Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ:
ΗΛΙΟΣ - 22° 15' 17" ΣΚΟΡΠΙΟΣ
ΣΕΛΗΝΗ - 12° 15' 41" ΥΔΡΟΧΟΟΣ
ΕΡΜΗΣ - 13° 05' 12" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΑΦΡΟΔΙΤΗ - 25° 18' 18" ΖΥΓΟΣ R
ΑΡΗΣ - 29° 14' 39" ΥΔΡΟΧΟΟΣ
ΔΙΑΣ - 01° 21' 38" ΤΟΞΟΤΗΣ
ΚΡΟΝΟΣ - 06° 09' 13" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΟΥΡΑΝΟΣ - 29° 41' 54" ΚΡΙΟΣ R
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ - 13° 43' 29" ΙΧΘΥΕΣ R
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ - 19° 14' 34" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ - 29° 10' 27" ΚΑΡΚΙΝΟΣ

Γουόλτ Ντίσνεϊ - Ο νευρωτικός παραμυθάς

Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ γεννήθηκε στις 5/12/1901 (ώρα 00:35) στο Σικάγο των ΗΠΑ.
Γουόλτ Ντίσνεϊ - Ο  νευρωτικός παραμυθάς
από τον Γιάννη Ριζόπουλο

Πως θα ήταν άραγε η ζωή μας, χωρίς τον Μίκυ Μάους, τον Γκούφη, τον Μαύρο Πητ και την πολυπληθή οικογένεια Ντακ;

Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ, ο άνθρωπος που άλλαξε τα δεδομένα στα κινούμενα σχέδια και δημιούργησε το μεγαλύτερο μέρος της μυθολογίας των παιδικών μας χρόνων -και όχι μόνον- γεννήθηκε στις 5/12/1901 (ώρα 00:35) στο Σικάγο των ΗΠΑ.

Στην πραγματικότητα βέβαια όσο γλυκιά ήταν η συμβολή του στην παιδικότητα μας, άλλο τόσο ...στριμμένη ήταν η παρουσία του επί της γης! Κι εδώ ανιχνεύεται ίσως η δραστική επιρροή του άρχοντα των αντιφάσεων, του ανατρεπτικού Ουρανού.

Τοξότης με Ωροσκόπο στην Παρθένο και Σελήνη στο Ζυγό, ο Ντίσνεϊ χαρακτηρίστηκε αστρολογικά από τους τέσσερεις πλανήτες στον άξονα 3ου-9ου (Τοξότης-Δίδυμοι), που συνέβαλαν κατά πολύ στην ικανότητα του ως animator.

Η σύνοδος του Ήλιου με τον Ουρανό ήταν σίγουρα εκείνη που έκανε τη διαφορά και τον «έσπρωξε» στις πρωτοποριακές για την εποχή του καινοτομίες.

Από την άλλη πλευρά ο ίδιος πλανήτης του προσέδωσε τις πολυπληθείς παραξενιές του και την εν γένει «πραξικοπηματική» συμπεριφορά του.

disney
 

Ενώ ως δημιουργός κινήθηκε άψογα στο πνεύμα του Ουρανού (και του Ποσειδώνα) του, στην προσωπική ζωή και τις κοινωνικές του αντιλήψεις υπήρξε υπέρ-συντηρητικός, υιοθετώντας την συχνά ακραία φύση του πλανήτη σε ανάλογα ζητήματα.

Ιδρυτής της Αντικομουνιστικής Συμμαχίας Κινηματογραφιστών ήταν ένα από τα «αγαπημένα παιδιά» της επιτροπής Μακάρθι, που έβαλε σε καραντίνα κάθε «ύποπτο για κομουνιστική δράση» δημιουργό, στις αρχές της δεκαετίας του 50. Εκεί ήταν που η παιδικότητα του Τοξότη πήγε ...περίπατο και αντικαταστάθηκε από την φανατική προσήλωση στον «νόμο και την τάξη» του Αιγόκερω, plus Ουρανό.

Και είχε πάρει τόσο σοβαρά τον ρόλο του θεματοφύλακα της ηθικής, που διέκοψε τη φιλική σχέση του με τον Σπένσερ Τρέησι, όταν έμαθε για τον «αμαρτωλό» δεσμό του με την Κάθρην Χέμπουρν.

Ως χαρακτήρας και εργοδότης ήταν κακότροπος με εμμονές και νευρώσεις. Όταν είχε άγχος... έπλενε τα χέρια του πάνω από 30 φορές την ώρα. Τι να κάνει, έπρεπε να «βγει» με κάποιο τρόπο και αυτή η πλευρά του Ωροσκόπου του!

Επιπλέον, οι τρεις πλανήτες στον Αιγόκερω και το τετράγωνο της Σελήνης με τον Άρη σιγόνταραν τις «αυστηρές αρχές» και το «νευρωτικόν» του χαρακτήρα του.

Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα εξ αιτίας της τυραννικής συμπεριφοράς του πατέρα του, κάτι που υποδηλώνεται από την παρουσία του Άρη και του Κρόνου στον 4ο οίκο του ωροσκοπίου του (ο Δίας στον ίδιο οίκο μπορεί να προσφέρει υλική αλλά όχι συναισθηματική στήριξη).

Ο αστρικός Άρης μάλιστα «πέφτει» πάνω στον τροπικό Ήλιο, δίνοντας μια ακόμη πιο ουσιαστική διάσταση στο πρόβλημα και δείχνοντας όμως παράλληλα τον δρόμο μιας «εκδικητικής» -ως προς το αίσθημα της πατρικής απόρριψης- διαδικασίας, που είχε θεαματικά αποτελέσματα.

Οι τρεις πλανήτες στον 4ο οίκο συνέβαλαν τόσο στο κτίσιμο των επιχειρήσεων του, όσο και στην ίδρυση της Ντίσνεϊλαντ, που ψυχολογικά δεν ήταν παρά μια προσπάθεια να «πάρει τη ρεβάνς» από την παιδική του ηλικία.

Αστρολογικά, η σύνοδος του αστρικού Δία και του Κρόνου με την ακμή του 4ου οίκου στον Τοξότη, το ζώδιο που σχετίζεται άμεσα με τις ...παιδικές χαρές, φωτογραφίζει αυτό το εγχείρημα του.

Ωστόσο, η απάντηση στο γιατί ο Ντίσνεϊ έγινε κινηματογραφιστής και ταυτόχρονα... παραμυθάς, δίνεται από τον Ποσειδώνα στο 10ο οίκο, που κάνει τετράγωνο με τη Σελήνη και την αστρική Δήμητρα και ως αστρικός αντίθεση με τον Ήλιο. Η «υπεροχή» δηλαδή του πλανήτη της φαντασίας είναι σαφέστατη και χωρίς την συμβολή του η Λιμνούπολη θα περίμενε ακόμη την επινόηση της,

Ο κινηματογράφος ήταν μια εφαρμογή της συνόδου Ποσειδώνα-Πλούτωνα στους Διδύμους την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα και ο Γουόλτ Ντίσνεϊ πρόσθεσε στο «αρχικό υλικό» τη συνδυασμένη (Τοξότης-Παρθένος) εκδοχή των κινουμένων σχεδίων.

Η πειραματική του διάθεση και το δημιουργικό πέρασμα σε μια νέα πραγματικότητα φαίνεται και από το τ-τετράγωνο που σχηματίζει η αστρική Σελήνη με τον Ουρανό και τον Πλούτωνα.

Η Σελήνη στον Ζυγό, όντας στον 1ο οίκο αποδείχθηκε ένας εξαιρετικά σημαντικός δείκτης στην ζωή του Ντίσνεϊ, εκπληρώνοντας πρώτα απ’ όλα το πλεονέκτημα ενός υψηλού δείκτη δημοφιλίας, που συνήθως επιδιώκει (και κερδίζει).

Ωστόσο οι δύσκολες όψεις της είχαν και σοβαρές παρενέργειες.

Η ενεργοποίηση του Πλούτωνα στους Διδύμους, από τη Σελήνη και τον αστρικό Άρη (σε αντίθεση) ήταν και η βασική αιτία του θανάτου του (πέθανε από καρκίνο των πνευμόνων), κάτι όμως που κρίνεται ως ...φυσιολογικό με τα τρία πακέτα που κάπνιζε καθημερινά σε όλη του τη ζωή.

Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ ήταν παντρεμένος με τη Λίλλυ και είχαν δύο κόρες, τη μια υιοθετημένη.

Άφησε πίσω του μια τεράστια πολιτιστική κληρονομιά, έναν εύρωστο επιχειρηματικό όμιλο με πολυποίκιλη δραστηριότητα και... μόλις είκοσι έξη Όσκαρ, τα περισσότερα που έχει κερδίσει ποτέ κανείς.

Σχολιάστε
ΣΧΟΛΙΑ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies