Ο Ηνίοχος κι εμείς

Πώς μπορούμε να γίνουμε ΗΝΙΟΧΟΣ;

Ο Ηνίοχος κι εμείς

Ο Απόλλωνας μέσω της γνωστής εντολής του «ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ» μας καλεί να γνωρίζουμε τον εαυτό μας και πιο συγκεκριμένα τον τρόπο τον ιδιαίτερο και άγνωστο τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ψυχή μας.

Ο Πλάτωνας είναι αυτός που μας δίνει όλες τις πληροφορίες ως προς το θέμα αυτό, στο βιβλίο του «Φαίδρος» όπου περιέχεται ο μύθος του Ηνιόχου.
Σύμφωνα με τον Πλάτωνα, το μεγάλο μυστικό είναι ότι η ψυχή μας από την στιγμή που ενσαρκώνεται, μεταβαίνει σε μία ιδιαίτερη κατάσταση, η οποία χαρακτηρίζεται από την περίφημη ΤΡΙΜΕΡΕΙΑ. Αυτό σημαίνει ότι η ψυχή, με την είσοδό της στο υλικό σώμα στο οποίο πρόκειται να ενσαρκώσει, χάνει την αυτοτέλεια που διέθετε όσο βρισκόταν στην άσαρκη κατάσταση, διότι από την στιγμή της ενσάρκωση και μετά, η ψυχή οφείλει να λειτουργήσει πλέον σε συνεργασία με τον νου του σώματος, μέσα στο οποίο βρίσκεται.

Σχηματίζεται έτσι μία διπολική λειτουργία, η οποία εκφράζεται ακριβώς όπως ένας κοινός μαγνήτης, που ως γνωστόν αποτελείται από δύο αντίθετους πόλους.
Αυτή η αντίθεση κυριαρχεί στον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος αντιμετωπίζει την ζωή και είναι απαραίτητη για την εξέλιξή του, διότι μόνο μέσω αυτής της διπολικής λειτουργίας του Νόμου των Αντιθέτων, μπορούμε να εξελιχθούμε.

Ο ένας πόλος μας είναι ο Νους ο οποίος σχετίζεται με την λογική μας.
Ο άλλος πόλος μας είναι η Ψυχή η οποία σχετίζεται με τα συναισθήματά μας.
Η Ψυχή και ο Νους μέσα στο σώμα μας λοιπόν, έχουν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης και λειτουργίας, αφού διαθέτουν τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά, ακριβώς λόγω του γεγονότος ότι η Ψυχή είναι αόρατη και άυλη, ενώ ο Νους είναι ορατός και υλικός.

Διαπιστώνουμε λοιπόν βάσει αυτής της προσέγγισης, ότι κάθε άνθρωπος λειτουργεί σαν ένα μαγνητικό δίπολο, το οποίο διαθέτει υποχρεωτικά δύο αντίθετους πόλους.
Στην περίπτωση του μύθου του Ηνιόχου, αυτοί οι δύο πόλοι της ψυχονοητικής μας κατάστασης, παρουσιάζονται ως οι δύο πώλοι, δηλαδή τα δύο «φτερωτά άλογα», που σέρνουν το «άρμα» ή στην δική μας περίπτωση το υλικό μας σώμα.
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι ο Πλάτωνας το αντίθετο φορτίο των δύο πόλων του μαγνήτη που έχουμε μέσα μας και ορίζει την ζωή μας, το παρομοιάζει με το αντίθετο χρώμα των δύο πώλων - αλόγων.
Έτσι λοιπόν ο ένας ίππος του άρματος περιγράφεται να είναι μέλας, ενώ ο άλλος ίππος είναι λευκός, ώστε να είναι εμφανέστατη αυτή η διπολική λειτουργία.

Σύμφωνα λοιπόν με τις αποκαλύψεις του Πλάτωνα,
ο ΜΕΛΑΣ ΙΠΠΟΣ εκφράζει το ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ, δηλαδή τον πόλο του ΝΟΥ ή την ΛΟΓΙΚΗ, ενώ ο ΛΕΥΚΟΣ ΙΠΠΟΣ εκφράζει το ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ ΜΕΡΟΣ δηλαδή τον πόλο της ΨΥΧΗΣ ή το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ.

Επιπλέον, ο Μέλας Ίππος, λόγω του βάρους του, αφού όπως είδαμε ο Νους είναι «υλικός» ρέπει προς τα κάτω, ενώ ο Λευκός Ίππος, λόγω της ελαφροτητάς του, αφού η Ψυχή είναι «άυλη» ρέπει προς τα επάνω.

Αυτά λοιπόν τα δύο φτερωτά άλογα είναι οι πώλοι ή πόλοι, τους οποίους πρέπει να καταφέρουμε ΝΑ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΟΥΜΕ.
Όπως είναι προφανές, για να συμβεί κάτι τέτοιο, απαιτείται όχι μόνο η παρουσία ενός Ηνιόχου, αλλά επιπλέον ο Ηνίοχος αυτός να έχει αποκτήσει μέσω της εκγύμνασης, την δύναμη να μπορεί να επιβληθεί και να συγκρατήσει την ορμή δύο άγριων αλόγων που τρέχουν σε αντίθετες κατευθύνσεις!

Αν όμως καταφέρουμε να κατανοήσουμε αυτήν την εικόνα, θα φτάσουμε στο σημείο να καταλάβουμε και τον λόφο για τον οποίο η ψυχή μας ενσαρκώθηκε!
Διότι στην περίπτωση αυτή, θα συνειδητοποιήσουμε ότι ο σκοπός και το νόημα της ζωής μας είναι να αποκτήσουμε την κατάλληλη εκπαίδευση, έτσι ώστε να καταφέρουμε κάποτε να ενδυναμώσουμε τον Ηνίοχό μας, ο οποίος αυτήν την στιγμή, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι εντελώς αδύναμος και μάλιστα σε τόσο μεγάλο βαθμό, που στην πραγματικότητα είναι σαν να μην υπάρχει καθόλου μέσα σε αυτό το άρμα, και όσο δεν υπάρχει το άρμα ή σώμα μας, δεν έχει καμμία καθοδήγηση, παρά πηγαίνει προς την κατεύθυνση εκείνη που θα υπερισχύσει η δύναμη του αντίστοιχου ίππου.

Επομένως, αν θέλουμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο της ζωής μας και να μην εξαρτόμαστε αποκλειστικά από την Μοίρα, θα πρέπει με κάποιον τρόπο να αποκτήσουμε αυτήν την απαιτούμενη δύναμη, που θα μας επιτρέπει να συγκρατήσουμε τα δύο ατίθασα άγρια άλογα της λογικής και του συναισθήματος, και να τα οδηγήσουμε σε μία κοινή πορεία που θα μας επιτρέψει να κάνουμε την διαδρομή που εμείς θέλουμε.

Πώς μπορούμε όμως να γίνουμε ΗΝΙΟΧΟΣ;
Σύμφωνα με την θεωρία της Τριμέρεια της Ψυχής, ο Ηνίοχος είναι το ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ μέρος της ψυχής, που είναι το τρίτο κατά σειρά μέρος που αναφέρεται.
Το γεγονός αυτό, τον διαφοροποιεί απολύτως από τα δύο πρώτα μέρη που εξετάσαμε, το ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟ και το ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ, τα οποία παρομοιάζονται όπως είδαμε, σαν ΑΛΟΓΑ μέρη της Ψυχής.

Ο ΑΠΟΛΛΩΝ αυτό που επιδιώκει, βάσει μίας από τις πολλές ερμηνείες του ονόματός του, είναι να μας διδάξει τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρουμε να ΑΠΟΛΩΣΟΥΜΕ αυτήν την ισχυρή πόλωση που επικρατεί μεταξύ των δύο πόλων – πώλων μας, γεγονός που θα προσδώσει αυτομάτως μεγαλύτερη δύναμη στα χέρια του Ηνιόχου.

Θα πρέπει λοιπόν να κατανοήσουμε ότι η Τριμέρεια της Ψυχής μας, δηλαδή τα δύο άλογα και ο Ηνίοχος είναι κάτι που φέρουμε μέσα στο υλικό μας σώμα, δηλαδή στο άρμα ή όχημά της ψυχής μας, αρχικά σε κατάσταση «εν δυνάμει».
Αυτό σημαίνει ότι στην πραγματικότητα ο Ηνίοχος δεν έχει πάρει ακόμα στα χέρια του τα ηνία ή τον έλεγχο της οντότητάς μας και αυτό ακριβώς είναι το σημείο στο οποίο θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας, αυτή ακριβώς θα πρέπει να είναι η επιδίωξή μας.
Η εξελικτική πορεία την οποία βάσει του μύθου αυτού, ο Απόλλων θέλει να ακολουθήσουμε θα πρέπει να είναι τέτοια, ώστε αυτήν την «εν δυνάμει» κατάσταση να την μεταστρέψουμε και να την κάνουμε «εν ενεργεία».

Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος της ενσάρκωσης της ψυχής μας, διότι μετά από αυτήν την ανάλυση μπορούμε να καταλάβουμε ότι η ψυχή μας μπορεί να προχωρήσει σε αυτήν την εξελικτική πορεία που ακολουθεί αυτό το άρμα, μόνο όταν ενσαρκωθεί, δηλαδή μόνο όταν αποκτήσει υλικό σώμα και όπως είδαμε αυτό αντιπροσωπεύει η άμαξα που σέρνουν τα δύο άλογα.

Αν δεν υπάρχει η άμαξα για να προσδεθούν τα άλογα, δεν υπάρχει άρμα, επομένως δεν υπάρχει διαδρομή, αλλά πολύ περισσότερο δεν υπάρχει ούτε ο Ηνίοχος, αφού δεν θα είχε ούτε άλογα να ηνιοχήσει, αλλά ούτε και άμαξα για να μπει μέσα της και τέλος ούτε και ζωή για να την κατευθύνει!


Κατέβασε τώρα το application του astrology, για iphone, ipad και ipod εδώ.


©2011-2024 Astrology.gr - All rights reserved