Κυριακή 23 Απριλίου 2017
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ:
ΗΛΙΟΣ - 03° 26' 03" ΤΑΥΡΟΣ
ΣΕΛΗΝΗ - 21° 28' 01" ΙΧΘΥΕΣ
ΕΡΜΗΣ - 28° 08' 17" ΚΡΙΟΣ R
ΑΦΡΟΔΙΤΗ - 28° 06' 32" ΙΧΘΥΕΣ
ΑΡΗΣ - 01° 21' 56" ΔΙΔΥΜΟΙ
ΔΙΑΣ - 16° 18' 48" ΖΥΓΟΣ R
ΚΡΟΝΟΣ - 27° 33' 19" ΤΟΞΟΤΗΣ R
ΟΥΡΑΝΟΣ - 24° 59' 07" ΚΡΙΟΣ
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ - 13° 29' 53" ΙΧΘΥΕΣ
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ - 19° 23' 47" ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ R
ΒΟΡΕΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ - 26° 56' 43" ΙΧΘΥΕΣ

Πότε και πώς «βγαίνει» ο Ωροσκόπος μας;

Σε κάθε ωροσκόπιο παίζονται διαρκώς «παιχνίδια εξουσίας» μεταξύ των πλανητών και πολύ συχνά ο ένας «καπελώνει» τον άλλον.

Πότε και πώς «βγαίνει» ο Ωροσκόπος μας;

 

Ωροσκόπος-Ήλιος-Σελήνη: Το παιχνίδι των ισορροπιών


Ταύτιση και προβολή

Κατ' αρχάς δεν πρέπει να ξεχνάμε τη βασική διάκριση ανάμεσα στον Ήλιο και τη Σελήνη. Ο πρώτος εκφράζει στοιχεία της "αρσενικής" πλευράς και η δεύτερη της "θηλυκής". Υπ' αυτήν την έννοια είναι ευκολότερο για έναν άνδρα να λειτουργήσει τον Ήλιο του, ως κεντρικό εκφραστή της προσωπικότητας του, παρά τη Σελήνη.

Αν εξαιρέσουμε τις περιπτώσεις ταύτισης με το θηλυκό στοιχείο, που μπορεί να προέλθει από μια ιδιόμορφη Σελήνη με έντονες όψεις (για διαφορετικούς λόγους, η Αφροδίτη και ο Ποσειδώνας πιέζουν περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση), τα θηλυκά χαρακτηριστικά προσωποποιούνται συνήθως, στις γυναίκες της ζωής του.

Αντίστοιχα μια γυναίκα μπορεί άνετα να χρησιμοποιεί τη Σελήνη για λογαριασμό της, βιώνοντας τις Ηλιακές ιδιότητες στους άνδρες, που την περιβάλλουν. Μια έντονη όψη του Ήλιου της με τον Άρη η τον Ποσειδώνα, μπορεί επίσης να την... μπερδέψει, θεωρώντας ότι αυτή είναι το... αρσενικό.

Να διευκρινίσω εδώ ότι το "αρσενικό" και το "θηλυκό" αναφέρονται ως ψυχολογικές προτεραιότητες και δεν έχουν απαραίτητα σεξουαλική υπόσταση.

 

 

Αρσενικό-Θηλυκό

Η ενδεχόμενη κυριαρχία της Σελήνης, η επιβολή δηλαδή των στοιχείων της στην προσωπικότητα του ατόμου, έχει εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα στους ανδρικούς και τους γυναικείους χάρτες.

Όσον αφορά τις γυναίκες όλα κινούνται στη σφαίρα του... φυσιολογικού.

Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Παρθένος με Σελήνη στον Κριό, δεν δίστασε να εγκαταλείψει την καριέρα της στο Χόλυγουντ όταν ερωτεύθηκε τον Ροσελίνι.

 

Για τους άνδρες όμως, αυτή η Σελήνη μπορεί να δηλώνει από μια άνετη πρόσβαση στο κοινό-κάτι ιδιαίτερα πολύτιμο σε καλλιτέχνες και πολιτικούς-μέχρι την άμεση εξάρτηση τους από το θηλυκό στοιχείο.

Το είδος και οι συνέπειες της εξάρτησης εξαρτώνται πάντα από τους πλανήτες, που ασπεκτάρουν τη Σελήνη αλλά και τον τρόπο που τελικά θα επιλέξει το άτομο για να διαχειριστεί όλο αυτό το υλικό.

Η δημιουργική έκφραση είναι πάντα μια ουσιαστική εφαρμογή.

Ο Αλοίς Αλτζχάιμερ είχε σύνοδο Σελήνης-Κρόνου στην Παρθένο, σε αντίθεση με τη σύνοδο Άρη-Ποσειδώνα-Δήμητρας στους Ιχθύες. Αυτή τη περίπλοκη και ανησυχητική ένδειξη την μετέτρεψε ως γιατρός σε όπλο, περιγράφοντας την ομώνυμη ασθένεια.

Και ο Φρόιντ με τετράγωνο Σελήνης-Ποσειδώνα περιέγραψε με σαφήνεια το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα, που συχνά προκύπτει από τη σχέση τους.

Άλλοι στη θέση τους, χωρίς μια δημιουργική διαχείριση της ενέργειας των πλανητών τους θα είχαν εγκλωβιστεί σε ένα φαύλο κύκλο προσωπικών αδιεξόδων και συμπλεγμάτων.

 

Πολλοί άνδρες με έντονες όψεις Σελήνης-Άρη, που στην πράξη κατέστησαν τη Σελήνη παντοδύναμη, δεν κατόρθωσαν να ξεφύγουν ποτέ από τη σχέση αγάπης-μίσους για το θηλυκό αρχέτυπο, προσωποποιημένο η μη.

Ακόμα και οι δημιουργοί σαν τον Τένεσι Ουίλιαμς με τις νευρωτικές ηρωίδες του, κυριαρχήθηκαν συχνά από το... άγριο θηλυκό.

 

 

Ο τρίτος πόλος

Ο Ωροσκόπος, σε αυτό το παιχνίδι των δύο φύλων παραμένει περίπου ουδέτερος και δημιουργεί άμεσα δύο δίπολα.

Για τον άνδρα το βασικό ερώτημα είναι αν θα εκφραστεί περισσότερο ο Ήλιος η ο Ωροσκόπος του. Και για τη γυναίκα μπαίνει το αντίστοιχο ερώτημα σε σχέση με τη Σελήνη της.

Η σωστή απάντηση σε αυτό το... υπαρξιακό δίλημμα είναι ότι θα εκφραστεί πρώτος εκείνος η εκείνη, που απειλείται περισσότερο.

Εκείνοι δηλαδή, που καλούνται να αποδείξουν το ποιοί είναι και να υπερασπιστούν τη φύση τους.

 

Αστρολογικά η "απειλή" προκύπτει είτε από παρεμβάσεις (όψεις) άλλων πλανητών, είτε από την "εκ γενετής" ανταγωνιστικότητα των ζωδίων στα οποία βρίσκονται ο Ήλιος, η Σελήνη και ο Ωροσκόπος.

Ξεκινώντας από το τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι μια μη ανταγωνιστική ζωδιακή θέση Ήλιου-Ωροσκόπου (όταν λόγου χάρη, βρίσκονται σε ζώδια του ίδιου στοιχείου) δεν πιέζει τον Ωροσκόπο να εξωτερικεύσει τα χαρακτηριστικά του. Αντίθετα μια ανταγωνιστική σχέση θα τον σπρώξει να εκδηλωθεί πρόωρα.

 

Μερικά ζωδιακά ζευγάρια, που η φύση τους βρίσκεται σε άμεση αντιπαράθεση έχουν είτε τετραγωνική σχέση (Λέων-Σκορπιός, Κριός-Καρκίνος, Παρθένος-Τοξότης, Ταύρος-Υδροχόος) είτε άμεσα γειτονική (Ιχθείς-Κριός, Τοξότης-Αιγόκερως, Ζυγός-Σκορπιός κοκ). Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο Ωροσκόπος είτε πιέζεται να εκδηλωθεί, είτε «υποχωρεί» προς όφελος του «αντιπάλου». Ένα καλό παράδειγμα είναι ο Πάμπλο Πικάσο (Σκορπιός με Ωροσκόπο Λέοντα) που δεν αναγνώρισε ποτέ τα παιδιά του, εκδικούμενος τη σύντροφο και το ...Λέοντα του.

 


1+1= ;

Σε ένα ωροσκόπιο οι ενέργειες των πλανητών η των Φώτων δεν είναι προστιθέμενες.

Υπάρχει διάχυτη η εντύπωση ότι ένας Σκορπιός με Ωροσκόπο στο Σκορπιό θα είναι «πολύ Σκορπιός», συνήθως όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική, ως προς την εξωτερική έκφραση. Η εσωτερική αρμονία αποτρέπει την υπερβολική εκδήλωση εκείνων των εξωτερικών χαρακτηριστικών με βάση τα οποία «αναγνωρίζονται» τα ζώδια. 'Έτσι το άτομο, διατηρώντας μια εσωτερική βεβαιότητα γι αυτό που είναι, μπορεί να δείχνει οτιδήποτε άλλο εκτός από τους Σκορπιούς του: Την Αφροδίτη, τον Άρη του κλπ.

Ένα καλό παράδειγμα είναι ο γνωστός ηθοποιός Σον Κόνερι. Με Ήλιο και Σελήνη στην Παρθένο δείχνει εξαιρετικά... Λέων.

 

Πότε «βγαίνει» ο ωροσκόπος;

Στους... αστρολογούμενους υπάρχει διάχυτη η εντύπωση ότι τα χαρακτηριστικά του ωροσκόπου εκδηλώνονται «μετά τα τριάντα». Κάτι τέτοιο βέβαια δεν είναι ακριβές αφού ένας ωροσκόπος μπορεί να εξωτερικεύσει τα χαρακτηριστικά του είτε από πολύ νωρίς, είτε και... καθόλου. Όλα είναι θέμα των εσωτερικών συσχετισμών μέσα στο γενέθλιο χάρτη.

 

 

Ωροσκόπος-Φώτα-Πλανήτες: Ο ρόλος των όψεων

Οι όψεις, είναι αυτές, που με την παρουσία τους ενισχύουν το ρόλο του κάθε αστρολογικού δείκτη μέσα στην «ανοιχτή κοινωνία» του γενέθλιου χάρτη. Σε κάθε ωροσκόπιο παίζονται διαρκώς «παιχνίδια εξουσίας» μεταξύ των πλανητών και πολύ συχνά ο ένας «καπελώνει» τον άλλον.

Όταν χαρακτηρίζουμε έναν άνθρωπο με σύνοδο Ήλιου-Κρόνου ως «Κρόνιο» εννοούμε απλά ότι ο Κρόνος έχει «το πάνω χέρι» και δεν αφήνει να ανασάνει... κανείς, αν δεν κινείται με βάση τις αρχές του. Σε αυτήν την περίπτωση ο Ήλιος, που τυπικά είναι ο βασικός εκφραστής της προσωπικότητας, τελεί υπό κηδεμονία...

 

Ωστόσο αν στο ίδιο ωροσκόπιο υπάρχει μια έντονη όψη του Ωροσκόπου, της Σελήνης η και του ίδιου του Ήλιου με το Δία (το... αντίπαλο δέος του Κρόνου), τότε ο ανταγωνισμός μεταξύ τους θα τους οδηγήσει στα άκρα. Και το άτομο χρησιμοποιώντας εναλλάξ, πότε τον έναν και πότε τον άλλον μπορεί να μετατρέπεται από αυστηρά επικριτικό η συνεσταλμένο σε μέγα... ψώνιο η αμετροεπή, και το αντίστροφο. Σε αυτήν την περίπτωση ο Ήλιος, η Σελήνη η ο Ωροσκόπος θα εκφράζονται διαδοχικά με τους δύο αργούς πλανήτες στο... σβέρκο τους. Και βέβαια η ισχύς τους θα είναι ισοδύναμη.


Σημείωση: Το παραπάνω απόσπασμα περιέχεται στο βιβλίο μου «Η Αστρολογία του 21ου αιώνα», εκδόσεις Ερεχθηίς, το οποίο διατίθεται και στο e-shop του astrology.gr, απ' όπου και μπορείτε να το παραγγείλετε.

 

 

 

SHARES
ΣΧΟΛΙΑ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης