Βαγγέλης Παπαθανασίου – Προορισμένος να πετύχει

Γεννημένος καλλιτέχνης και μάλιστα αυτοδίδακτος, συνέθεσε το πρώτο έργο του σε ηλικία 4 ετών


από την Κατερίνα Σαλωνίκη








Σαν σήμερα στις 29 Μαρτίου 1943 γεννήθηκε στο Βόλο ο συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου, που μας θυμίζει με την παρουσία του πως μπορεί να πτωχεύσαμε οικονομικά, αλλά πολιτισμικά είμαστε ακόμα πλούσιοι.

Γεννημένος καλλιτέχνης και μάλιστα αυτοδίδακτος, συνέθεσε το πρώτο έργο του σε ηλικία 4 ετών. Έπειτα σπούδασε κλασική μουσική, ζωγραφική και σκηνοθεσία, στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στην Αθήνα.

Την δεκαετία του 60’ δημιούργησε τους Formix αφήνοντας το ανεξίτηλο χρώμα του στην Ελληνική pop κουλτούρα. Το 1968 μετακομίζει στο Παρίσι όπου μαζί με τον Ντέμη Ρούσο και τον Λουκά Σιδερά δημιουργούν τους Aphrodite’s child για να σημαδέψει και τη Γαλλική κουλτούρα. Αποκορύφωμα το άλμπουμ «666» που κυκλοφόρησε το 1972, βασισμένο στην Αποκάλυψη του Ιωάννη.

Η θριαμβευτική του συνέχεια περιλαμβάνει συγκλονιστικές συνθέσεις αναρίθμητες διακρίσεις και πολλά τιμητικά βραβεία.

Το 1982 τιμήθηκε με Όσκαρ για το τραγούδι της ταινίας «Οι δρόμοι της φωτιάς».

Η NASA επιλέγει τη «Μυθωδία» του και το 2001 γίνεται η επίσημη μουσική για την αποστολή της με τίτλο «2001 Οδύσσεια στον Άρη».

Υπογράφει με τη μουσική του πασίγνωστες ταινίες, με πιο πρόσφατη το 2007 το αριστούργημα «Ελ Γκρέκο». Συνθέτης του ηχητικού σήματος των ειδήσεων της ΕΡΤ από το 1982, ενώ αξέχαστη θα μείνει η συνεργασία του με την Ειρήνη Παππά στους δίσκους Ωδές (1979) και Ραψωδίες (1986).

Η μουσική του απευθύνεται σε όλο τον κόσμο, σε όλες τις τάξεις, σε όλες τις ιδιοσυγκρασίες. Πάνω από 40 δισκογραφικές δουλειές κοσμούν τον πλανήτη με τη μελωδική τους πρωτοπορία μέσω της ηλεκτρονικής μουσικής.

Από τον Δεκέμβριο του 2010 άφησε το κέντρο και το σπίτι όπου ζούσε με τη σύντροφό του και καλλιτέχνιδα Λώρα Μεταξά (κόρη του επιχειρηματία του γνωστού brandy). Αποχωρίστηκε τη θέα της Ακρόπολης και μετακόμισε στη Βουλιαγμένη σε ένα σπίτι «κάστρο» όπως το χαρακτηρίζουν οι γείτονες. Η ζωή τους εξακολουθεί να μοιράζεται μεταξύ Αθήνας, Πα­ρισιού και Νέας Υόρκης, αλλά τα τελευταία χρόνια μένουν περισσότερο στην Ελλάδα.

Ο αστεροειδής 6354 που βρίσκεται μεταξύ του Άρη και του Δία, έχει πάρει το όνομά του προς τιμήν του. Η επιστημονική έρευνα και η σχέση της με τις τέχνες είναι ο πυρήνας της φιλοσοφίας του ιδρύματος που φέρει το όνομά του καλλιτέχνη.

Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου είναι ένας Κριός, που η έμφαση της προσωπικότητάς του αποκτά τεράστια δυναμική με τις όψεις του Ήλιου του με τους αργούς πλανήτες.

Ο Ήλιος σε σύνοδο με τον Ερμή, τετράγωνο με τον Δία, εξάγωνο με τον Κρόνο, αντίθεση με Ποσειδώνα, τρίγωνο με Πλούτωνα και πιθανόν τετράγωνο με τη Σελήνη, δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας πως πρόκειται για έναν ασυνήθιστα δημιουργικό, ηγετικό, καλλιτεχνικό, προοδευτικό και θεληματικό άνθρωπο.

Άλλωστε αν παρατηρήσει κανείς το αγέρωχο βλέμμα του, μπορεί να αισθανθεί πως η τόση δόξα και αναγνώριση, μπολιάστηκαν μέσα από ατέλειωτες μοναχικές και ιδιωτικές περιπλανήσεις.

Η Σελήνη στον Αιγόκερω τονίζει τη φιλόδοξη φύση του, που δεν σταματά να δημιουργεί μέσα από το τρίγωνο με την Αφροδίτη στον Ταύρο.

Η αντίθεση της επιδεικτικής και φιλόδοξης Σελήνης του με τον Δία σε συνάρτηση με το τετράγωνο του Ήλιου του με τον Δία, δημιούργησε αρκετές αντιδικίες στη μουσική του πορεία. Η πιο γνωστή ήταν η διαμάχη με τον Σταύρο Λογαρίδη που έφτασε ως τα δικαστήρια, για την έντονη ομοιότητα του ορχηστρικού του Λογαρίδη «Μενεξεδένια Πολιτεία» με το μεταγενέστερο δικό του «Chariots Of Fire».

Το ακριβέστατο εξάγωνο του Ερμή με τον Ουρανό σε σχέση πάντα με τις καθοριστικές όψεις του Ήλιου του, έδωσε τη μουσική του ιδιοφυία μέσα από τους ηλεκτρονικούς ήχους, τους οποίους εμπλουτίζει με πρωτοποριακές συνθέσεις και φρέσκιες ιδέες και τεχνικές.

Έτσι καθιερώθηκε σαν πρωτεργάτης του ηλεκτρονικού ήχου με Ουράνιες προεκτάσεις.

Ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τη μουσική και την τέχνη γενικότερα σε σχέση με την προσωπική του καταξίωση μέσα από αυτές, χαρακτηρίζονται από μια αλληλουχία που τα αλυσιδωτά της κομμάτια φαίνεται αρχικά να αναιρούν το ένα το άλλο.

Αν κοιτάξουμε όμως καλύτερα τον χάρτη του και παρά το γεγονός πως δεν γνωρίζουμε ώρα γέννησης ώστε να έχουμε σαφέστατη εικόνα, θα δούμε πως ο χορός των φωτοδοτών Ήλιου και Σελήνης με τους υπόλοιπους πλανήτες, είναι μαγικός.

Διότι μπορεί η αντίθεση Ήλιου – Ποσειδώνα ενίοτε να τον αποπροσανατολίζει, αλλά το εξάγωνο με τον Κρόνο και το τρίγωνο με τον Πλούτωνα υποδεικνύουν πάντα τα σημεία εστίασης.

Το ίδιο συμβαίνει και με τη Σελήνη και τις όψεις που αναφέρθηκαν. Επιπλέον ο κυβερνήτης του ζωδίου του Άρης σχηματίζει τρίγωνο με τον Κρόνο έστω και κάπως ανοιχτό, δίνοντας τον απαραίτητο αυτοέλεγχο αλλά και το χαμηλό προφίλ που φροντίζει να διατηρεί.

Η πληρότητα σε αυτό που δημιουργεί τον κάνει να ξεχωρίζει μέσα από την πύρινη ιδιοσυγκρασία του, μεταφέροντας τη μελωδική δεξιοτεχνία του, πέρα από κάθε σύνορο.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved