Big Brother-Από τον Τζωρτζ Όργουελ στην Ρούλα Κορομηλά

ακολουθεί την πεπατημένη, αδυνατώντας να προσθέσει νέα «δημιουργικά» στοιχεία σε ένα reality που δεν είναι του στυλ της

Παπασταύρου Λίντα
Big Brother-Από τον Τζωρτζ Όργουελ στην Ρούλα Κορομηλά

Από τον Γιάννη Ριζόπουλο

Το πρώτο Ελληνικό Big Brother βγήκε στον αέρα το 2001 με τον πάλαι ποτέ «επαναστάτη» Ανδρέα Μικρούτσικο να αποδεικνύεται ιδανικός διαχειριστής του:

Δίδυμος με Άρη στους Διδύμους και μια ίδιο-συναστριακή σύνοδο Δήμητρας-Δία, με τον Δία στον Κριό, ήταν «γεννημένος» για το ρόλο και για ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα. Ακολούθησαν αρκετοί ακόμη κύκλοι του «παιχνιδιού», ωστόσο παρά τις προσδοκίες των καναλαρχών η «κότα» δεν είχε άλλα «χρυσά αβγά».

Το Ελληνικό τηλεοπτικό κοινό εξ αιτίας μιας …εγγενούς παραξενιάς της φυλής, φανατίστηκε στην αρχή αλλά δεν μπήκε ποτέ στη διαδικασία ενός μακροχρόνιου εθισμού.


Τελευταία οικοδέσποινα είναι η Υδροχόος Ρούλα Κορομηλά, που επίσης διαθέτει στο αστρολογικό της οπλοστάσιο μια «κρυφή» όψη Δήμητρας-Δία (αντίθεση). Σε αυτήν οφείλει κατά ένα μεγάλο μέρος το θριαμβευτικό πέρασμα της από τις οθόνες μας.

Ωστόσο ο Κρόνος της στον Τοξότη δεν είναι και η καλύτερη θέση για το συγκεκριμένο είδος που απαιτεί μεγάλη ευελιξία, διαρκείς «πατέντες» και μια φυσική ροπή στο ….ξεκατίνιασμα. Ουσιαστικά η κ Κορομηλά-όντας πραγματική κυρία-ακολουθεί αναγκαστικά την πεπατημένη, αδυνατώντας να προσθέσει νέα «δημιουργικά» στοιχεία σε ένα reality που δεν είναι του στυλ της.

Ο αστρολογικός Τζωρτζ Όργουελ
Ο συγγραφέας της αλληγορικής «Φάρμας των Ζώων» και του πασίγνωστου «1984» υπήρξε ένας από τους πλέον ασυμβίβαστους ιδεολόγους της εποχής του, «υπακούοντας» στα κελεύσματα του Άρη, του Ουρανού αλλά και του εξαιρετικά δυναμικού Ποσειδώνα του (στο 10ο οίκο σε όψεις με τα Φώτα και τον Άρη).
Η σύνοδος του αστρικού του Ωροσκόπου με τη Δήμητρα και βέβαια ο γωνιακός Δίας συνέβαλαν στο να είναι ένας από τους πλέον πολυσυζητημένους διανοητές του 20ου αιώνα. Βαθύτατα πολιτικός, έδωσε μια ουσιαστική διάσταση στα τετράγωνα των αστρικών Φώτων και του αστρικού Μεσουρανήματος με τη Δήμητρα, ενός πλανήτη που συνδέεται άμεσα τόσο με τη δημοσιογραφία, όσο και με την πολιτική.
Παράλληλα, με τον δυναμικό Άρη στον 1ο οίκο και τον ανατρεπτικό Ουρανό στον 4ο έζησε μια έντονη και περιπετειώδη ζωή, αλλάζοντας συχνά δραστηριότητες, επαγγέλματα και τόπους διαμονής (Ινδία, Αγγλία, Βιρμανία και πάλι στην Αγγλία, μέχρι να καταλήξει στο νησί Jura των Εβρίδων), υπερασπιζόμενος πάντα τις αρχές και την ιδεολογία του (ο ίδιος δήλωνε αναρχικός).

Είναι ίσως χαρακτηριστικό ότι το 1936, πριν καλά-καλά ...προλάβει να παντρευτεί, έφυγε για την Ισπανία, όπου πολέμησε στο πλευρό των Δημοκρατικών, εναντίον του Φράνκο.


Ωστόσο το τ-τετράγωνο Ουρανού-Δία-Πλούτωνα πάνω σχεδόν στις γωνιακές ακμές του Ωροσκοπίου, του επεφύλασσε και μερικές δυσάρεστες «εκπλήξεις», όπως ήταν ο ξαφνικός θάνατος της συζύγου του Ιλέην αλλά και τα προβλήματα υγείας που τελικά του στοίχισαν και τη ζωή του (έπασχε από φυματίωση, όντας ένα ακόμη θύμα της γενιάς με τον Πλούτωνα στους Διδύμους). Πέθανε στις 21/1/50, σε ηλικία 47 ετών, τρεις μήνες αφότου είχε παντρευτεί για δεύτερη φορά (μέσα στο νοσοκομείο) την Sonia Brownell.

Οι δημιουργικές προβολές στο έργο του Όργουελ
Το ζώδιο του Καρκίνου-ιδιαίτερα όταν φιλοξενεί τη Σελήνη-έχει αποδεδειγμένα πολλές καλλιτεχνικές «άκρες», ωστόσο όσον αφορά τη λογοτεχνία συνδέεται κυρίως με την ποίηση.

Στην περίπτωση του Όργουελ το συγγραφικό και δημοσιογραφικό έργο του υποδηλώνεται από το Μεσουράνημα στους Διδύμους σε σύνοδο με τον Πλούτωνα και σε αντίθεση με τον Ουρανό στον Τοξότη. Οι δύο αργοί πλανήτες μπόλιασαν με κάθε τρόπο τη σκέψη του Όργουελ, που αποτυπώθηκε στο χαρτί και για έναν ακόμη λόγο:

Η σύνοδος του Ερμή στον 9ο οίκο με τον αστρικό Ήλιο (και την αστρική Σελήνη) είναι μια ίδιο-συναστριακή συνθήκη που απαντάται συχνά σε λόγιους και διανοούμενους. Το «μιξάρισμα» των στοιχείων των δύο ζωδίων «έδεσε» με κάποιο τρόπο και τους φανταστικούς Καρκινικούς τόπους που δρουν οι ήρωες της αλληγορικής μυθιστορίας του ( Φάρμα, Ωκεανία) με το πνεύμα των info-maniacs Διδύμων.

Τόσο στο «Μεγάλο Αδελφό» του 1984 (το μάτι που τα βλέπει όλα), όσο και στη διπλή υπόσταση των Γουρουνιών (ως alter ego των ανθρώπων) οι Δίδυμοι είναι πανταχού παρόντες.

Και τελικά, αν η «Φάρμα των Ζώων» μπορεί να θεωρηθεί μια μάλλον τυπική δημιουργική προβολή ενός Ωροσκόπου στην Παρθένο (συμβάλλει και η Δήμητρα στο ίδιο ζώδιο), το «1984» και ο Μεγάλος Αδελφός ξεπήδησαν από τους Διδύμους και ειδικότερα από τον Πλούτωνα.


Ανοίγοντας μια μικρή παρένθεση, οφείλω να επισημάνω ότι η σύνοδος του Πλούτωνα με τον Ποσειδώνα στα τέλη του 19ου αιώνα, άνοιξε ουσιαστικά ένα νέο κεφάλαιο στην εξέλιξη της ανθρωπότητας, ορίζοντας τα πεδία του ζωδίου ως τον κεντρικό άξονα της. Η «κοινωνία της πληροφορίας» είναι ένας από τους γνήσιους καρπούς αυτής της συνόδου και με δεδομένη την δισχιλιετή επιρροή της, ακόμη δεν έχουμε δει τίποτα…

Ο Όργουελ ως φορέας της ενέργειας του Πλούτωνα, άντλησε το αρχετυπικό της περιεχόμενο και αποτύπωσε γραπτά μια κυρίαρχη εκδοχή της. Στο ωροσκόπιο του, εκτός από την μορφή του Μεγάλου Αδελφού είναι έκδηλο και ένα ακόμη σεναριακό στοιχείο του «1984». Το ότι στην φανταστική (…) Ωκεανία για καθαρά πολιτικούς λόγους ο έρωτας είναι κολάσιμη πράξη, δεν είναι παρά μια «κατ’ εικόνα και ομοίωση» απόδοση του Κρόνου στον 5ο οίκο και τον Υδροχόο. Επίσης είναι χαρακτηριστικό ότι το «έγκλημα της σκέψης» τίθεται κάτω από την άμεση επιτήρηση των μηδενιστικών πτυχών του Πλούτωνα. Για να καταργηθεί η σκέψη χρησιμοποιείται η γλώσσα: Η Νέα Ομιλία που το λεξιλόγιο της φτωχαίνει κάθε χρόνο στοχεύει στο να μην υπάρχει τελικά τρόπος ώστε να διαπραχθεί το «έγκλημα».



Το πραγματικό «1984»
Και στις μέρες μας βλέπουμε να δρομολογείται το …ίδιο έργο, τόσο μέσα από την σταδιακή περιθωριοποίηση της εξαιρετικά πλούσιας αρχαίας Ελληνικής, όσο και από την στοχευμένη αποχαύνωση της TV.

Οι απανταχού τηλεοπτικοί Big Brothers δημιούργησαν εδώ και χρόνια στο κοινό την ψευδαίσθηση ότι εξουσιάζει και παίρνει αποφάσεις-ενώ στην ζωή του συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο-εξοικειώνοντας το παράλληλα με μια όχι και τόσο μακρινή πραγματικότητα.

Με τις ευλογίες του Πλούτωνα στον Τοξότη (1996-2008) αλλά και του Ποσειδώνα στον Υδροχόο, ο Μεγάλος Αδελφός έγινε παγκόσμια πράξη τόσο στις τηλεοράσεις μας όσο και στη ζωή μας. Οι κάμερες μας έχουν ήδη περικυκλώσει και δυστυχώς δεν υπάρχουν μόνον αυτές που φαίνονται…

Με το πέρασμα του Πλούτωνα στον Αιγόκερω, η νέα συλλογική συνείδηση που διαμορφώθηκε-με την σύμπραξη της τηλεόρασης-τα προηγούμενα χρόνια μπήκε στη φάση της έμπρακτης αξιοποίησης της από τα ποικίλα κέντρα εξουσίας. Όχι και να πάει στράφι η «γνώση» που αποκτήθηκε με τόσο κόπο...


Κατά έναν παράδοξο τρόπο ο Όργουελ αναφερόμενος στην παγκοσμιοποιημένη προπαγάνδα προφήτευσε και την τύχη του έργου του, που χρησιμοποιήθηκε από έναν μεγιστάνα των media (τον Ταύρο John de Mol) ο οποίος δανείστηκε και εισήγαγε το θέμα στην παγκόσμια τηλεοπτική κουλτούρα. Όπως στο «1984» με την ονομασία «Υπουργείο Αγάπης» περιγράφονταν ακριβώς το αντίθετο, έτσι και το «σήμα κατατεθέν» του Big Brother από μια επαναστατική αλληγορία εναντίον του ολοκληρωτισμού κατέληξε ως ένα από τα πιο δυνατά όπλα του...



Από το χαρτί στις οθόνες μας
Το βιβλίο εκδόθηκε στις 8 Ιουνίου του 1949 με τον Ήλιο να βρίσκεται πάνω σχεδόν στον γενέθλιο Πλούτωνα του Όργουελ και τον διελαύνοντα Πλούτωνα στο Λέοντα να κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του (σε τα-τετράγωνο με τη Σελήνη στο Σκορπιό και τον αστρικό Ερμή στον Ταύρο).

Ο Ουρανός στο τέλος των Διδύμων, ανεξάρτητα από αυτό που σηματοδοτούσε για τον ίδιο τον συγγραφέα (μόλις είχε μπει στο 10ο οίκο του πριμοδοτώντας μια καμπή στην καριέρα του) επεσήμανε με τη σειρά του την Πλουτώνια διάσταση του έργου, που γράφτηκε με τον διελαύνοντα Ουρανό πάνω στον γενέθλιο Πλούτωνα του δημιουργού του.

Παράλληλα βέβαια μέσω του ενεργού Ουρανού στους Διδύμους γίνονται κατανοητά και τα οξύμωρα αντιθετικά σχήματα που χρησιμοποίησε ο συγγραφέας στο «1984». Πόλεμος που ονοματίζεται Ειρήνη και Μίσος ενδεδυμένο με τον μανδύα της Αγάπης.

Έπρεπε να περάσουν πενήντα χρόνια Δυτικής ευδαιμονίας για να βιώσουμε το σενάριο σε μια πιο glamorus-Ρωμαϊκή εκδοχή. Η πολιτική του «άρτος και θεάματα» απέδωσε τους καρπούς της στις 16 Σεπτεμβρίου του 1999, όταν προβλήθηκε στην Ολλανδία το πρώτο επεισόδιο του «Μεγάλου Αδελφού». Και μπορεί το τετράγωνο της αστρικής Δήμητρας με το Δία να υποσχόταν πολλά για την επιτυχία του reality, όμως η τριπλή σύνοδος Σελήνης-Άρη-Πλούτωνα στον Τοξότη έλεγε επίσης πολλά σχετικά με τα «νέα ήθη» που περνούσαν μέσω της τηλεόρασης.

©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved