη και τις φωνές των Λίντα, Μπιθικώτση, Καζαντζίδη, Μαρινέλλας, τα έργα του Θεοδωράκη, αλλά και του Χατζηδάκη - του οποίου υπήρξε για καιρό σολίστας - αποκτούν λαϊκή απήχηση. Είναι ουσιαστικά αυτός που ανοίγει το δρόμο και στους άλλους λαϊκούς μουσικούς να συνεργαστούν με τους λόγιους συνθέτες, με αποτέλεσμα την έκρηξη του λεγόμενου "Έντεχνου".

Τα τελευταία πέντε έτη είναι ιδιαιτέρως άσχημα μιας και χωρίζει με την Μαίρη Λίντα ενώ επαγγελματικά δεν βρίσκεται στα καλύτερα του. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως είχε προσβληθεί και από την επάρατη νόσο.

Μανώλης Χιώτης VS Jimi Hendrix (σημειώσατε 1)

Ο Μανώλης Χιώτης με την Μαίρη Λίντα διεκδικώντας το όνειρο για μια καλύτερη ζωή πήγανε στην Αμερική. Εκεί ένας Αμερικάνος κιθαρίστας ονόματι Jimi Hendrix έχασε τα λόγια του μπροστά στο μεγαλείο του μεγάλου Έλληνα βιρτουόζου. Όταν ρώτησαν τον Jimi Hendrix πως και παίζετε τόσο γρήγορα , απάντησε: “ Μάλλον δεν έχετε ακούσει τον Μανώλη Χιώτη, τον Έλληνα!!”. Και συνεχίζει : " Εγώ παίζω όσο πιο γρήγορα μπορώ, ο Χιώτης παίζει όσο γρήγορα θέλει"

Κατά την επίσκεψη του στην Αμερική τον κάλεσε το πρόεδρος των ΗΠΑ ο Λίντον Τζόνσον να παίξει στο Λευκό Οίκο το “bazooka'' δηλ το μπουζούκι. Έτσι το μπουζούκι που ήταν το όργανο που τραγουδούσαν τους καημούς τους τα “κουτσαβάκια” και οι περιθωριακοί ρεμπέτες εισήρθε ως special guest στον Λευκό Οίκο.

Ο Μανώλης Χιώτης ο εγωιστής

«Όταν με πήγε για πρώτη φορά στο μπαράκι ο συνάδελφός μου ο Σπύρος Ευσταθίου, φορούσα το καπέλο του σχολείου με την κουκουβάγια και κρατούσα από το ένα χέρι τα βιβλία και από το άλλο το μπουζούκι. Την είχα κάνει κοπάνα από το σχολείο κι όταν γύρισα στο σπίτι, ο πατέρας μου μού έδωσε ένα χέρι ξύλο, για πρώτη και τελευταία φορά στη ζωή μου. Εγώ όμως είχα βαφτιστεί μπουζουξής μέσα στου «Μάριου». Εκεί έγινα μάρτυρας μιας πολύ γερής κόντρας ανάμεσα στον Τσιτσάνη και τον Χιώτη.
Ένα μεσημέρι κάθονταν σε διπλανά τραπέζια και συζητούσαν έντονα για το μουσικό ύφος στο λαϊκό τραγούδι. Σε κάποια στιγμή ο Τσιτσάνης υψώνει τη φωνή του και με τη γνωστή θεσσαλική προφορά του λέει: «Τι είναι αυτά ρε που γράφεις τελευταία; Δεν ακούγονται για λαϊκά. Όλο μάμπο και σουίνγκ μου είσαι, όλο μοντέρνα
».
Ο Χιώτης εκνευρίστηκε και είπε στον Τσιτσάνη:
«Ό, τι και να μου πεις, εγώ σε παίζω ολόκληρο πάνω στην κιθάρα μου».
«Κι εγώ σε παίζω ολόκληρο πάνω στο μπουζούκι μου», απάντησε ο Τσιτσάνης.
«Θα σου δείξω ποιος είναι ο Χιώτης», είπε θυμωμένος ο Μανώλης και μέσα σε μια βδομάδα είχε έτοιμες δύο συνθέσεις του, δύο βαριά λαϊκά με κοινωνικό χαρακτήρα: «Σύρτε και φέρτε τον παπά» και «Τι θέλεις, μάνα δυστυχισμένη, κι όλο τον Χάρο παρακαλείς»
.
Τα τραγούδησε και τα δύο ο Τάκης Μπίνης κι έγιναν επιτυχίες της εποχής. Όταν βγήκαν τα τραγούδια, ο Χιώτης πήρε υπομάλης τον δίσκο των 78 στροφών, τον πήγε στου «Μάριου», τον έβαλαν στο πικάπ κι όλοι έμειναν ικανοποιημένοι από το βαρύ στυλ που έγραψε ο Χιώτης.
Στο πατάρι του «Μάριου» τέλος ήταν που βαφτίστηκα «Σπόρος» λέει ο Γιάννης Σταματίου… όταν με αποκάλεσε έτσι ο Μανώλης Χιώτης, επειδή φορούσα κοντό πανταλόνι κι έπαιζα πολύ ωραίο μπουζούκι».
Ήταν ένα απόσπασμα από το βιβλίο του αείμνηστου Πάνου Γεραμάνη (1945-2005) «Η ζωή μου ένα τραγούδι», που δυστυχώς δεν πρόλαβε να το δει και να το χαρεί, αφού κυκλοφόρησε λίγο μετά το θάνατό του.
Χιώτης ο ακέραιος και ο μάγκας

Παράλληλα, ένας πολύ ευαίσθητος και ακέραιος άνθρωπος. Όταν είχαν μπουζουριάσει τον Θεοδωράκη στον Ωρωπό, ο Χιώτης «έγραψε» κανονικά τους ασφαλίτες που σημείωναν ονόματα επισκεπτών και πήγε να τον δει στο επισκεπτήριο, την ίδια στιγμή που πολλοί άλλοι δήθεν σύντροφοί του, εξαφανιστήκαν κάνοντας την πάπια»…

Ο Χιώτης- η Ευφυΐα

Ο ίδιος ο Μάρκος Βαμβακάρης , ο δάσκαλος όλων, είχε πει για το Χιώτη: Τον άτιμο, το πρωί του δείχναμε το τραγούδι και το βράδυ ερχόταν να μας δείξει πώς να το παίξουμε καλύτερα.

Μα πάνω απ’ όλα ο Μανώλης Χιώτης σεβότανε την μουσική. Ήταν ο μοναδικός που είχε φτιάξει λαϊκή ορχήστρα με πνευστά και κρούστα με λάτιν ρυθμούς.

Στοιχεία που έχουμε προς επεξεργασία:

1946 την πατέντα του τετράχορδου μπουζουκιού μετά ενισχυτή

Βιρτουόζος παίχτης

Tην αποδοχή της πρότασης από των Πρόεδρο των ΗΠΑ

Θάνατος από καρκίνο


Uranian & Alea jasta ect


Γνωρίζουμε πως ο Μανώλης Χιώτης ήταν μαγευτικός σολίστας του μπουζουκιού.
Άρα έχουμε την εξίσωση CUPIDO=SUN/ZEUS που μας δίνει έναν μαγευτικό καλλιτέχνη. Ήταν επίσης και μεγάλος μουσικός λογω του ότι είχε προσθέσει ετερόκλητα στοιχεία στην μουσική του (σάμπα, ρούμπα κλπ) δηλαδή URANUS=CUPIDO/KRONOS. Επίσης είχε πατένταρε το τετράχορδο μπουζούκι και του είχε προσθέσει ηλεκτρικό μαγνήτη. Για να είμαστε ειλικρινείς, ιστορικά, για το τετράχορδο μπουζούκι δεν γνωρίζουμε για το εάν το εφεύρε ή άπλα το έβγαλε στην επιφάνεια. Αυτό όμως δεν μας στερεί την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε την εξίσωση POSEIDON=MERCURY/ZEUS. Τέλος οι σχέσεις (γάμοι) είχαν αναπάντεχο τέλος. Περνώντας την γνώμη μου με το έτσι θέλω. Ένας δικτάτορας. Και έτσι είναι μιας και επέβαλλε να παίζουν οι περισσότεροι με το τετράχορδο.

Πρέπει συνεπώς σε κάθε υπόθεση μας να έχουμε ''συμμετοχή'' προσωπικών σημείων

Μαγευτικός παίχτης:
CUPIDO=SUN/ZEUS= MC=SUN/ARIES POINT=URANUS/POSEIDON=MOON'S NODE /ASC: παίχτης μουσικού οργάνου που είναι μαγευτικός= ΕΓΩ=νοητική εγρήγορση και υπεροχή. Ένα άτομο που απαρτίζει με προσοχή το περιβάλλον του.

Ο Μανώλης Χιώτης ο άτυχος στον έρωτα: Παρά το ότι αγάπησε και αγαπήθηκε παράφορα τελικά οι σχέσεις του ήταν δύσκολες. O CUPIDO=SATURN/PLUTO δεν μας αφήνει αμφιβολία

21/3/1970 ημέρα θανάτου
o SARC MC πάει και βρίσκει τον NEPTUNE και ενεργοποιεί την εξίσωση: NEPTUNE=ASC/URANUS: Ο αποχωρισμός της στιγμής του θανάτου (σχέδιο 2)

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved