Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ:
ΗΛΙΟΣ - 26° 40' 45" ΣΚΟΡΠΙΟΣ
ΣΕΛΗΝΗ - 05° 17' 52" ΚΡΙΟΣ
ΕΡΜΗΣ - 13° 09' 50" ΤΟΞΟΤΗΣ R
ΑΦΡΟΔΙΤΗ - 25° 22' 49" ΖΥΓΟΣ
ΑΡΗΣ - 01° 56' 44" ΙΧΘΥΕΣ
ΔΙΑΣ - 02° 20' 08" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΚΡΟΝΟΣ - 06° 34' 56" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΟΥΡΑΝΟΣ - 29° 32' 25" ΚΡΙΟΣ R
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ - 13° 42' 15" ΙΧΘΥΕΣ R
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ - 19° 20' 22" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ - 28° 59' 28" ΚΑΡΚΙΝΟΣ R

Peter Weir - Σκηνοθετώντας το ανορθόδοξο

Εξαιρετικά χαμηλών τόνων -παρότι Λέων- προτιμά να μιλά με τα έργα του

Peter Weir - Σκηνοθετώντας το ανορθόδοξο

από τον Γιάννη Ριζόπουλο


Ο Peter Weir, ίσως ο σημαντικότερος Αυστραλός σκηνοθέτης της εποχής μας, γεννήθηκε στις 21/8/44 (ώρα άγνωστη) στο Σίδνεϊ. Εξαιρετικά χαμηλών τόνων -παρότι Λέων- προτιμά να μιλά με τα έργα του, κάτι βέβαια που παραπέμπει άμεσα στην ...κοσμοσυρροή πλανητών στην Παρθένο (πέντε, ζωή να ‘χουν...)


Το 1975 ως εκφραστής του Νέου Κύματος στον Αυστραλιανό κινηματογράφο, έκανε αισθητή την παρουσία του με το ποιητικό και συμβολικό δράμα «Πικ-νικ στο Βράχο των Κρεμασμένων» και από τότε δεν σταμάτησε να εκπλήσσει το κοινό και τους κριτικούς με τις δημιουργίες του: Το «Τελευταίο Κύμα» ακολούθησαν, το «Καλλίπολις» και τα «Επικίνδυνα Χρόνια» με πρωταγωνιστές τον Μελ Γκίμπσον και την Σιγκούρνι Γουίβερ, μια ταινία που ήταν και η τελευταία της «Αυστραλιανής» περιόδου.

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, συνεπικουρούμενος από την αντίθεση του Ουρανού με την γενέθλια θέση του στους Διδύμους, άλλαξε ρότα και μπήκε στην Αμερικανική βιομηχανία του θεάματος, όχι όμως για να κάνει τις συνηθισμένες σε ανάλογες περιπτώσεις «εκπτώσεις». Δημιούργησε μια σειρά ποιοτικών όσο και εμπορικών ταινιών που έγραψαν ιστορία, όπως «Μάρτυρας Εγκλήματος», «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών», «Πράσινη Κάρτα», «The Truman Show» «Master and Commander» και η τελευταία του δημιουργία «The Way Back», η πορεία προς την ελευθερία μιας ομάδας φυγάδων από ένα γκουλάγκ της Σιβηρίας.

peter_weir

Η θεματολογία των ταινιών του είναι σίγουρα πολύ ιδιαίτερη, με τις περισσότερες να περιστρέφονται γύρω από τα κίνητρα και τη συμπεριφορά χαρακτήρων που βρίσκονται σε απομόνωση και / ή άγνωστες καταστάσεις. Καταλυτική συμμετοχή σε αυτήν την «γραμμή», όπως και στο συχνό θέμα της αντιπαράθεσης-σύνθεσης δύο ξένων κόσμων, έχει ο Ποσειδώνας στον Ζυγό και τα δύο του τετράγωνα: Ένα φανερό με τον Κρόνο στον Καρκίνο κι ένα «κρυφό» με τον τροπικό Ουρανό.

Μάλιστα, οι τρεις αργοί πλανήτες, μπολιάζοντας άμεσα με την ενέργεια τους την Αφροδίτη στην Παρθένο, παρέχουν άπλετα το «δικαίωμα» στον Weir, να γίνει φορέας της και εκφραστής της. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για να αναδειχθεί ο ίδιος σε έναν πρωτότυπο αλλά και ποιοτικό σκηνοθέτη πρώτης γραμμής που συνάμα είναι και σημείο αναφοράς στην τέχνη του.

Κι ενώ οι «κρυφές» σύνοδοι του πλανήτη των τεχνών με την Αφροδίτη και τον Δία όρισαν σε μεγάλο βαθμό την καλλιτεχνική κλίση του Αυστραλού σκηνοθέτη, ο Ουρανός ήταν εκείνος που καλλιέργησε την πρωτοτυπία και τους πειραματισμούς του. Ο πλανήτης της ιδιαιτερότητας, ανεξάρτητα από την οικοθεσία του, πραγματικά ...οργιάζει μέσα στον χάρτη σχηματίζοντας επιπλέον δυναμικές όψεις με τον Ερμή τον Δία και βέβαια τον αστρικό Κρόνο, με αποτέλεσμα ο Peter Weir συχνά-πυκνά να ξεφεύγει από τις εύκολες λύσεις επιλέγοντας ένα φαινομενικά ανορθόδοξο κάστινγκ ηθοποιών.

Στην προσωπική του ζωή-υπερβαίνοντας δημιουργικά τις όψεις της Αφροδίτης του που φαίνεται πως βρήκαν τον ...παράδεισο τους στις ταινίες του-είναι αξιοσημείωτα σταθερός, όντας παντρεμένος από το 1966 με την Wendy Stites.

Όσο για την παγκόσμια αναγνώριση του, έχει πολλά να μας ...πεί η τριπλή σύνοδος Ήλιου-Δήμητρας-Δία.



Σχολιάστε
ΣΧΟΛΙΑ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies